Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 772 ggr
Kiwanu
0

lätta kanintrix till mina ungar?

HEJSANHOPPSAN! =D

ja, jag har två små kaninungar, ( 10 oxch 9 veckor ) och jag skulle vilja lära mig gjöra lite trix med dem. jag har jobbat stenhårt underb den senaste veckan, och har kommit dfram till bra resultat. jag har lärt dem ( på kommando ) " STÅ!" och "LIGG!" och "FÖLJ!" nåjaah xD vilka fler lätta trix finns det att lära till dem småå? ^^ xD

Michiis
0

Kan ju testa lära den "skutta/hoppa" på kommando ^^, (bara ett tips)

// Michis

Kiwanu
0

okej ska väll tästa :D

Kiwanu
0

putt ?! :D

Em--ma
0

Upp på stenen?? Stanna, Hopp upp ( till din famn)
Tass. Haha jag vet inte mer :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Majsbecka
0

Dom är ju jätteduktiga! Hur har du lärt dom? :o

Kiwanu
0

#5, tränat sttteeeemn hårt  varenda sekund jag har fått läge. plus att dem BORDE tycka att det är väldigt kul :D

Sashhi
0

Stanna är jättebra att börja med, tkr jag. Dessutom är det bra, om man te.x har en "klängig" kanin (som Irma) för hon kmr alltid fram & tror att hon ska få mat så fort man ens tittar åt hennes håll. Så, varje gång jag går förbi tar jag upp handen som att visa stop så sitter hon kvar tills jag har gått eller när jag säger kom. Men ibland är frestelsen för stor för Irma också. (; Underlättar också om man ska fota porträttbilder. ^^ Hiroshi håller på att lära sig. :]

Not your mom, not your milk.

Kiwanu
0

#7 alright, coolt ^^ men H U R lär man in dem det, leksom hur ska man 'hantera' det på ett bra sett, så att kaninen förstår? ^^

annaforsgren
0

du kan lära dom "give me ten/five" man har en godbit i handen och visar att man har den, så tar man upp handen lite ovanför kaninens huvud så de reser sig upp, sedan vill de få der godiset, då sätter de tassarna på handflatan.
Då säger man "Give me fve!" och ger godiset samtidigt:)

det har jag lärt min rexkanin Tjoffsen, och nu kan han göra det utan godis när jag säger ordet.. så kan han snurra runt när jag säger runt^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus