Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 833 ggr
Mkarlsson
0

räddat ett liv...

Där jag bor finns det ett ställa kallat "torkällberget", det är som ett litet zoo fast med vanliga djur som kor, gris, höns, kanin m.m. Nu var det så att det var några som hade släppt ut sina kaniner där i hopp om att ngn av personalen skulle hitta dom  och ta hand om dom. Och ja, dom hittade kaninerna. Nu var det så att torkällberget inte kunde ha fler kaniner och därför bestämdes det att båda skulle avlivas på måndag om ingen vill ha dom. Min kompis sa det till mig och så kom jag och tänka på att vi ju endå så småning om ska köpa en hane att ha som sällskap till papaya, och därför så åkte jag dit och kollade på kaninerna idag. En hona var det, väldigt social och orädd. Sen till hanen, som var väldigt skygg och inte ville låta sig hållas i. Men, han var en otroligt söt ddv (färg madagaskar) och jag kunde bara inte motstå. Så imorrn hämtar vi hnm. Om vi inte skulle gjort det så skulle han troligtvis blivit avlivad då det inte fanns nåt annat intresse över huvud taget. Det känns bra att ändå "ha räddat ett liv". Skyggheten löser sej alltid :)

men honan är kvar, så om nån här inne vill ha en supermysig madagaskar färgad hona så finns det en,  Ville bara säga så att ni vet om nån är intresserad :)

Sirocco
0

vad kul att du räddade henne

Kramar / Julia (=

Sirocco
0

han hehe skrev fel

Hoppas hon får ett bra hem hs någon.

Kramar / Julia (=

Mkarlsson
0

ja hoppas nån skyndar sig annars blir det avlivning i övermorrn

:(

Teek
0

Kan vara bra om du skriver vart i landet kaninen finns…?

jaanniepaalm
0

har du någon bild på honom ? :)

malinroth
0

vad bra :) hur går det med honom och papaya? introducerat dom för varandra än?

Mkarlsson
0

dom finns i stockholms län / södertälje på torekällberget.

5# nä tyvärr inga bilder nu men så snart han kommer hem och har vant sig så ska jag plåta :)

6# Nepp jag hämtar ju honom idag :) men det kommer säkert gå bra papaya är så snäll mot andra kaniner hehe :)

Nilam
0

För långt bort, annars hade jag kunnat rädda henne, dock kanske inte behålla henne. Men hon hade fått komma hit för att undankomma döden.

Ingen som kan transportera henne till norra sthlm? Jag bor i Uppsala:)

Nilam
0

Jag har även lagt ut förfrågan om transporthjälp på djurtransport.ifokus. Nu får vi hålla tummarna att någon kan transportera till uppsala eller norra sthlm:)

malinroth
0

#7 o, sorry. jag var nog lite trött Generad Lycktill iaf :)

#9 hoppas hoppas!

Nilam
0

Ringde dit, båda har fått ett hem redan:) Känns bra att hon inte blev avlivad. Hoppas hon kom till ett bra hem:)

malinroth
0

#11 åh jättebra! :D

Rafflan
0

Åh vad bra :D
Ja min hona Jolene var ju oxå hotad med avlivning, var ju därför jag tog henne å det är inget jag ångrar ;)

Teek
0

Verkligen superbra! Har också en tjej som skulle avlivats…

Mkarlsson
0

Det står ju redan i tråden att honan fick ett nytt hem, =)    Kan säga att lille Ior, som jag döpt honom till trivs jättebra. Han är ute och skuttar på balkongen och så :) han är lite blyg fortfarande men vid ett tilfälle idag så fick jag sitta och klappa honom jättelänge och han mös :) riktigt nyfiken är han. :) Det går bra med papaya förutom att hon är lite bitchig mot honom men det är väl troligtvis för at skydda sitt revir =)