Hur ska bogselen sitta?
*edit*
Testade igen och drog lite i alla remmar så nu sitter huvuddelen mot kroppen lite bättre, men remmen runt magen går så hon får "axlarna" eller vad nu kaniner har, under magremmen konstigt. Den skär in under benet på ena sidan och på andra fick hon allt under remmen.
Så nu känns det som om den kanske är för kort i längd.
Kan fota lite senare när batteriet till kameran är laddat om ni inte fattar.
Så svårt det var det här med selar ;)
Det är några snören tror jag som man kan fixa, ska kolla lite på min hur man göe de ;)
Tackar, drog i snörena och nu har jag nya problem… ändrade inlägget
Förstår ionte ritkigt vad du menar, men jag väntar på bilderna :)
Inte världens bästa bilder… men på den första så skär ryggdelen in vid henes framben, där fästet sitter så ser man inte för all päls, där skär den in.
På den andra bilden så ligger selen över "axelleden" och där ser man hela selen som går under magen.
Vet inte om hon tycker det är jobbigt, men det ser inte skönt ut när selen skär in under benet. Jämförde med hennes H-sele och där går mag/ryggbandet någon centimeter längre bak och skär inte in på samma sätt. Vill ju inte att det ska ligga och skada hennes ben och senor mm.

Jag ser inte bilderna så jätte bra men vad har du för storlek på din sele?
det är en medium, testede selen på min andra kanin som är mindre och då skär inte banden in lika mycket vid "axeln" utan ligger brevid men inte så mycket som på den större kaninen. Den större jag har är längre och tyngre men inte tjockare kring halsen eller magen utan ungefär samma som min mindre dvärgis som även det är en stor dvv.
Så det känns som om man behöver förlänga allt så mag-delen hamnar längre bak och inte åker över "axeln" som den kan göra nu om den inte hamnar bakom och skär in.
Någon som vet vad det skiljer sig i storlek på medium och large, är det magband och sådant som är längre eller hur ser det ut? Får väl kontakta någon och mått beställa istället
Tycker det ser bra ut :) ?
Trocaderos: såg ditt andra inlägg om storlek… det stämmer ungefär med den medium jag har, förutom att ryggen på min är 6cm rem och sen en stor D-ring, när jag kollar på H selen och hade bägge på för att jämföra så skulle nog ryggdelen behöva förlängas till 7.5-8cm ungefär.
Jag verkar ha en sne kanin… tur att hon är så snäll och accepterar att jag tar av och på selen och drar i remmarna och provar. :)
Nästa gång skickar jag med kaninen så får dem sy och trä på direkt ;) *obs ironi*

Okej. Men det kan hända att din kanin behöver en Large sele så blir den större så kanske den inte skär in vid benen på henne.

#9 Jag mätte fel sele ;) Den som jag skrev var en large är en medium
Tänkte väl det, men det kan ju skilja mellan olika tillverkare ;)
'Får ta och köpa en large och testa, så får dem var sin, även om den lille hatar sele och vara ute bland folk.

Mina selars storlek är ungeffär lika stora som rabb-it och libraartic´s :)
Du får jätte gära kolla på mina selar :)
/Frida , Trocaderos Selar & Koppel