Ni som har utekaniner.
Ni som har utekaniner, vars har ni maten, höet, spånet m.m. för att det inte ska förstöras i regn och snö eller liknande? Har ni kanske det i en oanvänd bur? Eller inomhus? Berätta :)
När jag har mina kaniner ute så har jag alla tillbehör så som mat, spån, hö, hinder osv. i en lada ( i samma lada som de bor i på vinern). Ladan står precis bredvid burarna så det är bara att gå mellan burarna och ladan när jag ska ge de mat m.m.
Eftersom sakerna ligger i en lada så blir de inte skadade av regn och snö och liknande.

I en låda i garaget. Maten har jag i olika förvaringsburkar.
hö och halm är i andra facket i Rufsans 2-fackare. Spån, pellets, toa-lätt och rengöringsgrejer är i en gammal soptunna som nu blivit kaninernas :) Allt är i kaninhagen^^
Hö & halm förvarar jag nere i källaren (bredvid mitt rum).
Maten har jag i en stor hink med lock, som det varit tvättmedel i förut.
Spånet står i garaget. =)
Vi har några balar med halm och hö i ett fd. cykelskjul, men då vi inte använde det så la vi in det då, så regnar det inte på dom. Sen har nån även några inne i friggeboden, där vi har spån och mat och alla andra kaninsaker.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

jag har maten och höet i vår inglasade altan:)
Maten (pellets) Har jag inne i huset under trappan precis vid dörren.
Hö, Halm och Spån har jag sidan om burarna. När det snöar lägger jag över en pressening.
Burarna står under tak på stenplattor, men ändå ute.
Selar, hinder m.m. har jag i ett litet föråd (hål i garageväggen) där där varigt en soptunna innan >.<

Fodret tar jag in hela tiden & tar ut det på morgonen när jag släpper ut kaninerna. Höt har jag i en soptunna(såklart en ren soptuna) Där får jag plats med en höbal! Mamma hadde hästar innan så jag tog spån ifrån dom, spånet ligger i karporten (varje gång vi hämtar spån så hämtar vi ett fullt hästsläp)(transport)
I boden.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Spånet och höet har vi i stallet. Pelletsen har vi i en liten tunna med lock.

Har ett stort garage som kaninerna är i på vintern, flyttar ut de på sommaren. Där har jag alla grejer, halm, hö, pellets (i en stor foderhink som är förslutsbar) och allt sånt :) Garaget är gigantiskt :)
Mvh Sigrid
i förrådet åså har jag ett "växthus" fär jag har sele,pellets ( i en burk) åså ^^

Har allt i en bod!

mina kaniner bor ute året runt jag, jga har hö spån inne och mat i en låda under buren och en stor låda med annat :P
Maten har jag i ett föråd. Sågspån, halm & hö har jag under tak utomhus.

I lekstugan =P
I kaninhuset, där kaninerna bor :P
Pellets i hinkar. Hö och halm i två stora runda gröna grejer i plast. Super praktiska!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jag har det i vårt förååd (där vi har våra cyklar mm)
Jag har det i vårt garage ^^
// Michis
Jag har det i en bod när det inte är snö och i garaget när det är snö;)

har de uppe på Snobbens högsta hus i sin bur eftersom han ändå inte hoppar å han bryr sej inte om sakerna, å eftersom dom är inslagna väl så känner han inte lukten av de heller tror jag :P
har ett föråd som jag gjort om och spikat fast hyllor och som foderlådor för hästar har jag =)

i Garaget

#24 Oftaa du har hästar i sommar? :O XD Haruu?? ;D