Lollipop har fått bebbar.
Jag har länge märk att Lollipops skendräktighet vart väldigt anorlunda mot de tidigare. Den senaste veckan har jag varit säker på att hon vart dräktig men inte velat erkänna det för mig själv.
Jag har pratat med vissa om detta på msn, men jag ville inte dra upp det då det tagit hårt på mig och jag varit rädd. Jag visste att jag kunde missta min älskade bebis vilken dag somm helst. Och det är hemskt.
Hur har det gått då? Den frågar ställer jag mig hela tiden och svaret är , jag vet inte. Troligen har de på något sätt kommit åt varandra när Molle rymmde, eller den dagen de var i kompostgallerhagarna bredvid varandra. Molle är pappan det är jag säker på då Lollipop inte lämnat tomten, och Molle är den enda hanen som finns här i närheten. (Viggo fanns inte hos mig för en månad sedan.)
Jag kom precis hem från en kompis (eller ja nu är det över en timme sedan), slängde i mig lite mat och gick ut för att mocka. Hälsad epå alla kaninerna öppnade alla facken la märke till att det såg mörkt ut i ett av hörnen i Lollipops fack (hon har inget hus eftersom hon egentligen bor ute, tog in henne eftersom det spöregnade ett tag), men jag tänkte in mer på det. När jag var påväg mot Molles fack såg jag även något rosa då stannade jag upp ochs åg en liten nyfödd kaninbebis ligga utanför en enormt stor päls hög. Jag fick panik och värmde den lite i händerna och la sedan ner den i boet. Sedan sprang jag in, min syster följde med mig ut som stöd.
Jag räknade dem och både min pappa och mamma stod utanför kaninhuset och min syster stod precis bakom mig. Jag grät och var helt förstörd, så jag är glad att hon fanns där.
Lollipop födde 8 (!) ungar. Alla lever och mår bra, två stycken är mycket mindre en de andra men de såg pigga ut.
När vi räknade dem tittade jag även färgerna, en ser precis ut som Lollipop, en såg ut att vara svart brokad (schecktecknad, typ.), resten verkade vara svarta/blåa.
Jag är glad att jag såg dem så tidigt, de är förmodligen bara någon timme gamla, annars hade förmodligen den lilla schecken/brokade dött.
Efter det kramade jag bara Lollipop och lät tårarna rinna av lättnad.
Att hon lever det är helt underbart <3 Min älskade lilla bitch <3 Vet inte hur jag skulle klara mig utan henne.
Lollipop mår bra, hon är dock väldigt trött och ligger för det mesta, låg rätt mycket blod där inne så hon har nog haft en ganska jobbig förlossning. Min stackars lilla kvinnliga kåtbock <3
Hon var vldigt hungrig (såklart) och var överlycklig över att få en massa mat, gav henne även en saltsten.
Håll tummarna nu för att allt fortsätter gå bra. Jag är helt förstörd. Men vad jag älskar de små misstagen <3 Även då jag helst önskar att de aldrig fötts. Jag kan inte ha 15 kaniner. Vilket jag har just nu, + att Rutan förmodligen är dräktig. Får vi inte bort alla kommer de avlivas, det är det som är mest rätt. Men jag ska självklart göra allt för att hitta hem till dem, har förmodligen hem åt 3st. redan.
Jag behövde verkligen skriva av mig. Det har vart en svår och jobbig dag.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Bilden är dålig, men ni ser magen redan då, och där var hon i vecka 2-3..
Bild på pappa Molle också.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Det kommer gå bra, tycker att du gör rätt som avlivar ungarna ifall du inte hittar några köpare. Men ska du avliva de när de är typ 8 veckor då eller?
Hoppas alla klarar sig :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

