Vilken tid på dygnet?
Vilken tid på dygnet har era uteburar sol på sej? morgon sol, dags sol eller kvälls sol :)
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
Mina burar står i skugga hela tiden.

Min har iaf. kvälls sol :) Buren står så den har husväggen på två sidor av buren och sen på den andra sidan står det en massa träd en bit bort så de blir bara på kvällen som hon får sol.
Fast jag har eventuellt tänkt att flytta buren så hon får roligare utsikt när hon sitter i buren. Men nu så kommer hon ju få va mycket i ute hagen men iaf.
Hanna, 22år, Uppsala
Min 9-fackare står i skugga iprincip hela dan, det är lite på morrone nu när häcken är klippt som det kommer in lite sol på morronen, men annars är det skugga hela dan :) Och mina två en fackare (speciellt en av dom) får en aning sol på eftermiddan, men det är så lite.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

#1 & #3 :) Aha… men vist ska man försöka ha buren så mkt i skugga som möjligt?
Hanna, 22år, Uppsala
#4 speciellt på sommaren är det ju jätte viktigt så kaninerna inte får värmeslag..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

mina bor i stall, där är ingen sol där :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

#6 aha, de va så jag tänkte. :) så du tycker att buren ska stå kvar där den står?
Den står så öppningen är ut emot vägen fast den står inne på tomten så de är 25-30 meter till vägen och de kommer typ 2 bilar om dagen och kör förbi. om ens de. x) bor på landet i ett litet samhälle typ 5-6 km utanför. I en liten by och närmaste granne bor typ 200 meter bort x) och de är 3 hus i själva byn och byn är typ 4 km lång x)
Hanna, 22år, Uppsala
Har kaninerna i ett stall (förutom Baccaraz som bor inne för de mesta)
På morgonen får mina, sen täcks det av stora träd :P
// Michis
Skugga hela tiden :) Ibland lite sol som når burarna, men absolut inte mycket. Men i hagen är det lite olika.. det är "blandat" hela tiden.
Mina burar har sällan sol, för bilen är ivägen så oftast får ena buren skugga, dom andra har träd ovanför. Men ibland får buren där Nalle finns sol, oftast tidig morgon tror jag.
Hiroshi får en mkt kort stund, tidigt på morgonen kring halv 7.
Not your mom, not your milk.

Buren står alltid i skugga med hagen har sol på sig från ca : 17.00-18.30
kvällssol, :)

Tre av burarna på morgonen och En på kvällen. :)
skalman har liite kvällssol! :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
pontus har lite på morgonen, men så gott som skugga hela tiden :)
Sol & skugga ligger på dom i stort sett hela dagen..
Min kanin har en bur där det finns både sol och skugga.

Morgonsol i kanske 1 h , resten av dagen har han skugga.