kanske måste avliva totte :'(
Min lilla kanin totte bits och rifs och är agressiv hela tiden :(
han biter mig 5 gånger per dag jag har 2 bett nu som jag nästan behöver sy men det klarade sig !
det är jätte hämst han har varit så här ända sen han var liten :(
han har redan bitit 5 presoner svårt och 3 kaniner:'(
jag har prövat allt i 1 år nu och inget hjälper ! och jag årkar inte mer jag orkar inte att varje dag bli attakerad av honom och bli biten hela tiden inte jag eller han mår bra :(
så vi tror att den ända ut vägen är att avlida jag gtåter som fan just nu vill värkligen inte göra detta men jag kanske måste :
vi ska ringa vetten i mån och fråga vad dom tycker är bäst
Vad tråkigt :( Men om du känner att du inte orkar nå mer så kanske det är bäst.. Om du inte hittar någon som vill ta hand om honom och försöka jobba med honom ännu mer…

ja:/ men vem vill ha en bitande aggresiv kanin??
d finns ju dom som vill ta hand om just sånna kaniner. Men tyvärr är d få :/

ja vi får hoppas att det finns nån andars så är han ju jätte gulig

nån kan få han om nån vill ha han och träna på hans beteende
Skulle jätte gärna ta honom om jag hade tid, Men jag håller tummarna för att d går bra och att du hittar ett bra som passar honom (:

ja :(
jag vill inte avliva han men om det är den ända ut vägen :'(
Jag ska hjälpa dig starkt jag vill inte att en kanins liv ska ta slut i strid med dens ägare det vore fy bövelen hemskt.
Kramar / Julia (=
Har varit med om det själv. Det är jobbigt, men tänk igenom beslutet noga..

ja det ska jag värkligen göra nån som vill ha han ????/:
Det är ju så klart tungt när man står inför sådana här beslut, men det är ju som Du säger, situationen är ohållbar. Ingen av Er mår ju bra som det är nu.
Håller tummarna för Er nu.

tack <3
ja jag vte inte vad jag ska göra! ska försöka få honom såld tillen som vill stata ett nytt liv med han ! kan kanske blir bättre då/: han kanske inte trivs här! vem vet

jag tycker att du först ska försöka hitta ett nytt hem åt honom…
och jag såg faktiskt på ett engelskt program där de tämjde aggressiva och rädda djur.. de använde en meton som hette T-tuch.. de hade två smala pinnar i varje hand, och så började de klappa kaninen med pinnarna/stavarna med samma rörelser som när de skulle ha använt händerna, och så höll de på någon timme varje dag, tills kaninen värkade avslappnad varje gång och då kaninen accepterar att man rör vid den med pinnarna.
Det hela går ut på att man ska vänja kaninen att bli rörd på kroppen, för jag antar att Totte är det.
När Totte inte attakerar pinnarna längre och verkar acceptera dem, så kan du börja sticka in din hand (men ha skydds-handskar å dig).. klappa totte som du gjorde med händerna, gör tills han slappnar av, några gånger varje dag..
och när han värkar lugn och fin, så kan du testa utan handskar
Men detta tar flera veckor och månader, så ha tålamod och ge inte upp:) det borde funka!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

hmm vet inte :(

#15 jo testa:) det är ju i allafall värt et försök!, det funkade på både hästar och kaniner.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

jag vte inte /: tästat i ett år nu ! men jag tror nog att nån annan kan få honom taam eller så är det syket /: ska ringa vetten i mån och fråga

varför kan du inte testa en ny metod?
du har knappast något att förlora.
the vanity, it becomes insanity
Jag hade en kanin som bits,aggrevis jag stämmer över honom sen smete jag på honom på nosen lite.jag hoppas att du få sålt honom om de är nogon vill honom och det är inte rivligt att aliva ett djur häller !.min kanin är en gammeln är 5 år nu försöker sälja min kanin som inte rivs häller ingen som vill ha min kanin täcker sälja honom för jag har för många hanar är lite jobbit nu om han inte lever så skafar jag mig en ny kanin en honoa till!!

mm jag vill sälaj totte till nån som låter han springa i en Hage hela dagrana med en hona (han är kastrerad) där dom kna leka o.s.v det ända människan ska göra är att mata han och om det behövs klippa klorna :P
annars blir det tyvärr avlivning
testa T-Tuch metoden då, jag tycker den värkar bra, enligt mej..
har inte skydds handskar, det skrämmer oftast kaniner.

nej jag vågar inte !! han har bitit mig så att jag fått sy nästan han bet mig i halsen och han går inte att fixa vetten sa det att det var syket

men om du testar t-touch metoden kan han inte bita dig? Han biter i pinnarna.
Varför kan du inte prova en ny metod?! Vad har du att förlora mer än att du inte orkar anstränga dig för honom och beslutar dig för att avliva. det skulle aldrig jag göra innan jag testat alla alternativ iaf..

ja jag vet nu värkar det som om jag inte vill hans bästa men det vil jag ! men vi har pratat med vetten andra kanin experter jag och mina föreldrar har kommit över rens nu så /:

jag fattar fortfarande inte varför ni inte vill försöka en sak ni inte testat tidigare, som kan göra honom mycket bättre..
Men vill ni inte ha kvar honom är det väl ert beslut.

