Äckligt som tusan!
Har börjat gå ut sent på kvällen och fodra djuren!
Tycker det är ganska skönt och inte så varmt och kaninerna verkar inte tycka det är så dumt heller.
Men det är inte bara jag och syrran som tycker det är kul me nattfodring, kul tycker även Leopard & Mördarsniglar det är (FYYY)
Och det är heller inte bara 1 eller 2 sniglar utan det är upp till 10-20 stycken. Idag var det 16 stycken äckliga saker som ålade sig fram över golvet.
Det är någe grymt snuskigt att gå runt i soppan. Och inte heller vill jag ha (mer) skitiga dojjer.
Har plasthandskar som jag plockar de en och en och slänger ut ifrån gården.
Fick ett tips? om att skulle kapa toppen på en 2L colaflaska och stoppa ner i en skål eller ngt men toppen uppåt och sen hälla i öl i skålen. Sniglarna ska tydligen dras till ölen. Ska prova imorgon och sedan skriver jag resultatet i tråden :)
Ngn annan som har tips? mot krypen? :O
uuuuuuuh..
låter äckligt.
vaddå asså bor dom typ i din kaningård? :S :o

Häll kokhett vatten över dem!
hur höga ben har du på buren ?
#1 - Har ingen aning men imorn när jag sovit och är lite mer klar i huvudet (trött nu) då ska ja och syrran smida onda planer om hur vi får bort odjuren :P
#3 - De kortaste benen är 30 cm hurså?
Har hört att man kan lägga ut salt ;P Dock är mördarna vääääldigt svåra att bli av med! :S Lycka till!
Usch vad äckligt!!!!!
Såg enmördar snigel som jag mosade en gång i GBG hos pappas kompis XD Här finns det iaf. inte det.
vi har öl och sen nått medel man kunde köpa.
#7 Hur funkar det me ölen då?
uuh,
häll kokhettvatten pårom och salt,
dom ska lida (6) :]
aceton kanske? :)

Bensin funkar också finfint. Bara att plocka dem och lägg dem i bensin, häll ut nästa morgon och plocka igen nästa kväll….
Usch, mamma brukar klippa av dom på mitten, när hon har hällt salt på dom, för att vara säker.
Not your mom, not your milk.
huhu, grymma sätt att mörda mördarsniglar (A)

Du kan hälla aska runt om kaninburarna, då tror jag inte sniglarna kommer :P
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#8 min faster gjorde så och hon sa att det fungerade superbra!!! :D
Sen glömde dom några öppnade öl burkar i ett uthus sen när dom kom va rummet fullt med mördarsniglar som va påväg emot burkarna x)
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#8 ja varje morgon ligger de grym många sniglar i ölen. så vi får byta ut de var morgon. Men de lilla (elr stora) Problemet är att vi har katter som slickar i sig ölen XD. Så vi ska sluta med det.

hällslat runt mernen vid buren för då kommer dominte
usch, vi har inga här, men min mormor använder öl, och det funkar jätte bra säger hon^^