Hur social är din kanin? ;D
- Hur "social" är din kanin?
Kommer h*n fram till öppningen i gården och i buren? Elr springer
h*n iväg och gömmer sig? ^^
Stampe kommer nog fram varje gång jag kommer till buren :) ;D
Min Nalle kommer jämt fram som en galning till buren och klänger :) Gossen kommer fram när man har något gott till gallret, men annars sitter han där han sitter så får man gå fram och ta han (han sprinegr inte ifårn iaf.)
En av dom jag har är jäääääääätttttttttteeeee social. Har aldrig haft elr sett en sån social kanin:P När hon är i buren så kommer hon springande fram till en, ute i ute buren springer hon fram till en. Som tex när vi spelade kubb så stod och och tittade. Typ som publig i ca 40 min:D Jätte gulligt:D

Två av mina kaniner sitter kvar på sina hus. Har jag något ätbart kommer Sockersöt fram, inte annars, sen har jag min stökiga, tonåriga o brunstiga tjej som springer fram som en galning till gallret…..

/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
#5 kela med den mycket o är typ runt om kring där buren e.. svårt att förklara:P
Alla mina är supersociala! :) Mina söta teddydvv. Så fort man kommer rusar de till öppningen och väntar på att man ska komma, och när man sticker in huvudet så får man räkna med en liten puss! <3

*6, jo jag är med dom jätte mkt, 4 timmar om dan xD men det hjälper inte! xP
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#5 Du kan ju testa att vara med Henne jätte ofta så att hon börjar lita på dej ännu mer än vad hon gör nu ( och jag har ju ingen aning om hur mycket hon litar på dej ) och sen just som ida_h säger : rör dej mycket kring buren eller sitt annars bara bredvid och prata med henne.Och så vidare, Och så kan det vara att du inte kanske vågar ta ett stadigt grepp om henne när hon försöker slinka iväg, för du är rädd att du ska ta i för hårt. Men om du tar ett stadigt och bestämt grepp om henne på rätt sätt så ska det nog lyckas :)
McDreamy är jättesocial;) När man kommer till buren är han alltid där och snusar på ens hand. I hagen kan han vara lite busig, men gosig;) När man ligger ner på en filt kommer han ofta och lägger sig bredvid en:)<33

#10, n´jo precis. jag vågar inte greppa henne.. men hon kanske bara blir ännu räddare för mig om jag tar till med hårdhandskarna…? hon är en pytte liten hermelin .. <3
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Alla mina kommer till mig direkt =)
Men skulle någon annan kommer flyr de direkt ^^

Min flippen är ju ingen utekanin men supersocial på sitt lilla vis.
Hon har stenkoll på mig. Ha Ha, lämnar jag något rum så kommer hon efter på studs.
Vissa av mina vänner visar hon tydligt att hon inte gillar, stil med blir mörk i ögonen samt "jagar" dom till dörren för att se så dom verkligen går. Visst är hon alltid med ut i hallen när ev gäster skall gå men oftast sitter hon då en bit från ytterdörren.
Hon är störtskön på sitt speciella vis. Hon är INTE någon knäkanin men hon förmedlar på sitt vis exakt vad hon vill och nåde mig om jag inte lyder. Hi Hi.
Marsvin 4-ever
.
Jag tycker att alla mina 3 är sociala :) De kommer alla fram till gallret när man kommer och Lilo börjar ofta springa runt i cirklar och söka uppmärksamhet och ger sig inte gärna förrän man klappar eller tar upp henne :P Stitch är inte lika gosig som Knut och Lilo men hon är social ändå och tycker om att skutta runt både ute i Hage, sele eller lös i rummet. Hon kan ocks ligga och gosa i famnen men inte i timmar som de andra utan ledsnar efter ett tag. Lilo och stitch kompenserar varandra väldigt bra! Och knut han är som en kombination av dem båda. Han Kan sitta och mysa på en timme efter timme men är samtidigt lite mer skuttig och pigg som stitch :)

Båda mina kaniner kommer fram i hagen och i buren :)
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

inga av mina kommer fram :)
Eftersom Nawal har sin bur bakom min säng, precis intill datorn, så är jag alltid runt omkring buren. Så fort jag stannar upp minsta lilla vid buren (kan även vara vid råttburen intill), så kommer han fram till gallret och ska hälsa. :)
När han är ute och skuttar (i min säng eller på balkongen), så kommer han fram och hälsar och kelar lite, sedan ska han iväg på äventyr igen.
Lippo tycker jag är jättesocial! Han kommer alltid fram och hälsar på allt och alla :) När resten av kaninerna (elvira, viggo & molle) är i sina uteburar kommer de fram och vill upp till en. Viggo brukar till och med ramla ibland för han är så ivrig :)
mina små kaniner ( 10 och 9 ) veckor gammla, är jätte socila redan, varenda gång dem ser mig komma ut ur ytterdörren så får dem damp och typ börja hoppa och ställa sej upp och klättra på gallret, och så vill dem imponera på mig genom att hoppa över några hinder som jag har ställt in i hagen :D xD

Så fort man kommer och säger typ "Hej på er!" då springer Jogrimur snabbt fram till gallret, sticker ut huvudet och vill bli klappad :) Leona däremot är lite mer ensamstående, men hon är en riktig gosekanin när hon vill ^^
Så fort jag går förbi burarna ser jag 3 kaniner som klänger och skuttar som galningar vid gallret. De blir alldeles till sig när man kommer ^^ Fast mot främlingar är de inte lika galna i.