Kanin iFokus

Kanin

Etikett: minneslunden
Läst 570 ggr
[SamY]
0

Så fick pipen sitt slut..

Ville bara berätta lite vad som hände min första kanin, inan jag vart riktigt kanin intresserad.

Det var när jag kom hem efter en lång dag i skolan, så tänkte jag ge min kanin pipen lite mat. När jag kom in i buren var han inte där, jag kollade om han hade krupit in under buren, det hade han inte. Då kollade jag i hans hus, som han brukade krypa in i. Det var en tak lucka som gick att ta bort. Jag öppnade lite för att inte skrämma honom, och kikade ner. Där var han inte häller och jag förstod att han hade rymt. Men när jag skulle stänga luckan såg jag honom, precis vid öppningen låg han, aldeles stilla, och med stora blodiga sår!

Det var det som hände min kanin pipen. Jag fick honom som kaninunge när jag var 2 år gammal. Pipen vart 9 år inan han dog, och levde många lyckliga dagar. När jag hade pipen var jag inte så intresserad av kaniner, jag hade inte läst många rader om kaniner och det var alltid mamma som fick städa buren. några månader efter att pipen hade dött, funderade jag på att köpa en till kanin, och börja om från början. Det var ungefär två år sedan allt ihop hände, men jag mins fortfarande hur det var att hitta sin kanin aldeles blodig. Gråter Jag har förståss för länge sedan kommit över det som hände, men jag tänker på det då och då, och undrar var pipen gör nu… Det är säkert många av oss som vet hur det käns att mista en av sina bästa vänner, men så är livet!

Puss!

Veero
0

Stackars han :/ :(

flisan93
0

Beklagar:'(

[SamY]
0

Vi tror det var en räv eller en katt… Jag hoppas på det "bästa" och tror att han fick typ någon hjärtinfarkt eller något när han vart så rätt när han såg räven eller katten. Han låg iallafall inte i en ställning som såg ut som om han försökte fly när vi hittade han.

sputtnick_plexus
0

Beklagar :(

[kanin95]
0

va tråkigt    !!!!!!! han fick ju ett bra liv iallafall och har det säkert bra nu !!

Jennie104
0

Beklagar :/

Baralisah
0

beklagar, vad bra att ni hann vara med varandra i 9år! :)

tänk posetivt även om det kan vara svårt.. :(

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus