Okastrerad hane bland honor?
Ja nu menar jag inte tillsammans med honor i samma bur, men brukar det gå bra att ha en okastrerad hane i samma rum som honor? Eller blir det väldigt jobbigt för dem? Jag tänker om de känner varandras lukter och så..

När jag haft så har hanarna blivit väldigt haniga och skvättiga och honorna kan bli griniga och sura av sig. Ingen bra idé.
Då var det så som jag misstänkte! Tack för ditt svar :)
Jag har då inga problem med detta.
Har 3 honor och 2 okastrerade hanar.
Alla bor utomhus, med burarna bredvid/mittemot varandra.
Ingen hane skvätter eller är mer hanig, och inga honor blir griniga.
De är supermysiga och bryr sig inte om de andra.
Okey. Men lite skillnad är det väl ifall de bor inne eller ute iaf?
#4: Varför skulle det vara det? =)
De kan ju fortfarande känna lukten av och se varandra.
Vare sig de bor ute eller inne.
De får dessutom springa i hagar bredvid varandra, och ingen större reaktion då heller.

Jag tror ändå det är vanligare att de reagerar än att det fungerar.
Jag har hanar och honor tillsammans i ett kaninhus. Det är fack och de bor vägg i vägg med varandra. De går också i hagar bredvid varandra. Mina kaniner har inte reagerat alls.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#5 jaa, jag vet inte. Tänkte väl att det.. blåser ute 

Men visst borde de ju känna av varandra ändå även om jag tycker att lukterna borde bli.. mindre koncentrerade (*s*) på nåt sätt…
#7 är hanarna okastrerade då?
#9; Ja, annars skulle det vara väldigt svårt att föda upp ;)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#10 Det säger du inte? *fniss*

Jag har två honor, vi passade en hane och det gick utan några problem. Min ena hona var välldigt förtjust i honom och satt och tittade på honom mycket :)

har fyra honor och två okastrerade hanar som bor vid varandra, ingen reaktion övh.
the vanity, it becomes insanity
Det är olika, har en kastrerad hane tillsammans med en hona, och så finns det en okastrerad hane (Gossen) bredvid dom (med bara kompot galler) och han skvätter inte och blir inte dryg alls, men när min min andre hane, Nalle fick byta plats en stund med Gossen blev han alldeles "knorrig", skvätte, och helt till sig för honan ;S Och han var lite svårare att bära så det är olika från kanin till kanin.
det är inget problem för mej.
Jag har 4 honor (+ marsvins hona) och en hane i samma "rum". Det är inget problem alls. Just nu är han u tonåren o då e ju han lite jobbugare än vanligt, men innan var det inget problem. Visst försöker han visa upp sig mycket för dom men inget annat:P (inte vad jag har sett och märkt iallfall)