Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 782 ggr
TiinaN
0

Få kanin att gå på toan?

Ja, som rubriken säger: Hur får man en kanin att gå på toan? I det här fallet så använder han sin toa som jag köpte till honom som säng. Han bäddar i den och lägger sig där liksom :P

Hur ska jag kunna få honom att förstå att det inte är en säng utan en toalett? ^^

Flikka
0

Lägg lite kanin bajs i det kanske han förstår :D

TiinaN
0

Grejjen är att jag redan har försökt med det men han förstår det inte ändå :P

[Niike]
0

Hur gammal är han?

TiinaN
0

9 månader, men jag har försökt sedan har var liten.

[Niike]
0

Hur har du försökt? Lagt bajspluttar i toalådan?
Har du läst artikeln som jag länkade? Annars kan du ju göra det och se om du har missat något:)

Yuki
0

#6 Hon sa ju att hon försökt med det men att kaninen ändå inte förstår hela grejen.

TiinaN
0

Precis, jag har försökt allt som står i artikeln men inget fungerar =/

Yuki
0

Är det du som ''uppfostrat'' honom?

TiinaN
0

När han kom hit var han kanske 3-4 mån gammal och hade i sitt förra hem ingen toalett i sin bur, kanske det är det som är felet?

[Niike]
0

#7 Jag undrade HUR hon hade försökt, för hon kanske har missat något.
#8 Okej. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men lycka till! =)

Yuki
0

#10 Kanske…

TiinaN
0

Har någon något förslag som kan få honom att förstå?

[Wera]
0

Läs artiklar, ta kulorna i lådan (så det bara är bajs och sånt i lådan) så kanske han lär sig, mina kaniner har lärt sig genom det iaf. Som det står i artikeln #2 skrev.

[Niike]
0

#14 Kolla i tråden, den finns redan länkad..

[Wera]
0

#15 skrev om mitt inlägg ^_^s¨g det men hon verkar inte läst den ;S ?

[Niike]
0

#16 "jag har försökt allt som står i artikeln men inget fungerar"Jag tror hon har läst den :)

[Wera]
0

#17 Oj XD *orkar nämligen inte läsa alla inlägg varje gång;S* (glöm mitt inlägg)

viraa
0

testa att lägga lite kiss mellan spånen det luktar mkt och min kanin bajsar och kissar bara i sin låda nux) (förutom några små pluttar här och var)

Tina-A
0

Flytta toaletten till platsen kaninen oftast kissar, lägg kiss i toaletten och vänta och hoppas ^^,

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

TiinaN
0

#19 Gör det jämt men han verkar ändå inte förstå.
#20 Gör det men han byter hörn varje gång jag ändrar o_O. Han kanske försöker j*vlas med mig haha xD

Perso
0

Ja du kanske skulle kunna sätta blandat kiss och bajs. Kanske han förstår då.Om inte så vet ja ite vad du kan göra! Men lycka till! ^^

TiinaN
0

#22 Jo, det är det jag gör. Men det funkar inte :(
Aja, får väl hoppas han förstår en vacker dag ^^

[PixelMollan]
0

Du får helt enkelt köpa 4 toaletter o hoppas att han inte kissar o bajsar i mitten x'D

Jojsan
0

Det kan ju ta tid för honom att lära sig. Du får ha tålamod och försöka tills han fattar.

Kawaiih
0

Jag har inte en aning. Min kanin bajsar och kissar i högar i buren så de är lätt att ta reda på. och när hon är inne så gör hon allt i transportburen x) Alltså de va inte meningen men hon började automatiskt. Sen holler hon sej när hon är inne med att kissa och kissar floder sen när hon kommer till buren X)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Sirocco
0

men om inget funkar ta hela skiten av honom när du gör rent och lägg det i den det är klart att det inte blir så fräscht men det kankse funkar och när han sitter där och kanske klämmer en plupp :) så berömm han med godis.

Kramar / Julia (=

repekka94
0

haha 4 toaletter XD då skulle det se ut som om man var pedant XD

MajaaR
0

Men kaniner brukar ju oftast välja ut ett hörna där de bajjar och kissar, sedan ställer du bara toan där å lägger några bajjpluttar i den ;)

ciss
0

4 toaletter kan göra kaninen förvirrad. Ställ en toalett i ett hörn och var tåladmodig, plocka dit kaninens bajs och kiss varje dag, för till slut lär dom sig! En av mina kaniner (Essy) kissade och bajsade i ett annat hörn än där toaletten var, och när jag flyttade dit toaletten bytte hon hörn,flyttade jag den så bytte hon hörn och igen så fortsatte det. Men till slut lärde hon sig :)

Glöm aldrig att hur envis kaninen är ska du vara envisare! Till slut lär dom sig vars dom ska göra sina behov :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[PixelMollan]
0

#30 var o andra sidan ironisk med 4 toaletter ;)

TiinaN
0

#30 Okej, men då ska jag fortsätta byta hörn hela tiden :)