Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 325 ggr
Veero
0

Många intresserade ;O

I år började jag lite mera seröst med uppfödningen, och har renrasiga hermeliner i färgen black and tan :) Och har sååå många intresserad av mina ungar men har inte så många kaniner hitils (2 st, en till på G) så det blev bara en kull nu med bara 2 ungar i -.- Jätte svårt att säga nej till alla för jag blir så glad när dom blir intresserad alltid orolig att inte ungarna säljs, och det är en från Norge som ska ha en unge av mig, dom har tingat en sedan vintras. Har bur plats och gårdar som är över och jag få ändå inte skaffa in mera kaninre för mamma :/ Hur ska jag övertala henne? Jag har jätte många som vill ha ungar av mig så det är inga problem att sälja dom.

Hemsida: www.freewebs.com/berggrenskaniner/

visste inte vilken grupp jag skulle ta men men^^

Creation
0

Du kan ju inte bara expandera pga att du har många som önskar ungar av dig. ;) De får ta och nöja sig med att det går i din takt, om du inte har möjlighet att skaffa en till kanin. Istället för att säga nej om köp, kan du be dem att ställa sig på kö. Folk måste ha tålamod om de ska få sin vilja fram. ^^

Men om det inte bara är tillfrågningarna som motiverar dig till flera kaniner, tycker jag att du kan försöka övertala din mamma att skaffa en till. Berätta för din mamma hur gärna du vill ha en till kanin. Säg vad du tänkt göra med den nya kaninen, hur den skulle få bo, etc, så förstår hon förhoppningsvis hur mycket tanke och planering du lagt bakom köpet och låter dig genomföra det. :)

Sen måste du ju göra en frågeställning åt henne(om du inte redan vet); varför får du inte skaffa en till kanin? Om du har tiden, kö på ungar, plats, pengar och engagemanget nog så vill man ju veta vad argumenten emot det är.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Veero
0

#1 Jo, jag har börjat med Kö litsa nu och frågat om dom vill stå i kö:) ska prata med henne när hon ligger i sängen och glor på TV för då går det lättast att prata om köpa saker/djur. Tack, har inte riktigt tänkt på att frågaställa henne, när hon säger nej så lyder jag typ det O_o -.-

repekka94
0

det är så det ska gå till att det är många intresserade och du måste neka då blir alla överlyckliga att dom just fått köpa en kanin av dig ^^