Jag har tröttnat och har dåligt samvete...
Känner att jag måste skriva av mig…
Ärligt talat, jag har börjat ledsna på mina djur. Och jag umgås inte med dem som jag ska, för att jag vet inte vad jag ska göra med dem.
Vill inte ha dem i hagen för då ska Eris börja gräva och sen är det konstigt väder. Och jag är inte speciellt förtjust i att ha dem i sele och dem är inte heller förtjusta i sele.
Får dåligt samvete för att de ska vara i burarna hela tiden. Självklart får de mat och vatten och jag gör rent hos dem och sånt… Jag känner ingen glädje för dem som jag kände innan. Liksom den glädjen har försvunnit :'(
Sen är det så att jag har sökt jobb, och om jag får det jobbet så lär jag flytta hemifrån. Och jag har ingen möjlighet att ta med dem, tror inte mamma vill ta hand om dem medans jag jobbar.
Sen till våren ska jag söka in på djursjukvårdareprogrammet i Skara. Så det blir plugg i två år och jag tror det inte finns någon möjlighet att ta med dem. Jag tar nog med marsvinen…
Det är ju inte säkert att jag får jobbet eller att jag kommer in på den utbildningen heller.
Jag har ingen lust att sälja dem heller och jag vet inte om det är möjligt att få tag i en seriös person som vill vara fodervärd åt mina djur…
Det känns så jävla tråkigt att det ska vara så på detta viset! :(
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Vad tråkigt.. Men varför kan du ta med marsvinen o inte kaninerna? Eller kaninen ( har ingen koll på hur många du har, sorry!)

#1 Har tre kaniner. Jag vet inte hur det ser ut med studentbostäder eller bostaden på jobbet…
Vrf har du inte lust att sälja dom om det är för deras eget bästa?
Tråkigt iaf. att du lessnat, har du inte nät i botten så de kan vara ute då? tråkigt för dom att vara inne, har nät i mina gårdar för de gräver ;/

#3 Dem bor ute i betesburar…
#4 Jaha, missförstod kanske, efter som du skriver att du inte vill ha ut dom för Eris börjar gräva ^^

#5 Släpper ibland ut dem i en komposthage, det är då hon börjar gräva.

Jag känner EXAKT likadant! Vet inte vad jag ska göra =/
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
*Suck* Jobbigt att känna så, men om du nu inte håller på med kaninerna så kanske det är bäst att släppa taget och hitta en familj som kanske bor nära så du kan komma och hällsa på? Sälja eller låna ut.
Sagt vad jag tycker..
Finns ju alltid på msn om du vill prata <3
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Kom på att Eris uppfödare har sagt att hon tar tillbaka Eris om det ska vara så. Och Diors uppfödare tar tillbaka Dior och marsvinen tror jag. Så jag är inte tvungen att sälja dem, men jag har inte hjärta till att lämna tillbaka dem. Men jag har ändå tröttnat på dem :/
Det bästa för dom vore ju om du lämnade tillbaks dom, eftersom du inte har tiden och intresset som dom förtjänar. Förstår att det är ett svårt beslut men välj med hjärtat <3

Tid har jag (just nu), men det är intresset som är frågan :(

Har du inte intresset kvar borde ju kaninerna påverkas negativt av detta, då de kanske inte får den uppmärksamhet och utevistelse (?) som de behöver. Såklart känns det svårt att ta ett sådant beslut, men försök se det från den positiva sidan - både du och kaninerna får det förhoppningsvis bättre om de flyttar.
Har själv haft djur på foder innan jag sålt dem och det har kännts som en trygg övergång, där man faktiskt kan ta tillbaka djuret om hemmet inte känns bra eller om man faktiskt fått tillbaka intresset.
Lycka till.
Jag tycker det låter som att det bästa är att du hittar ett annat hem till dom, där det finns större kaninintresse (o marsvinsintresse). Men det är ditt val, tänk igenom saken minst 1000 ggr, så du inte ångrar dig, det vore ju väldigt hemskt :) Lycka till!