Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra med Mia? Hon är typ alltid sur och försöker bitas och när jag ska ta upp henne eller göra nåt med henne blir hon vild och springer iväg och anfaller. När jag ger henne mat så försöker hon bita mig. Så har hon alltid varit jag vet inte varför. Jag har försökt lära henne att hon inte ska göra så men hon bara fortsätter jag vet inte vad jag ska göra. Så vad ska jag göra?
Hur gammal är hon?
#1 hon är 3 år
Hur länge har du haft henne,
ganska länge va?
om hon biter dej igen så puffa henne på nosen,
ta på hanskar och en tjock tröja, låt henne bita dej och ja,
puffa/sprätta henne på nosen då, så hon lär sej att hon får en lite puff på näsan när hon bits, det borde få henne att sluta.
kaniner ska inte bitas,
lycka till! :)
Minitoff, ( min foderkanin ) bits ibland när man tar upp henne från hagen, men då brukar jag ta i henne på ryggen så att hon inte kan bita mej, och "lungna" henne. inte så att det skadar henne, sen gåre hur bra som helst. :):)
#3 Jag har haft henne sen hon var 7 veckor.
Det är just det jag har gjort men hon lär sig inte varje gång hon har bitit mig har jag sprättat henne på nosen men det funkar inte. Hon är inte så trvlig när hon bits hela tiden det är väldigt jobbigt.
putt
putt
Hon kanske blir rädd eftersom du sprättar henne på nosen…
Försök istället vara lugn och spendera massvis med tid med henne. Hon kanske bara är osäker på dig, aldrig hittat tryggheten. Om du är med henne många korta stunder varje dag tror jag att det kan bli bättre. Så hon vänjer sig vid att du kommer.
Sen finns de och de individet med ett dåligt temperament, vet du var ifrån hon kommer?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Håller med, tycker inte att man ska sprätta kaninerna på nosen ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Min grannes kanin, blir väldigt tjurig om hon tkr att hon har fått för lite gos. Kaninen kan helt enkelt vara kärlekssjuk också. Då hon inte fått tillräckligt med gos, så kan hon hugga tag ordentligt i sin mattes finger, som hon gjorde igår, och biter hål i byxorna.
Not your mom, not your milk.
måste göra ont när en kanin biter en.. dom har ju väldigt vassa tänder