Vill inte äta ur min hand :S
Hejsan.
Flingan vill absolut inte äta ur min hand :S Jag sträcker fram det saftigaste maskrosbladet men hon vill inte äta det. Hon kommer gärna fram och luktar och sånt men inte äter. Såfort jag lägger ner bladet i buren så går det ner snabbt som sören. Why?
Litar hon inte på mig tillräckligt?
Nu har jag iof inte räknat med att hon ska va bästa vän med mig efter en dag, men att hon inte äter den ur min hand men såfort jag lägger den på marken gjorde mej lite förvånad.?
Mvh Malin
Bella är likadan. Men om du har tålamod och håller den länge kommer hon nog bli för frestad & börja äta^^ roligt att hon är så framåt bara efter några dagar hemma hos dig.
Jag satt där ca 30 min :P Kändes väldigt långt xD
Först satt hon bara i sitt snygga hus, så tillslut (eftersom hon aldrig kom ut) så tog jag bort huset och satte dit ett hyllplan så att hon endå har något att "gömma" sig under men inte kan försvinna. Och sedan dess öppnade hon upp sig litegrann :)
Vad kan man mer ge som godis till en kanin? Som dom blir frestade av ;) Jag hade tänkt träna lite trickträning o sånt senare och börja vänja in klicket, då måste man ha en kanin som vill äta :)
Ballis brukar inte heller äta ur handen. Fast hon är lite kräsen och så, men det verkar nästan som det inte passar när man ger fram det. Hon vill äta när hon själv tycker det. Det enda hon ätit ur min hand är torkat bröd ;)
#3 då kanske man ska prova torkat bröd ^^
Prova banan! Luktar mycket & brukar vara kaninernas favorit. Ska prova nu att ge Bella..
Mina kaniner äter ur min hand men vissa jag haft äter inte ur min hand. Precis som Flingan. Vet inte vrf? :S
#5 Då tar jag med mig en skiva torrt bröd och en banan xD *hoppas!*
..Visserligen har jag haft Bella i en vecka men ja! hon åt bananbiten ur min hand^^
Alpha äter nästan upp min hand när jag ger henne banan xD
Hon försöker iaf äta upp bananskalet (brukar ge henne sista biten direkt ifrån bananen).
BANAN blir det :P Hade dock ingen kvar :/ Åt själv den sista igårkväll *dumma mig*
Annars kan du ju testa lite olika saker; morot, torkat bröd, pellets, gräs, hö, äpple osv :)
Äpple luktar oxå litegrann^^
Såfort det har slutat regna ska jag till affären :P
o hoppas de gör det idag..
Persilja brukar också slinka ner rätt fort, i alla fall här hos oss.. :)
Testa med en jordgubbe kanske? Doftar ju uuunderbart gott. Fastän inte min kanin tyckte det (Hon smakade lite och spottade ut det och grävde ner jordgubben i kisshörnan… hmm.) så brukar väl kaniner gilla jordgubbar. :P
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
jordgubbar har vi i trädgården! vilken bra ide!
tänk bara på att om det är en liten unge så ska du inte ge för mkt grönt! Deras magar är inte så vana..
#16 Hon är snart 2 år :) Men vet inte hur pass van hon är vid grönsaker så tar det lugnt för säkerthetsskull :)
#17 jaha, men då är det nog ingen fara ;)
Ja det är troligtvis en förtroendesak som kommer försvinna med tiden :)
Alla kaniner gillar olika saker, men äpple brukar de flesta gilla och är inte så "jobbigt" att äta (morot är ju ganska hårt och kaninen kanske inte vågar äta det ur handen eftersom det tar längre tid). Banan är också ett tips? :)
Idag försökte jag flörta in mig med lite banan OCH äpple, men det gick inte alls. Så jag la en liten bit äpple och en liten bit banan (det jag hade räckt fram) i skålen och vände ryggen till medans jag gav dom andra djuren. När jag tittade tbx så satt hon på samma ställe som om ingenting hade hänt men det fanns varken äpple eller banan kvar i skålen :P
Prova med ett jäääättelångt maskrosblad, så att hon kan äta ur din hand på ordentligt avstånd. Det kan göra att hon vänjer sig vid själva grejen av att du håller i den.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jo jag provade det med idag, som jag höll i utanför buren och sträckt in till henne, men hon nappade itne på det heller. och jag satt där en bra stund.
JAG HAR KOMMIT PÅ TRICKET xD!!!
Jag letade igenom hela höbalen efter det allra godaste strået och så gav jag fram det, och de slank ner dirr :D hon tog de från min hand :):) Sen snabbt efter med maskrosbladet, hon tittade lite snett på mig men sen tog hon det o tugga :) Och ville ha mer så då fick jag ut i trädgården igen och plocka många denna gången xD Men hon ville inte ha.. så hon fick ett höstrå och då gick hon på samma sak igen xD Hon åt alla bladen och såg glad ut :) och jag såg säkert ännu gladare ut :P hahaha!
Nu ska jag fortsätta så några dagar till :) Sen kanske man kan ta bort höstrået ^^ Hon verkar väldigt förtjust i mitt hö, hon äter väldigt mycket :)<3

Candy var likadan, men nu vet ja inte :p :/
Idag gick det direkt med maskrosblad utan hö innan xD Problemet är löst! :D
coolt, min kanin vägrar äta på sin vitaminsten, han fattar inte att det är 99%mineral och .. ja .. :S 1 % apelsinskal xD kanske borde prova den med äppelsmak ist? hmmm .. hah skicka svar £>
Vad roligt att det löste sig :)
#25 du kan ta bort den, det behövs ändå inte :)