åh, gud vad skönt att det gått bra!
Min msn dog :/
Håller tummarna för att allt fortsätter gå bra för er gumman<3
the vanity, it becomes insanity
#2; Jag tänker sätt aut dem på annons och sätta upp lappar, kommer ju hålla på även om de är över 8 veckor. Förmodligen får jag sålt på dem. Jag vet inte hur jag komemr göra exakt. Jag är totalt forvirrad och förstörd. Jag är bara.. jag vet inte..
#3; Ja :') <3 Tack <33
Ska snart ut igen och titta till Lollipop.
Åtta stycken.. Herregud..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Åtta stycken .. jadu .. det var inte lite det! ;) <3
www.frihetenskaniner.se
Kan lägga till att jag mår sjukt illa.
Kan inte tänka och vet inte vart jag ska ta vägen.
För att bsekriva hur jag känner är ungefär: Ehm, vafaan.
Sedan bilden av schecken/ den brokade liggandes där. Den bilden har jag i huvudet varje sekund.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Vad bra att det gick bra för Lollipop!
Jag tänker på dig, vännen. Jag finns på msn om du vill prata, men den är lite dum.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

msn började fungera nu, så om du vill snacka är det bara att skriva. Räkna dock med att den kan loggas ut -.-
Födseln verkar ju gått bra, så förhoppningsvis så blir det inga komplikationer :) Det är väl de första dygnen som är värst

Vilkem tur det gick bra, det är ju inte alltid kul när det är så många.. men, men :)
Får hoppas att allt går bra!
Usch vad hemskt, men tur det gick bra, hur gammal är lollipop? Det var ju inte lite ungar heller! Åtta stycken! Fast min myra har ju sju stycken nu! :) Lycka till med dom små hoppas allt går bra!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Tack så mcyket för orden, det känns bra <3
#11; Hon är 2år nu i Juli.
Hon är ju inte i toppform precis, och har aldrig haft ungar förut.
Jag är tydligen i chock också. Nu ska jag titta till henne, sen tröst äta kladdkaka, som jag är säker på att jag kommer spy upp sen..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Men gud… Tur att hon klarade sig iaf!

Jösses :O
Skönt att hon klarade sej, hoppas allt går bra (:
Jag blev smått chockad när jag såg rubriken kan jag säga ;P Men vilken himla tur att hon klarade sig och mår bra och så! Jag håller de två tummar jag har för att allt går bra! :)
Usch vad hemskt … Tur att hon klarade det! Hela åtts stycken är inte lite det. Hoppas att allt går bra nu då!
Alla lever och mår bra iaf.
Jag hoppas hon tar hand om dem, annars blir det att stödmata dem <3 Just nu är de tjocka, men de verkar vara hungriga för de piper en massa. <3
Åtta stycken.. Men de två som är små är verkligen små. Jag kan ev. fota dem i morgon så får ni se hur små de är. De är ungefär 2-3cm långa bara. De stora är 3-4cm. Mycket mindre en Azkas bebbar..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#17 Så bra att alla mår bra:)
#18; Hoppas det fortsätter så!
Funderar på att döpa alla ungarna med mistake i namnet..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#19: Det var smart.
#20; Fast svårt att komma på namn. Blir nog B&J i stället..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
A little Mistake
Cute Mistake
Lovely Mistake
True Mistake
Belive, It´s A Mistake
Happy Mistake
Beauty Mistake
It Was A Mistake
Haha,, försökte komma på namn med Mistake i… Hehe, inte helt lätt^^ Bara några förslag :P
Skönt att det gick bra med Lollipop, hoppas att det kommer gå bra med alla bebisarna:)
Kramar//Carro
Coolt med mistake :) Kanske kan döpa alla efter misstag på olika språk ? :)
Skönt att det gick bra, o gud va många det blev ;D Lycka till!

#23: Smart idé :)
Tycker absolut att du ska döpa dem till något med mistake .. roligt & annorlunda och passande!
www.frihetenskaniner.se
Stackars kaniner, få gå runt och vara märkta som "Misstag" hela livet, haha ;)
Men 2-3 cm!? Det är ju hur litet som helst :/
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
alltså jag är trött så jag är nog trög också, men jag fattar inte varför du grät och var helt förstörd?

