Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1211 ggr
Rajamaja
0

frassehona ev. till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Har en fransk vädurshona som jag ev skulle vilja omplacera. 

Är väldigt mån om att hon får komma till ett bra hem där hon får springa fritt och får mycket kärlek. Släpper inte iväg henne om jag inte känner att det är rätt person som vill ta över henne. Har inget akut behov av att lämna iväg henne.

Anledningen till detta är att jag vill satsa på dvärgvädurar. Hon har tyvärr ingen stamtavla, men kan fixa tel nr till uppfödaren om intresse finns för det.

Vid intresse kontakta mig på rajamaja83@hotmail.com

Bilden är tagen för ett par veckor sedan….

Rajamaja
0

Finns för övrigt i Karlskoga, mellan Kristinehamn och Örebro.

Rajamaja
0

Hon var 10 v gammal den 5/7-07.

Rajamaja
0

Bild på henne någon dag efter ankomst till mig.

Rajamaja
0

Här är hon tillsammans med sin kamrat

Rajamaja
0

:)

LJfoto
0

va sööt :)

Jag skulle jättegärna vilja ha en fransk vädur, belgisk jätte eller beligsk hare, men just för tillfället så har jag 18 kaniner, så det är nog inte aktuellt just nu,.. vill kunna ge alla lika mycket kärlek och tid :)

[Niike]
0

Gud så fin hon är! Jag blir enormt sugen på att köpa en till frassehona & ha som sällskap till Alfiie.. Kunde jag ha Alpha i stora boxen året om vore jag intresserad, dock kan jag inte det =/

Lycka till!

Rajamaja
0

#6 Oj, ja då har du en del att ta hand om. Skulle vilja ha både plats och obegränsat med tid för många kaniner, men sånt får man bara drömma om tyvärr.

Rajamaja
0

#7 Ja det är ett dilemma med plats för dessa stora kaniner. Jag är själv sugen på att skaffa 1 dvv till ganska snart och hoppas såklart att alla 3 kommer kunna vara kvar hos mig men kollar ändå lite om det finns något intresse för henne.

LJfoto
0

#8, Ja precis men det är iaf lite lättare under sommartiden, man hinner med så mycket mer :)

[Niike]
0

#9 Ja, det är ju det.. Alpha har en box på ca 3x3 m eller något i den stilen att röra sig på just nu. Dock har hon nog lite tråkigt då hon inte har dom andra kaninerna på andra sidan gallret, det var därför jag tänkte att det skulle vara bra att ha en kompis till henne.. :)

Rajamaja
0

#11 Vart bor du någon stans? Tänkte om du ville testa och se hur hon skulle fungera hos dig. Inget måste att ta över henne helt utan bara testa, och klickar det så är det ju bara skoj!

Släppte ut mina gossingar förut och frassen lekte och skuttade hej vilt. Hon verkar fått vårkänslor, skuttade mer än vanligt idag, jättekul att se att de mår bra!

Har hon haft kaninkompisar vid sidan om förut menar du?

[Niike]
0

#12 Bor i småland, Vimmerbytrakten typ. Dock har jag inte möjlighet att ha kaninen då hönsen flyttar in i Alphas box på vintern, och hon får bo vid de andra kaninerna då = för litet för två frassar.. Annars skulle jag hemskt gärna ta henne, om hon funkade med Alfie vill säga..

Om du kollar på bilden är det tre mindre boxar brevid varandra, där jag hade frassen innan, och då hade hon två kaniner på andra sidan gallret. Det var dock minimåtten för henne att bo där, så jag tyckte det var lite litet.. Nu när hönsen flyttat ut i hagen & lilla hönshuset där de bor på våren/sommaren/hösten, fick Alpha komma in i deras stora box som ligger en bit från "treboxarna", där de andra kaninerna bor nu. Hoppas du förstår min dåliga förklaring ;-)

Rajamaja
0

Ingen som vill ta över min frasse?

teddykaniner
0

putt om hon finns kvar ??

Med vänlig hälsning,
Jenny

smurfan-13
0

Gu va fin hon är!

Är skitsugen på en vädur som sällskap på tomten, men det blir ingen iår…

Rajamaja
0

Har testat att sära på dvv hanen och frassehonan, då de bor ihop, men ser på dem att de blir väldigt oroliga och letar bara efter varandra så frassen får stanna. Hade dem i olika rasthagar för att testa men dvv rymmer direkt för att komma tillbaka till henne, så de får fortsätta att bo ihop. :)

teddykaniner
0

bra då!

så denna tråd kan låsas?

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Niike]
0

*låsa*

Inlägget är låst för nya kommentarer