Är så sugen på lejonhuvad!
Åh, för 2 eckor sen så skaffade jag 2 UNDERBARA dvärgvädurar, men! nu är jag sååå sugn på en lejonhuvad, mina dvv är båda tjejer, och jag undrar om det går att sätta en lejonhuvad tjej i samma bur ? för jag vill det :) tacksam för liite hjälp ?? :D
det beror på..det kan ingen säga..
det kan ev. gå bra om dina dvv är ungar på 6-10 veckor och den nya lejonhuvade också är det.
okej.. dem är 10 och 9 veckor.. :D dåå blir det att skynda sej!!!
jo, du kan fråga säljarn om u kan låna ungen i en vecka för att se om de går ihop.
Kan funka, men det kan även bli bråk när dom blir könsmogna.
4 bra idè.. vet ni någon bra uppfödare i falun/dalarna?
kan jag skafa den i vinter/höst ??
#6 ju yngre dina nuvarande honor är, och den du ska köpa, ju lättare går det att släppa ihop dom.
Vet Rutnäs kaninuppfödning har lejonhuvade, i Mora. Hade en därifrån förut. De har svart/vit japan och andra teckningar/färger.
^TACK SÅ JÄTTE MKT FÖRHJÄLPEN WERA! :D
#8 Varsegod ;) Lycka till med letandet.
Sen beror det också på ytan de bor på. Tre honor tillsammans kräver en hel del plats när de blir könsmogna.
okej :D jo men våran bur är riktigt stor!
11 hur stor?

Jag tror inte det är några problem, så länge buren är tillräckligt stor. Jag har nämligen själv en lejonhuvad hermelinfuchs och en dvärgvädur, de är jättebra kompisar och det går hur bra som helst.
Nu har jag dock en kull på den lejonhuvade så de är i varsin bur för tillfället. De får dock beta tillsammans på dagarna eftersom ungarna ska avvänjas. Vilken bra sida förresten, kul att jag hittade den :)
Om du köper en var beredd på att det inte funkar och du ev. behöver fler burar.
Dock är Lejonhuvade en helt underbar ras, föder själv upp den. <3
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com