#25: Haha, jag tycker att det var gulligt ;)
2-3 cm är verkligen litet! Även om storleken varierar så låter det väldigt litet. "Mina" ungar var ca 5 cm, är väldigt dålig på att uppskatta längd och sådant men jag tror att de var ca 4-5 cm.
www.frihetenskaniner.se

Men vissa ungar föds väldigt små och växer till sig sedan :)
www.frihetenskaniner.se
Det här är 2 cm:
|________|
Oj vilken överraskning men skönt att det gick bra ändå :) Grattis!
(De parade sig antagligen när Molle rymde för genom galler kan kaniner inte para sig..)
Du får lägga upp massor med bilder på dem när de växt till sig!
#22; Jätte söta namn! :)
Tar nog några av dem (:
#24; Jo, det blir nog mistake-bebbar ;D
#25; haha ;D De är nog 3cm iaf, den minsta. De andra är runt 4cm. Så små är de, men pigga och tjocka iaf . :)
#26; För att Lollipop kunde dö. Och jag fick en kull som är helt oplanerad och mamman vet jag inget om. Sedan grät jag mycket av lättnad, över att hon faktiskt klarade det!
#28; Jo sålänge de äter som det ska är det nog ingen fara med dem :) Men de är verkligen små, Kan lägga dem i min hand så får ni ju se hur små de är, den minsta var ungefär halva min handflata när den låg rak..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#30 Det finns faktist bevis för att kaniner kan para sig genom galler. Men jag har för mig att det var en belgisk hare, och det är ju lite "större" om du förstår vad jag menar .. ;)
#29; Haha oj så små är dom inte :P 3½cm iaf..
Jag börjar smälta det nu dock.. Men 8 bebbar..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

de kan ju vara små för att de är så många också :)
#34; Jupp :) Lollipop var skitfet nu, asså extremt. Den där bilden ser man magen sticka ut riktigt mycket, och där var hon på vecka två. Den var ungefär dubbelt så stor nu sista veckan. Så fatta om alla ungar hade vart typ 5-6cm..
Fotar dem i morgon så ni får se dem :) Tror att en unge är blå iaf :) Har ju inte tittar så noga precis :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Usch vad hemskt! Tur att hon klarade det iallafall! Hoppas allt går bra :)
Emma
Jag klämmer i alla fall i med ett grattis :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#37, Hahaha, Tack Tina! ;D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Glömde att skriva,, GRATTIS! =)
gobyuu, tetsu, katai, kago, sakugo, fukaku, saika, ochido är några ord som betyder misstag på japanska. (; ^^ kan ta fram fler om du vill.
Not your mom, not your milk.
Visste redan men allt kommer bli bra <3
Grattis.
Alla åtta lever idag :)
Lollipop mår bra! :D
Dock verkar de smala :/ Är inte säker på att hon matar dem.
Man ser det på vissa bilder. De pipar jätte mycket och såfort man är vid boet skriker de nästan och beter sig typ som fågel ungar. Azkas låg alltid och sov typ. Tycker ni jag borde stödmata dem?
Fotat några bilder, om är jättedåliga men man ser vad det är iaf :P
Sedan har jag bestämmt mig för att alla ska heta något med mistake i namnet, väldigt väldigt tacksam om ni vill hjälpa mig att komma på namn :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#42 - gobyuu, tetsu, katai, kago, sakugo, fukaku, saika, ochido är några ord som betyder misstag på japanska. (; ^^ kan ta fram fler om du vill.
#43; Jättefina! :) Men jag vill ha sånna som det står i #22. :)
Men tack! Superfina namn!
Boet
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Mini-Lollipop
(Svart Manteltecknad)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Minstingen, ungefär lika stor som ett lillfinger (ca 3-4cm).
Verkar vara svart.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Den svartbrokade.
Som jag just nu kallas Schecken.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Suddigt huvud men ni ser teckningen. Visst är den snygg!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Alla åtta.
De är inte ens 24 timmar ännu.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
The Mistake I Did
Mistakes Are My Speciality
Noble Mistake
Never I´ll Do A Mistake
Precious Mistake
It´s A Mistake
Oh My Mistake
Mistakes Happend To Everyone
#53; Tack så jättemycket :)
Jag är väldigt orolig för att de inte får någon mat.
Om jag bör stödmata dem, hur ska jag göra? Låta de bo kvar hos Lollipop och låta dem suga mjölk från henne ungefär 1-2ggr /dag. Eller ta bort dem från Lollipop och låta dem suga mjölk från henne 1-2ggr /dag.
Eller låta dem ligga kvar och mata dem med hjälp av flaska. Eller ta bort dem och mata dem med flaska?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
När jag stödmatade en i vår första kull lät jag honom vara kvar men stödmatade ca 2 ggr per dag i början, sedan en, och vid de tillfällena tog jag honom och höll honom i en handduk i knät och gav egen ersättning och ersättning till kattungar vi hade hemma, växlade mellan det. När han var klar masserade jag magen och tvättade lilla stjärten!
Jag använde medicinspruta(för barn) från apoteket med en ventilgummibit på som vi satte dit, då kom det lagom och var perfekt och mjukt och bra. Jag gav nog ca 2 en halv ml första veckan varje mål och ökade sen till 5, 10, 15 eftersom men vi behövde inte göra så många gånger då det bara var 5 i kullen och han fick av mamma oxo!
Lycka till!
#55; Tack :)
Jag är inte säker på att jag behöver stödmata, men de är inte alls lika tjocka som Azkas var.. Iof är de dubbelt så många, men endå.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

