Isa äter inte gräs när hon är ute :(
Asså jag har ju funderat på om jag ska ha Isa ute i en utebur på sommaren, men det har inte blitt av ännu eftersom vi har inte tänkt på det helt enkelt =/
Men när jag tar ut Isa och går med henne i koppel så förstår hon inte att det är samma gräs som vi tar in te henne när hon är inne och går lös. Hur ska jag kunna få henne att äta gräset? För om jag ska ha henne ute i framtiden så känns det lite läskigt att ha henne ute eftersom hon inte äter gräs. Hur ska jag göra för att få henne att förstå att gräset ute som hon går i är samma gräs som vi tar in?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
min kanin äter inte heller gräs ute men jag tror att dom inte är så säkra som inne eller i en bur dom kan liksom inte äta för det händer för mycket men efter en stund så känner dom sig säkra och kan börja äta lite smått.
Kramar / Julia (=

Elsa äter inte heller så mkt när hon e ute hon tycker det e roligare å springa om kring :P
Det är inget fel med det. Många kaniner som jag känner till äter inte så mycket gräs när de är ute i koppel. De vill hellre skutta omkring och skaka av sig all energi.
Om du har henne i en Hage med t.ex. kompostgaller så kommer hon säkert att äta mer gräs. Prova och se….det är inte hela världen om hon inte äter så mycket gräs.
Om du tar ut henne på gräsmattan då, så river du lite gräs så att hon ser, och så ger du det till henne, och då kanske hon fattar.. du kanske moste göra så några gånger. ;D

Det är inte det att hon inte förstår att det är samma gräs, utan för att hon helt enkelt inte vill. Det är ganska vanligt, 2 av mina 4 kaniner äter inte när de är ute i sele, utan de vill hellre springa!
Däremot om dom har fått vara i hagen några timmar och fått ut all energi så kan de äta, men inte annars.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Håller med #3, det är inte hela världen om de inte äter gräs. Hon kan ju få gräs när hon är i buren istället :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Det är just dä, hon springe rinte omkring, hon har hittat en plats vid husknuten som hon sitter och nästan skakar och gömmer sig.. =/
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

då är hon ju för rädd för att äta? va lite mer med henne i sele så vänjer hon sej kanske eller ha en hage
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
Min kanin vill varken äta gräs eller skutta. När jag har haft henne ute i selen så har hon nosat lite på gräset, ibland tuggat lite på några maskrosblad men så fort hon ser asfalt så skuttar hon dit och lägger sig och vägrar gå tillbaka till gräset. Verkar som om jag har en "betong-kanin" ;)
Hon ska få skutta i mina föräldrars trädgård någon vecka i sommar då kanske hon lär sig att gräs inte är farligt