AKUT! håller på att dö!!
När jag kom ut så låg Edwin (min lilla teddydvv unge) Född 12.6 bara! Han levde men är jääte tunn å slut,orkar inte öpnna sin mun!! Vad kan va fel?´Ca.Kl 11.30 var han helt ok men nu håller han på å dö!!
Tacksam för svar!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Ring VET !
Not your mom, not your milk.

ring veterinären, herregud.
Han kanske är uttorkad? Försök ge honom vatten med en spruta igenom munnen. (om du har en sån)
Men somsagt, om han håller på att dö, akut till veterinären!
the vanity, it becomes insanity
säger som #1. Ring Veterinären

RING VETERINÄREN. Är du ensam hemma kan kanske någon granne hjälpa dig ringa el köra in dig?
Marsvin 4-ever
.
INGEN VETERINÄR SVARAR!!
HÅLLER SJÄLV PÅ ATT DÖ!
Åååhh! :(:( Jag kan inte tänka ÄLSKAR HONOM SSÅÅÅ MYCKE JU <33333333333333333333
Med vänlig hälsning,
Jenny

Asså inte för att vara taskig, men din kanin håller på att dö och du är inne på KIF och frågar om hjälp här?! Det är ju sjukt… bara ring veterinären och försök få i han vätska och stick till vet.. jisses..

ring runder till andra veterinärer då?!
Vi har gjort det OCH det är pappa som håller honom och försöker ge honom vätska!
Med vänlig hälsning,
Jenny
#7,8 håller med. Om du nu tror att den håller på att dö, ingen här inne kan hjälpa dig iaf, ring veterinären, dom är Utbildade på sjuka djur liksom.. o vadå ingen svarar? Det finns 43958585 veterinärer i Sverige, du behöver inte ringa den närmast dig, du kan ringa en annan för o be om råd om vad du ska göra, o sedan fortsätta ringa de närmsta veterinärerna ifall du måste åka in. Sitta vid datorn kommer inte rädda din kanin..
Rign akut nummer, alla veterinäer har väl det? Jag ringde iaf. nummret vid 00.00 förut!
Jag bor i finland!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Även om du bor i finland kan du ju ringa andra veterinärer än "din" för att få råd. Annars är det väl bara att åka in med honom?
#12 Har inte veterinärer i Finland akut nummer ;S ;O ?
#15 - klart de har!
Här finns fler telefonnumer till veterinärer och djurkliniker, utöver de jag PM:ade till dig:
http://keltaisetsivut.eniro.fi/query?what=cs&lang=&ax=&search_word=El%E4inl%E4%E4k%E4reit%E4&geo_area=
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#7: Hon är väl inne för att hon behöver råd?
om hon har gett sin kanin vatten så behöver både hon
och kaninen ta en paus, jagmenar att man inte ska spruta in
vatten konstant hela tiden, utan ta en paus. :)
hon kan ju inte göra annat än att ringa och
om ingen svarar ger det inte mycket att ringa ingen direkt. utan
då brukar man sätta sej vid datorn och leta nummer på internett ;)
Så hur gick det ?:)
men varföråkerhon inte in med kaninen?
Fast det är ju knappast bättre för kaninen att "utsättas" för en resa till vet. och sen kanske bli tvungen att sitta där i sin resebur och vänta på att de ska ha tid. Det är ju inte säkert att de har tid just när de kommer in, hur akut det än är…
Det är över..sitter här och gråter,har gråtit i timmar nu..sedan jag skrev denna tråd..
Han är död,vet inte varför. Han var den bästa kanin jag nånsin haft <3333
Med vänlig hälsning,
Jenny
jo menede jätte akut så klart man får tid.när min hund blev hund biten så kom han före i kön. ellerså fårhon bara vänta..men tycker d e ekonstgit att inr ngn svarar
#22 Det beror ju helt på hur stora resurser de har där och hur akuta fall de redan har inne. Nu är ju inte detta något att diskutera över, tänkte mest att man inte behöva vara så hård mot teddykaniner. Hon har det nog jobbigt som det är.
**teddykaniner
**Jättetråkigt att det ksulle sluta så här. Jag beklagar verkligen!
R.I.P
jag dömer henne inte alls! sa bara vad jag tyckte, inget elakt mot henne…
R.I.P :(

Sov gott lille Edwwin.
Tröstkramar till dig teddykaniner.
Håller tummarna att det går bra med dina andra kaniner.
Marsvin 4-ever
.
Synd att det slutade såhära! :(
RIP Edwin. <3