Fråga om kaninraser
Vad blir det för ras om man korsar en löwen och en dvärgvädur och hur ser de ut? Som en löwen eller dvv? Är det nån som vet?
Parar du en lejonhuvad med en dvv så blir ungarna korsningar. Vissa blir enkelmanade och andra blir korthåriga.

Får de dvv öron eller löwen öron. Varför tycker inte folk om korsningar? Är det fel att korsa två olika dvärgraser?
#2 dom kan få både också, vet inte vilket som är dominatast, men oftast får dom väl halvlånga halvt uppåtstående/liggande..
Det är väl inte fel att kosta, men tycker man bör ha ett mål med korsningen om jag ska göra den :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
jag har en sån blandning.. hans öron hänger ibland o ligger bak i bland o han är mjuk o gosig..

Har du en bild på honom?
Kan kanske ficka..
jag gillar ej sånna korsningar om dom får stående öron kan dom bli jätte stora tkr ej det är fint
Jag tycker inte alls om sånna korsningar, att korsa en kanin med uppstående öron med en annan kanin som har hängande öron, dom blir stora, och långa stora uppstående öron oftast. Tycker bara om kaniner med korta uppstående öron (ganska korta som en hermelin) annars bara med nerhängade dvv öron.
Precis som #7 säger!!

#7#8 Stora upprättstående öron är snyggt!(; (dvv/dvhare)
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#9 - Precis. <3 Äälskah Belgisk Hare. : D
Not your mom, not your milk.

jag har en kanin som är korsnig mellan lejon och dvv
Jag gillar inte den korsningen (uts. mässigt).
Öronen blir långa och står rakt upp, sedan lite päls mellan öronen, de får aldrig "manen" som Lejon har.
Sedan är det ju skilnad på hur många procent av varje ras det är i kaninen.
Jag föder upp renrasiga Lejonhuvade, och tycker att dvv/Lejonkorsningar ser ut som ett lite större Lejon, men vääldigt långa fula öron och extremt lite man.
Smaksak iof. Men ser ingen anledning till att ta kullen så länge det inte finns ett bra syfte.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

# 11, Men hennes öron är ju hängande? Va det inte så att de blir långa och uppstående?

nej dom blir hängade
#14; Din kanin är förmodligen mer dv en Lejonhuvad.
Vanligtvis blir öronen långa men står rätt upp, de kan också bli flygplans öron eller svajiga. Men de hänger inte platt ner som på en renrasig dvv.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

va?? dte gör min