Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 785 ggr
[SamY]
0

Bantningshjälp tack?

Jag håller på att banta min hermelin. Jag vill helst att han ska ha gått ner ca 2 hg innan september. Någon som har några bra bantnigns tips?? :P

Michiis
0

Låt han springa av sig på stora ytor. Minska pelletsen och ge kaninen mer hö.

// Michis

[Queckfeldt]
0

Ge mycket hö, och nästan inget kraftfoder och mycket mycket mycket  Motion.

Min dvärgvädur var ca 1 kilo för över viktig och på ca 3-4 veckor har hon gått ner minst i kilo:D Är så himmla stolt:D<3

Hon fick mycket hö, lite kraftfoder och ute varje dag i stora ute buren med mina andra honor och lekte=) Så då gick hon ner 1 kilo:P

Lycka till!=)

[SamY]
0

Taack =) =) kommer säkert att gå jättebra!

[Niike]
0

Sysselsätt kaninen. Ge pinnar, bygg upp en rolig miljö så att den rör sig och undersöker hela tiden. Och som sagt, motionera massor och dra ner på pelletsen. Stort lycka till! =)

[SamY]
0

Det här kommer gå skit bra :P han väger typ 1,5 och är en rätt stor hermelin, det är väl 1,3 de får väga max?? Ska försöka få ner han till 1,1 och börja bygga upp hans mmuckler istället…

Riqueza
0

Jag har en dvv som är vääldigt glupsk, därav blev hon ganska snabbt tjock. Tror att det dels beror på att hon fick för lite mat när hon var liten, men sen så kan ju vädurar äta ganska mycket. Hursomhelst, jag drog ner på torrfodret och ökade höet. Sen så använde jag även en "höboll" som man hänger i buren, det gör att de får pyssla lite för att komma åt höet och så blir de inte lika sysslolösa. Detta funkade jättebra för min kanin :) Hon får ju motionera också (hon älskar att simma) men inte mer än vanligt :)