Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 354 ggr
ElinLi
0

ska hon få vara ensam i stället `?

igår släppte jag ihop elsa med hubbe som vi hade tänkt skulle på bo tsm med sen . men hon flög på honom och han skrek som sjutton så jag drog upp elsa i nackskinnet lät henne lugna sig sedan fick hon gå in i buren igen . värkar det då värkligen bra att dom ska bo tsm sen ?

Salladshataren
0

Man ska inte ta kaniner i nackskinnet. För de är bytesdjur och om man tar de i nackskinnet så blir de skrämda….

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

ElinLi
0

asså jag tog henne under rumpan å lite löst i nackskinnet för de e de enda som gör henne lugn annars är risken stor att hon biter mig

Tejoos
0

Jag har lärt mig att man aldrig kan räkna med att två kaniner går ihop, de trivs dessutom utmärkt som singlar om de får mkt uppmärksamhet av sin matt eller husse :-) (Har misslyckats flera ggr).

ElinLi
0

men de e ju en hona å en hane

thexclub
0

är hanen kastrerad?

the vanity, it becomes insanity

Tejoos
0

Om honan varit själv tidigare så vill hon nog fortsätta med det, oavsett vad du sätter ihop henne med. Det är min gissning i alla fall.

Testade att låta min 10 månaders dvärgvädurshona träffa min 8 veckors kaninunge (hane) men hon blev helilsk på direkten tyvär som din hona.

ElinLi
0

#5 nae ska kastrera honom om 3 mån #6 på omplaveringshemmet var hon tsm med över 9 kaniner så hon har inte varitr ensam hela tiden

thexclub
0

släpp aldrig ihop en hona med en okastrerad hane om du inte ska para dem.

Tejoos
0

#6 Om du menar mig så är min hane bara 8 veckor, så ingen risk för bebisar om det var vad du tänkte på. Inga hormoner alls ännu…

Orkar själv inte hålla på och försöka sätta ihop kaniner som inte verkar vilja ha sälskap. Däremot så kastrerar jag gärna bara för att vara helt säker på att det inte ska bli ovälkomna bebisar, lukt eller skvätt hemma hos oss.

thexclub
0

#9: nej, syftade på trådskaparen =)

ElinLi
0

Han e bara 8 veckor så jag tror nog inte att det skulle bli några ungar !