Jag har fixat en utebur :D
Eller utebur kan man välll inte säga för det e en inhägnad men iaf idag byggde jag helt själv *stolt* en ute inhägnad till marsvinen å kaninen :D jag belv jättenööjd jag byggde den med hjälp av vanligt kompostgaller .. Det tog inte mer en 20 min :) Så kaninen fick inviga den :D marsvinen ska få komma ut i morgon :)
Bild 1 hela inhägnaden

Nu får ni gärna komentera :D!
Jättefin :)

Taack :D:D
Tänk på att många marsvin lätt kan ta sej ur kompostgaller, även om dom är stora och runda och "aldrig" skulle kunna ta sej ur =). Säkrast är att sätta ett ca 20 cm högt nät längst ner.
Ett tips?!
Dom där plastgrejjerna man sätter ihop kompostgaller med är lätt hänt att kaniner gnager sönder och sen tar sig ut. Bäst är att använda ståltråd eller nyckelringar.
Sen får man ju också räkna med att kompostgallerburar är ganska lätta att rasera om det kommer en lös hund eller nåt och försöker ta sig in. Så bäst är väl att man har dem under uppsikt när djuren är ute i dem.

#5 jaa jag vet men i morrn så ska jag fixa det tror du att man kan ha höns nät längst ner ? :)
#6 a jag vet så därför hhar jag endast två stycken plast grejjer längst upp så att dom inte ska nå :) resten har jag nvänt ståltråd :)

#6 jaa jag har ju själv hund så jag sitter alltid ute när marsvinen å kaninen e ute :)
Fin :) !

Tack =)
#7 Ja hönsnät fungerar jättebra.

#12 okeej då får jag se ifall jag kan fixa det i morrn :) jag helt slut nu :P

Putt :)
Fint!

jätte fint!

Tack :D
Snyggt:)
jättefint :) hela min familj håller på att bygga "dygnet runt" burar till alla ninisarna :) och hus med :)

Okeej vad kul :)