Pellet eller djurblandning?
det är gnagarblandning, dvs. ska kaniner inte ha det. jag köper sån, fast jag har det som godis,
Detta ska du inte ge.
Köp normal pellets.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#2: vf ska man inte ge det då?

Jag hade det för hamstrar till min hamster och det är blandfoder som är pressat till pellets, Är för om de inte äter hela djurblandningen och lämnar som min hamster gjorde.
Så jag skulle inte rekomendera det till kanin eftersom att det innehåller kaninblandning.

Du bör ha pellets i stället. Du kan dock använda det som lite "godis". dvs. ge någon gång ibland.
#3 - Gnagarbladning innehåller mkt fett, vilket leder till övervikt, sedan fetma. Kaninerna kan dö i förtid om de matas med ganagarblandning hela livet. Dessutom så är kaninerna inte oftast lika pigga om de får det. Så köp normal pellets, Lottie Havre&Vetekli passar om kaninen behöver kanske bli lite mer aktiv, vilket kan få dom lite smalare.
Not your mom, not your milk.
Ren pellets är mkt bättre.
Dock har jag hört att just detta är bra till äldre kaninen som gärna inte vill äta. Då de smakar väldigt bra och kaninen kan inte välja ut goda saker på samma sätt som de kan i en vanlig gangarblandning.
Men har du ingen gammal kanin som vägrar äta så bör du endast ge det som godis.

de där e inte pellets iaf :S