Söker bra transportbur
Letar efter en vettig transportbur med galler i taket så man kan titta på djuren ovanifrån. Den får inte vara för hög och inte för stor heller. Vi har en transportbur som är lagom stor att ha i bilen men den är för stor när jag ska ha den i knät.
Sitter nämligen i rullstol så när jag går ut med kaninerna så spänner jag fast buren med spännband runt benen så allt sitter fast. Var hos svärmor idag och bytte bur med henne, hennes katter är inte där ändå. Och hon har en mindre bur med galler i taket, helt perfekt för då kan jag se kaninen när jag sitter och den kan se mig, istället för att bara se ut genom sidorna om ni fattar vad jag menar.
Hennes bur är ca L48 B27 H32, så mycket större blir för svårt. Måste nå att öppna dörrar och få lite utrymme att röra mig på.
Det måste vara i hårdplast, för om jag faller så vill jag inte mosa kaninen, heldre att den snurrar runt i buren än att jag krossar henne helt. Faller jag så sker det bakåt så jag landar inte över henne i alla fall.
regler för storlek och sådant bryr jag mig inte om då kaninen bara ska sitta där kortare stunder när vi åker till gräsmattan eller liknande, bilresor så har hon den stora reseburen.
Någon som har tips? på vart det kan finnas något som passar mina krav?

Kolla på granngården, de har burar av märket atlas och de finns med galler i taket. Atlas säljs dessutom hos ganska många djuraffärer. JAg har ingen aning om vilka mått det är på deras burar, men jag vet att de finns i olika storlekar. Det kan vara värt att kolla i alla fall.
Lycka till!
Hejsan! Libra Artic har transportburar! :) Med superbra öppning, i taket, kan verkligen rekomendera de! Har en själv hemma. Man hittar den på Burar, transportburar och där sen Atlas.. Där finns olika storlekar där 10 är minst och 30 är störst! www.libraartic.com :) Lycka till!
är inte hennes bur tok för liten?
jag har en bur ( som atlas open) fast enfärgad, men den är jättebra :D
#4 läs #0!
"regler för storlek och sådant bryr jag mig inte om då kaninen bara ska sitta där kortare stunder när vi åker till gräsmattan eller liknande, bilresor så har hon den stora reseburen"
Och jag tycker inte den är för liten.. kaninen behöver inte kunna skutta runt i en transportbur utan känner sig tvärtom tryggare om den är mindre.
#5 jag menade " Hennes bur är ca L48 B27 H32, så mycket större blir för svårt "
Kan tillägga att jag har två kaniner i en transportbur som är L48 B32 H31 och i den kan de ligga bredvid varandra utan problem. (Har en liten hermelin och en dvv)

#6 Det är väl den stora transportburen som avses?!
*edit* tänkte snett nu ju. Min transportbur är en pet travel L55.5 B36.5 H35
Den jag skrev måtten på här i tråden är svärmors kattbur, den är mindre än min så jag lånade den undertiden, men när vi ska iväg på semester och ha med ena kaninen så tar vi min bur, i den kan hon snurra runt och ligga och hålla på massor. Men när jag ska ha henne i knät så var den buren lite stor.
Köpte nämligen den största resebur jag kunde hitta till min förra kanin då han följde med mig mycket när jag pendlade. Så den är väl inte förliten hoppas jag. Vi ska stanna många gånger påvägen så hon får röra på sig, en fördel med att ha rökare med på resan, dem behöver också massa pauser ;)