ja men ta inte detta som om jag inte bryr mig om han :'(

jag tycker det verkar som att du inte bryr dig tillräckligt för att försöka en metod som ev. räddar hans liv. Utan att du vill "bli av" med honom så fort som möjligt. Det är så jag tolkar det iallafall då du av någon anledning inte tänker testa en metod där han inte ens kan bita dig.
Det är så jag uppfattar det, behöver ju inte vara så. No offence
Har du bestämt dig för o avliva??
#27 Vad är det för en metod du menar där kaninen inte kan bita en?
Kramar / Julia (=

#29: läs fjorton

mne snälla sluta tjata han är född med detta beteende !"
#29, läs #14.
#31, må så vara, men du har ju fortfarande chansen att försöka träna bort det, eller förbättra det.
Hennes kanin, hennes beslut!
Det är inte kul att bestämma sig för att avliva ett djur och ni gör det inte lättare för henne.. hon har redan försökt i ett år och jag kan absolut förstå om hon inte orkar mer. Kaninen mår ju inte bra så jag tycker det är bättre att ta bort honom nu.
_har precis varit med om samma ska. jag har "R" på händerna efter att filippa har bitit mig. och detta höll på i nästan ett år. jag orkade inge mer, men jag ville inte avliva hon. men nu när våren började så har hon blivit en helt annan kanin! Nu kan man ta in händerna i buren utan att hon attackerar.och jag kan nästan ha henne lös på gården nu :)
_
Jag vet hur det är, du kan ju antingen fortsätta eller avliva. om jag skulle gissa så kommer det nog bli bra tillslut. men du får välja själv.

tck 34 35! tack för att ni stöttar mig :)

Tkr som #35 :)

men det är bestämy iallafall att han antigen ska säljas eller avlivas

NEJ!!!

bella:jo tyvärr :'(
men herregud.. varför tar du avliva i första hand typ? du har försökt i ett år, men du har inte försökt alla metoder. Sök hellre någon som kan ta hand om honom, och sök länge. Inte bara i en eller två dagar.

vem har sakt att jag inte gör det?????:@@

det är ju ingen idée att skriva här & beklaga dej, om du nu har försökt så länge så kanske du helt enkelt inte har försökt nog? fortsätt försöka..avliva behvöer du ju inte, sälj till nån "proffesionell" istället, som kanske kan försöka göra kaninen "tam" . som har gjort det förut.

oki men för 100 GÅNGEN SÅ ÄR HAN INTE FRISK!

Jag var nära på att avliva min älskade Uzza och hennes syster för nåt år sedan. Jag kunde inte bära dom, inte klappa, dombara rev och så. Dom hade inte bitit mig, eller jo, men inte alls hårt. Så jag förstår att det inte är samma sak. Men när en av kaninerna dog (dom bodde tillsammans) så var jag med Uzza jämt. Jag klappade henne och försökte bära. Jag kom oftast in alldeles blodig och helt ärrig för att hon hade sprattlat så mycket, jag var jättenära på att ge upp men jag fortsatte..
Och tillslut så blev hon bättre. Nu är hon så otroligt mysig. Jag har mååånga ärr kvar men det bryr jag mig inte om längre.
Förstår verkligen att det måste vara jobbigt, och jag tänker inte säga ifrån ditt beslut. Men är det inte värt att testa det där med pinnarna? Och verkligen försöka, du har oss kif-are att fråga om hjälp om det ändå inte skulle funka. För du kommer ju märka framsteg, förhoppningsvis. Och då har du ju äntligen klarat det.

ja men det är inte så attjag inte kan röra han utan det kan man ! man kan ju klappa han lyfta han klippaklor O.S.V
det är bara när man sk amysa med han eller var nära han på det sättet som han bits och håller på annars är han rätt snäll och sen i buren är han aggresiv :(

Jag tycker att du ska avliva honom. Det är uppenbarligen en kanin med dåligt psyke, det finns ju sådana individer. Du har verkligen försökt länge nog, ha inte dåligt samvete för det. En kanin som är så stressad och aggressiv mår inte bra och borde få slippa vara med mer.
Tur iallafall att han är kastrerad. Det finns rätt mycket knäppisar som t o m avlar med sådana där individer, "för han är ju trots allt så gullig/har fin färg" eller liknande.
Du gör som du vill. Låt inte folk här inne ge sig på dig och försöka bestämma. Fast du borde kanske sluta skriva om saken ifall du inte vill bli kritiserad. Många älskar att att hacka på andra och därmed själva känna sig duktiga!
Lycka till!

tack iram!
dom orden ska jag komma i håg :P
ja, jag tror nog att det blir avlivning i allafall :(
tråkigt att det värkar vara det smarta beslutet, han var jätte fin.

hmm jag vet han är INORMT fin!! <3<3
men jag kommer vänta tills på fredag och se om det är nån som har sakt att dom kan ta han annars blir det avlingng :'(
Jag kanske kan ta honom. Jag kommer dock att bo på internat nu till hösten, men man får ha djur där på rummet.
Men jag vet inte om man får ha djuret där över helgen eller om man måste pendla hem med det varje helg. Om det är så att man måste pendla kan jag tyvärr inte ta honom för det vore synd om djuret om den skulle byta miljö varje helg, och plus behöva åka kommunalt varje gång den byter miljö.
Testa att sätt ut lite annonser på nätet om någon skulle kunna tänka sig ta sig an om Totte. Han är nog inte aggressiv, bara osäker. Det finns många människor som skulle kunna rehabilitera och klara av Totte:) Ge inte upp bara!
PM:a gärna mig om du vill ha hjälp med något. Hoppas det löser sig!
#52 Du kan väl inte lämna en kanin ensam en hel helg…

ja jag tror inte att det blir avlinving jag jag vte inte /:

denna tråd kan låsas och tas bort!

låser