Byta till Lottie?
Jag funderar på att byta till Lottie - pellets, istället för Zooman (det som man köper i mataffärer) som jag hitills har haft. Är Zooman bra? Eller tycker ni att jag ska byta?

Jag tycker att du ska byta. :) Själv håller jag mig oxå till pellets, dock inte Lottie. :)

ok, tack putt
Tycker oxå du ska byta. Har för mig att zooman är väldigt rikt på fett (vilket är inte bra i stora mängder)

tack :D putt
Jag tkr att Lottie är bra, men ännu bättre för kaniner som kanske ska gå med i vikt lite, eller om du inte har något emot att den blir lite aktivare. ^^ Tkr däremot att Star Edel, Rosa 110 & Carrier är det bästa.
Not your mom, not your milk.

#5: Okej, men Athena är inte överviktig ;)

putt
Vet inte så mycket om zooman, men inte hört någo dåligt om det? Gör det du tycker verkar bäst. Titta vad fodrerna innehåller så kanske du kan bestämma dig ut
efter det :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag tycker att byte av foder är helt onödigt om kaninen mår bra av det foder den äter just nu.
Själv använder jag Lottie, men har gjort det hela tiden.
Tycker som #9, men vi ska byta (bara 3 av syrrans kaniner ska byta) till något annat foder (funderar på Lottie eller Stampe)jjust för dom blir jätte feta direkt efter en msk (Rabbfor har vi nu och de är ju för köttproducerande kaniner). Så om man ska byta tycker jag man ska ha anledning för det ^^

Får man fråga en liten grej här jag med? Isf, (ni som använder Lottie) är Lottie bra för en lite för rund kanin? Inte jättetjock, utan lite rund :D ?
Mvh Sigrid
#11 min överviktiga rexhona får 1-2 msk/dygn och hon går ner i vikt stadigt och säkert. Alltså hon rasar inte ner i vikt men det är ändå stor skillnad på henne nu och för två veckor sen. jag har lottie äpple och morot.

Men vilken sorts Lottie är bäst då? Det finns ju typ.. äpple och morot, havre och vetekli och någon mer smak..?
putt
#13 Havre & Vetekli är nog bäst till Athena ^^

Okej ;) Vilken har du Alicia (om du har Lottie)?
Smaken är en smaksak…
#12 om du ser på redan två veckor att kaninen har gått ner i vikt, kan du säga att kaninen verkligen har rasat i vikt! Ta det lugnt!
#16 Hon rasar inte ner i vikt, men man ser skillnad eftersom hon har fettknälar som blivit lite tydligare och så har hon blivit piggare, hon orkar röra på sig lite mer, det är främst där den stora skillnaden är. Och att hennes andning har blivit lättare.

jag hadde precis som du zoo mat men sen så bytte jag till lottie maskros och linfrö!! kaninerna ÄLSKAR det!

#18: Okej ;) Zooman heter det, inte zoo mat ;)

haha oki ;P!
jag håller på med ett foderbyte just nu, från stampe till lottie maskros & linfrö. och av den anledningen till att stampe-påsarna är alldeles för stora för att eskimå ska hinna äta upp tio kilo innan påsen går ut. lottie finns ju som bekant i 1,5kg och det tror jag passar oss bättre.

#12 Bra, då kan jag alltså börja med det till min dvv? Det var ett tag sedan jag vägde henne, men hon är större än de andra, som väger normalt.. :) Vill gärna att hon ska gå ner lite ;) Och att din har blivit piggare kanske också är för att det är mkt energi i Lottie?
Mvh Sigrid