Öronmärkte Akako och Midori/Kiiro
I dag åkte jag kl 18.00 och kom fram kl 19.00 och skulle öronmärka mina 2 ungar :) Nu är dom 7 veckor gammla och ska snart flytta. Men allt gick jätte bra för att öron märka dom :) Kollade även könet och det var båda honor (trodde först att det var en hane och en hona).
När jag öronmärkte så skrek båda, båda gångerna :/ och hoppade till men dom blödde inget så märkningen ska nog sitta kvar :) Stambokförde Wilma (mamman) med :) Hon sa att jag skulle ta isär alla för förra gången så försvann öronmärkningen på ungarna för mamman tvättade bort det :/ Så Wilma bor själv och ungarna bor nu i en varsin bur. Dom är fortfarande rädda och äter inte galet som dom brukar :( Men dom blir nog normala snart *hoppas jag*.
Eftersom jag döpte ena honan till Kiiro för jag trodde den var en hane så köparna har kallat henne Kiiro och jag tänkte döpa om henne till Midori. Så nu till saken..
Ska hon heta Midori eller Kiiro? (Har även frågat köparna)

_Åkte du kl 18.00 och kom fram kl 17.00? :P
_Jag tycker att du ska döpa om honan till Midori istället. :)
#1 oj XD kl 19.00 X'D Ändrar..
Okej :)
Not your mom, not your milk.
#4 Tack
#6 Öronmärkningen gör man vanligtvis själv om man har tång och tusch. Annars kan man fråga en annan uppfödare om hjälp, om de sedan väljer att ta betalt för besväret är helt upp till dem.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
okej, men det måste väl göra väldigt ont för kaninen?
Har hört att det gör ont. Men det går över snabbt.
men jag känner en som har en tik hund som heter Kiiro så ja tycker att den kunde fortsätta heta de
#10 okej :) Ska se vad köparna säger^^
#6 det kostar 25 kr för en unge om man inte har eget bläck.. Det är vad hon som öronmärker mina tar^^ Men jag har eget bläck nu, det kan vara bra att ha fall färgen skulle börja försvinna så kletar man på nytt bläck.
#6 Man gör det själv men vi har ingen tång så vi ber en uppfödare göra det men vi ska köpa en tång till nästa år ;D