om du ska stödmata, prova med att hålla i Lollipop och låta dem dia först innan du börjar med ersättning
Jag handmatar en unge nu, men jag tror du kan endast stödmata och låta ungen/ungarna ligga kvar i boet så mamman får ta hand om dem också. Jag använder också katt modersmjölkersättning och det funkar bra, viktigt att massera magen sen…
ÅH gud! TACK GUUD att det har gått så bra, vad bra skrivet oxå, jag förstår dej, det har hänt precis samma sak för mig, men min hona dog.. :'(
#57; Jo det är det jag tänkt.
Dock måste de ju fått mat eftersom att de lever. Tänker vänta till i kväll iaf. Och se hur de ser ut. De är ju inte smala, de är bara inte sådär feta.. Men mage har de ju.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#59; Usch vad hemskt :(
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
De ser helt normala ut så stödmata tycker jag inte du behöver göra, hon kommer klara det här galant ska du se :)
Ska bli kul att se hur de blir när de växt till sig :)
Rekomenderar att du tar bort dom direkt, vänta inte tills dom blir större.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#63 Ja kan man inte behålla dem så är det bäst att avliva nu, håller jag med om helt! Att avliva äldre ungar är jäkligt svårt…
#62; Okej bra :)
#63; Jag ska försöka hitta hem åt dem. Jag kommer förmodligen inte avliva dem. Har förmodligen hem åt 4st redan.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag tycker inte de små ser särskilt pyttesmå ut.
Så små var Almas ungar som nyfödda, och de var bara 4 stycken.
#66; De är ungefär 4cm allihoppa :)
Dom är mycket mindre en Azkas, trodde de ksulle vara större.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag tycker du ska ta den tid som behövs för att hitta hem åt dom:) det är bra att du gör det istället för att avliva!

Ojdå! Hoppas att de går bra iaf (:
(ot-visst var det den andra honan du skulle sälja va?)
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#69; Japp.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Ååh vad bra att allt gått bra med dom :) <3
Grattis till dom små fulsöta misstagen
Tycker inte att dom ser så smala ut, det blir ju mindre mat åt allihop när dom är sådär många i kullen.
#72; Tack (:
Nej jag är nog bara kyckling mamma. Dock är det en av dem, en svart som är smalare en de andra :/ Till och med minstingarna är tjockare. Fast den verkar må bra iaf :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
putt
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Alla ungar lever och mår bra fortfarande. De är mycket tjockare nu också :)
Färgbestämmde idag.
3 Svarta
3 Blåa
1 Svart manteltecknad
1 Svart Brokad.
Fotade även lite bilder på dem.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

nice ;D
#76; Ja (: <3
De har fått lite fjun nu också btw :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jippie, bilder! Det vill vi se =)

Bilder bilder!
www.frihetenskaniner.se
Dom blev jätte dåliga :P
Men kan lägga upp dem sen.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
åhh övermatnlade (som lolipop) är världens sötaste teckning…är helt såld på kaniner med den teckningen :o)
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#81; Lollipop är inte övermantlad?
En av de svarta minstingarna.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Den svart manteltecknade <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Den andra svarta minstingen.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Och den sista blå :)
(på denna bilden ser man att de börjat få lite fjun <3)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#82: Jo, hon är övertecknad (för lite vitt). =)
Hon har för mycket svart på bröstet och vid halsen.
Men det spelar väl ingen direkt roll? =)
#90; Hon har mer vitt på andra sidan (A). Men det kanske hon är :) Fast hon är finast i varje fall <3
Den mantlade bebben, har för mycket vitt vid nacken x)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
En unge har dött nu. Den minsta svarta.
Men jag tror det var något fel på den, den har i stort sätt inte växt något alls sen den föddes, den var också mycket slöare en de andra. Igår när jag kom ner låg den i andra hörnet av buren, de skulle aldrig klarat av att "krypa" dit själv. Så förmodligen har Lollipop lagt ut den för det var något fel på den.
De andra växer så det knakar :) De har päls på nästan hela kroppen nu, och alla blir tjockare och tjockare :P Ska fota dem lite senare idag :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

