Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1210 ggr
Alfh
0

Bur till franskvädur

Eftersom mina kusiner snart ska flytta in till stan så sålde dem sina två Franska vädurar. De som köpte dem har en son som inte var så snäll mot dem, så nu ska de lamna tillbaka kaninerna. Då ska jag ta över dem. Jag kommer ha dem ute på sommaren och i en box i stallet på vintern. Men, hur stor ska uteburen vara till dem?  Lägg gärna in bilder oså. :) De kommer ju självklart vara i en rasthage om dagarna, men ara instängda i  uteburen om nätterna.  :)

Jojsan
0

Det finns ju en lag på hur små de minst får vara. Jag anar att det är typ 130x70x70 men jag är inte säker… Helst ska ju buren vara mycket större. Jag har en bur som är 140x70x70 och jag skulle aldrig sätta in 2 frassar i den, det skulle vara för smått tycker jag…

Zvintos
0

Till 2 frassar, skulle jag inte ha en bur som var mindre än 2*2m.
Gärna ännu större.

Alfh
0

Har ni inga bilder ? Vi har ju en gammal lekstuga som kanske skulle funka, men den är utlånad. :/

ciss
0

#2: Samma här.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Alfh
0

Är det någon av er som har bild på er bur? :)

Zvintos
0

Har ingen frasse, så tyvärr. =)
Har heller ingen bild på min bjs bur.

Alfh
0

#6 Nej okej =)

sofijans
0

jag har ingen bild på min bur till min frasse på denna dator, men kajsa_lisa & kajsa_zlatan har en bur med två frassar i, men sommarburen kanske är för liten jag vet inte..

Alfh
0

okej. det är inte säkert att jag ska ta de där "frassarna", men jag funderar på att köpa en Belgisk jätte .:) Så kom gärna med bilder o så iaf! :D