Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1314 ggr
[fannyputte]
0

värdfamiljens djur..stackars djur...

Jaa, som några säkert vet så var jag på språkresa i england i juni. Vi fick verkligen den sämsta värdfamiljen i hela england!!! Det var mögel i taket och på väggarna utanför vårat rum och i duschen, dom var så osociala man kan bli, vi fick reda på vad barnen hette genom att mamman sa (skrek) deras namn när dom bråkade, också bodde det 2 män där också, som vi inte hade någon aning om vilka dom var… Och dom tog inte hand om sina djur mkt bättre, dom hade 4 kaniner och 3 marsvin utomhus, och inne hade dom 3 fåglar (undulater) och 3 fiskar… Ja, jag kan väl börja "utomhus", dom hade 2 kaniner (någonn dvärgras/korsning) i en bur, som var för liten för ens 1 kanin under 3 kg, och i en lika stor bur hade dom 3 marsvin, osså var det 2 kaniner till i en liiiiite lite större bur, men fortfarande för liten för en ens 1 kanin under 3 kg, det stod hagar ute på gräsmattan, men jag såg bara kaninerna i dom 1 gng under 2 veckor… och marsvinen såg jag bara i buren… Jag vet inte burmåtten för undulater, men det var 3 st i 1 bur, och dom hade inga "leksaker" eller så, bara 2 pinnar att sitta på, och akvariets väggar var inte vita (eller vad man ska kalla det, vit genomskinligt iaf) dom var gröna av alger… jätteäckligt! ska lägga in bilder på burar, djur och akvarie…

[fannyputte]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

i översta facket vare kaniner och understa marsvinen…

[fannyputte]
0

samma som ovan fast närbild på "kaninfacket"

[fannyputte]
0

närbild på marsvinen

[fannyputte]
0

den andra kaninburen

[fannyputte]
0

akvariet

[fannyputte]
0

akvariet igen

[fannyputte]
0

pippifåglarna

Chiquitaa
0

Gud vad hemskt!!!! :'(

Keso
0

Förutom att burarna till kaninerna och marsvinen ser små ut så ser de ju rena ut och djuren har rena, välfyllda vattenflaskor. Sen ser ju burarna skabbiga ut på utsidan men… Fiskarna mår inte dåligt av alger på rutora om vattnet i akvariet håller god kvalitet, men även akvariet ser för litet ut för fiskarna som är där.

[Wera]
0

Usch ;S Burarna ser låga ut och mörka!

MarHai
0

Tänk på att england har andra regler och andra burmått.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

kyrkeliden
0

Visst är det hemskt. Man får tänka på att i andra länder har de andra lagar. Sverige är långt framme vad gäller djurrätt. Jag ursäktar det inte för det. Å även i Sverige kan djur behandlas illa. Men håller med Anders, djuren såg fina ut.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Starfall
0

Visst ser burarna små ut, men de har rent vatten iaf. Hade flaskorna varit algiga, DÅ hade det varit rent djurplågeri! Djuren ser fina ut, fin päls vad man kan se på bilder. Fåglarna bor i en bur alldeles för liten för 3 fåglar, och olämplig form på den. Men de ser inte vanskötta ut. Jag ser inte vatten- och matskålarna, men antar de finns i buren. Fiskarna ser friska ut. Även om akvariet var skitigt då behöver det inte betyda att de vanvårdas. Ägarna kanske tänkt rengöra det snart? Har själv akvarium och vet hur fort de kan bli smutsiga;)

Jag tror inte dessa ägare riktigt vet vad som är bra för djuren, och i England kanske de har helt andra regler än vi. Vad vet jag? Sen att vi inte haft våra djur så är en annan sak. Huvudsaken är att djuren inte verkar vanvårdas.

Kramar/Carro

[fannyputte]
0

Glömde säga att dom hade en katt också, en svart bondkatt som var rätt skabbig och hade kala fläckar på vissa ställen… särskillt tjock var den inte heller… vi såg aldrig katten inne, bara mat skålen och kattmaten, osså var katten ute på tomten och utanför fönstret…

#9, vatten i deras hus är inte av god kvallitet, (tkr jag iaf) det smakar kloakvatten och man fick jätteont i magen om man drack det… fast det kan ju va så att vi inte är vana vid bakterierna och då får vi ont i magen, fast lärarna sa att vi kunde dricka vattnet utan problem, och inga andra elever än vi fick ont i magen när dom drack vattnet hos deras värdfamiljer… och om vattnet smakar bajs äckel päckel blandat med klor, tkr inte jag det låter som att det har så bra kvallitet, fast vad vet jag, jag kan inte så mkt om vatten :P. och nää, akvariet var inte precis det största akvariet jag har sett

#13 dom fick fåglarna när vi var där, joodå det fanns en matskål med mat , fast jag vet inte om jag såg så mkt vatten i buren… En dag stod det en bur med 3 fåglar i ute på gräsmattan, och nästa dag var dom borta, osså upptäckte vi att dom var i vardagsrummet. Har oxå haft fiskar, så jag vet oxå hur fort det blir smutsigt, så nog tycker jag att dom oxå borde veta det, akvariet var jätteskitigt redan när vi kom dit, och ännu skitigare när vi for. Jag såg inte alla kaniner helt och hållet, bara en, och resten såg jag typ rumpan på, men den jag såg (den på bilden) såg som du sa fin ut, och marsvinen oxå

Jag har aldrig sagt att kanin och marsvinsburarna var orena och ostädade på innsidan, sa bara att burarna var väldigt små, och det kan inte vara särskillt kul att sitta 2 kaniner, eller 3 marsvin i en sån bur dag ut och dag in…

Jåda, vi tänkte på att dom där burarna kanske inte är olagliga i england, för dom kanske har andra lagar där, menmen vad kan man göra åt saken…

hehe måste få berätta en väldigt rolig (lite ot) sak som hände, en gång funkade typ inte TVn, och en av dom där männen brukade titta på tv hela dagarna, så då satt han på golvet framför akvariet och bara tittade in/på i det jättelänge xD, det såg lite mysko ut xP