härligt att de växer bra :) Synd att en dog :/

Synd att en dog men det var väl naturens gång ..
Härligt att dom andra växer :)
www.frihetenskaniner.se
Det är ju tråkigt att den dog, men den växte ju inte eller så, och den var väldigt seg av sig. SÅ det var nog bra att den dog, så den slapp lida liksom.
De andra är jätte pigga iaf :) Hoppas det löser sig med hem åt alla bara :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Nu kommer lite bilder :)
De är 5 dagar nu :)
De växer så det knakar, och magen ser ut att explodera :P
En av de blå <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Den svart manteltecknade <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Åh så söta! :D
Sötnosar. ^^
Åh vad söta dom är!! Gillade magen på minstingen ^^ Blått är så himla fint! <3
#105; Hihi, dom är lite feta :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Så söta :)
Oj. Vilken tur att det gick bra med Lollipop & att så många ungar klarade sig. :)
Jättesöta, hoppas du hittar hem åt dem. Annars kanske det är någon bra djuraffär som är intresserade utav dem eller så. :)
:)
#108; Vi har tyvärr inga bra djuraffärer här :/
Men jag hoppas jag kan lyckas hitta hem åt dem :) Även om det tar tid.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Så bra att alla som överlevde mår bra:) De kommer säkert att bli UNDERBARA<33
#109 Va synd :/ Ja, det löser sig nog tillslut. Kanske kan sätta ut en annons på blocket eller så? :)
#111; Jo jag ska annonsera sen när de blir lite äldre :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Idag fick jag en glad överaskning! :D
Den största blå ungen hade halva ögat uppe (det vänstra), och den svart manteltecknade hade öppnat lite lite granna (vänstra ögat) :D:D
Varför börjar dom alltid med vänster? :P Azkas gjorde det också.. Jag har skumma kaniner..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#113 förvänster är bäst (A) *vänsterhänt*
#114; ;D Btw du är konstig. <3 :*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

sååå söta vaert finns dom!
#116; Eskilstuna.
Ska btw fota nya bilder i morgon eller så (:
Dom har tuppkam allihoppa ;D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#114 - MAEH ! Vänster ääger ! *vänsterhänt åxå*
Nu har alla utom minstingarna öppnat ögonen! :D (en svart coh en blå)
Sedan håller den brokade på att öppna :)
Så söta <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Bilder! :)

kul ;D
#120; Visst :) Kan fota dem i morgon (:
#121; Underbart <3 Btw måste du komma till mig snart och hälsa på dem <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#122: lätt att jag måste <3 har dock inga pengar alls.. men ska jobba nästa vecka och då får jag pengar ;D
Nu kommer lite bilder :)
Alla utom den minsta blå har öppnat ögonen, men den var lite påg idag på högra ögat :).
Ingespjuta's Mistakes can happen to everyone
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ingespjuta's A Little Mistake
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ingespjuta's Not meant to be, a Mistake
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ingespjuta's A Mistake in July
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
MUSSEPIGG! :D
eller..
Ingespjuta's Lovely Mistake
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ingespjuta's It was a Mistake
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ingespjuta's Oh My Mistake
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Och nu lite "vackra" försök till gruppbilder :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Dom växer visst upp lite fortare en jag trodde..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag tycker verkligen alla visar sina bästa sidor här!
Eller kanske inte..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Tillslut en perfekt bild! :D
*asg*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Vad gulliga ^^
:D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Snyggisar :D <33
#137; Oh ja ;D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Naaw vilka söta :D <3 *VILL HA VILL HA, GE MIG ! * :p