Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 508 ggr
molly__totte
0

Min ny inflyttade hona bits :'(

När jag är ute md min lilla tjej så bits hon  jätte mycket:'(

hon är 2 mån jag hämtade henne i går.sen såspratlar hon så jag kan inte bära henne utan att bli biten eller riven :'(

Denna kommentar har tagits bort.
Taci
0

Du har ju redan en tråd om det här!

molly__totte
0

nej! det är min andra hona som jag haft i 3 år!

Christinen
0

#2: Den förra tråden handlade väl om Molly? Och den här om den nya kaninen, antar jag.

NellyZell
0

Tänk på att hon är ny, dte kan ta tid innan dom känner sig hemmea.

kaningodis
0

Men det är väl inte så konstigt om du hämtade henne igår, hon är väl säkert stressad och rädd efter flytten.

Kastanjegårdens Kaniner

molly__totte
0

okej… så jag ska bar låta henne sitta isin bur eller???

och hur länge?

Baralisah
0

ja precis, tror mkt på vad dom andra säger här.
när jag skaffade min teddylöwen hona så bet hon mig fast löst,
jag sa Nej, och puttade till henne lite löst!
men hon testar väl dig eftersom du är ''ny''…
Gå till hennes bur och klappa henne mkt, visa att du inte är ''farlig''

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Taci
0

Jag tror att det är så att du håller på med dom för mkt, o speciellt den nya lilla, hon behöver känna in sig o vänja sig vid alla lukter o allt, innan man börjar plocka hejvilt med henne. Du kanske är för hårdhänt när du tar i kaninerna o så, därför alla du har bits?

Jag spekulerar ju bara..

Christinen
0

Du kanske ska ta det lugnt med Cella de första dygnen, så att hon känner sig trygg i sin bur och vänjer sig vid alla nya lukter och människor. Det kan vara för att hon är rädd som hon sprattlar och bits.

Baralisah
0

du behöver inte ta upp henne varje gång du kommer, bara gå dit och klappa, sen lite senare gör du samma sak igen..

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

molly__totte
0

okej…..

kaningodis
0

Mina kaniner var mycket rädda ibörjan, jag satt långa stunder buren utan att hålla på att röra dem. De närmade sig och nosade, sen kunde jag klappa dem. Att lyfta dem var jättesvärt, det gick inte men nu 1 månad senare kommer dem fram och hoppar upp mitt knä, jag kan även lyfta dem kortare stunder.

Så sitt bara bredvid henne utan att hålla på med henne, låt henne närma sig själv!

Lycka till!

Kastanjegårdens Kaniner

Sashhi
0

Jag brukar alltid låta mina nya kaniner vara för det mesta i fred hela första veckan.

Not your mom, not your milk.

molly__totte
0

okej … jag ska ta det lungt med henne börja om på nytt! denna tråd kan låsas!

matilds
0

Låser tråden

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Tarkie
0

Men gud, Hur gör du igentligen så alla dina kaniner bits? Jag pratade med en person att du skulle skriva detta, Kolla vad rätt man har…

Inlägget är låst för nya kommentarer