Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 675 ggr
elinpelin96
0

Jag behöver värkligen eran hjälp!!

Jag var i lördags och hämtade min hermelin hona från ett omplaceringshem så nu har jag haft henne i en dag ungefär men nu har jag börjat märka att hon andas fort och välldigt konstigt samtidigt som hon skakar .. vad kan det vara ? hon är 2 år gammal .. snälla hjälp mig jag e så orolig !!Ledsen

kastanjen
0

hon kanske bara är rädd och osäker på den nya miljön och alla nya ljud som hon inte är van vid. Försök låta henne vara i fred så mycket som möjligt nu i början.

hoppas hon känner sig bättre snart och att det inte är något annat fel med henne

elinpelin96
0

#1 okej då gör jag det då :) Men nu e det ju så oxå att i den buren den där tjejen hadde henne i innan jag tog hem henne fanns det flera honor plus en okastrerad hane så det e mycket möjligt att hon e dräktig

Tina-A
0

Jag tror det beror på stress. Låt henne vila.

Om hon är dräktig får du göra det bästa av situationen och ta det som det kommer!

Lycka till

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

elinpelin96
0

#3 Okeei Tack :)

[chriistina]
0

Det kan inte va så att det är varmare hoss dig än på det andra stället så hon behöver vänja sig vid värmen?
Annars tror jag också det kan va lite stress. Och det borde bli bättre på någgra dagar när hon vant sig :)

elinpelin96
0

#5 Jaa nu var det ju så att hon bodde ju ute med alla andra kaniner på det förra stället men nu bor hon inne

Keligast
0

Tror oxå det är stress. Först skilljas från sina kaninvänner, ett nytt ställe och en hel ny miljö (inomhus). Se till så inte ditt rum är jättevarm, min Bella blev lite slö när jag märkte att det var varmt på mitt rum. Eftersom jag inte gillar värme har jag det ganska svalt på mitt rum. Öppna fönstret på glänt i så fall (inte helt!) då kan det börja dra på henne & hon bli sjuk. Lycka till!<3

elinpelin96
0

#7 jag gillar heller värme så fönstret e redan lite öppet ^^ men hon värkar redan vara lite bättre :) Tack ska du ha :)

Stormviskaren
0

Jag vet att du är van vid marsvinens lugna andning. Kaniner andas mycket snabbare så det är kanske det du reagerar på.

elinpelin96
0

#9 jaa det kan det ju vara ^^ hehe