Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 576 ggr
Bejja
0

Teddydvv hane sökes till parning

I aug/sept. hade jag tänkt att para Granlundas Belinda för första gången.
Därför söker jag en hane med bra pälskvalité och fint tamprament.
Färg och teckning har jag inte tänkt så mkt på, bara inte blåögd eller weinertecknad!
Min Bella är madagskar om någon undrar.
Pris runt 400 kr elr unge.

[Wera]
0

Vart kan hanen vara? Finns en blå i Rättvik (Dalarna).

Denna kommentar har tagits bort.
Miiah
0

du vet ju att jag finns :)
och jag bor ju även rätt nära dig!
Hi-Fi har ett helt underbart temperament, snäll, lugn, social, trevlig och älskar att mysa men kan självklart också busa rundor :) Jag ska para han med min sötnos i november och där blir inget vit rödögd (ifall du är "rädd" för att få det) :)

annaforsgren
0

jag har ju min uuunderbara pöjk<3 Tussilagons berry berry exptraordinary

Han är den lugnaste kanin Louise fött upp sa hon till mig:) han slickas alltid när man borstar honom<3 och han gör väldigt många glädjeskutt när man är ute i skogen.

han har färgen svart vit japan, och lite zobel på nosen^^

bilder finns här på min hemsida, de är de nyaste bilderna på han.. jag har inga bra bilder på min dator nu, så du får kolla där;)

http://rosetter.piczo.com/?g=51101461&cr=5

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Niike]
0

Jag har ju Humle, dock tänker jag inte avla med honom förrän han blir lite äldre så jag kan se att temperamentet är OK och så. Han är världens snällaste nu, men man vet ju aldrig vad tonåren kan ställa till med.. Ska para Ballis i januari då hon är 1 år och han är 9 mån.

Ändrar du dig och ska para henne senare vet du att Humle finns :)

Clariiz
0

#5; Han är väll g/s japantecknad?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

#6 Ja, och jag vet att det kan bli japantecknat med slöja men eftersom det inte är en godkänd ras som kan ställas spelar det ingen roll för mig.

Clariiz
0

#7; Nej men jag tänkte att de som vill ha den godkänd som ras eller pälstyp. Då är det ju inte så super om det första man gör är att förstöra japanteckningen?
Men men, bara mina tankar :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

#8 Det första jag satsar på efter temperamentet är att få bort wienerteckningen. Bayliss och Humle är mina första avelsdjur och förhoppningsvis kommer jag utöka till flera längre fram och avla mer "rena färger" då. Men nu ska jag inte ta upp Bejjas tråd, vill du diskutera mer är det bara o PM'a. :):)

Bejja
0

Tack alla som har visat intresse! :)
#3 Ja! Han verkar så otroligt mysig :)  Han och Bella hade nog varit en bra komb.!
Och till er andra, vart bor ni? :)  Med tanke på ev. transport hit och dit.

[Niike]
0

Småland.

Miiah
0

#10, bara att hojta till om du bestämmer dig för hi-fi :)
kan berätta mer om honom och hans färger osv :) sen är det ju ett plus att vi bor nära ^^

matilds
0

#8 Vi fokuserar just nu på att få bort wienerteckningen, därför är det flera teddyvädursuppfödare som avlar med kanel, brokat o.s.v.

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Miiah
0

putt:)