Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 1127 ggr
Keligast
0

Underlag till långhåriga kaniner

Ni som äger en långhårig kanin..vad har ni för underlag i buren? Ska få hem min första långhåriga kanin imorgon och har själv ingen aning.

Sashhi
0

Har själv ingen, men halm är nog det bästa. Spån fastnar lätt i pälsen & småbitarna är nästan omöjliga att få ur pälsen.

Not your mom, not your milk.

[Niike]
0

Spån med halm över. Halm är verkligen viktigt, för annars fastnar det hur mycket spån som helst i pälsen!
Annars tror jag toa-lätt skulle funka bra, men det har jag ingen erfarenhet av.

Clariiz
1

Spån, med halm över.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jetaime
0

Underst har ja spån som suger upp kiss och så, sen över det så har jag ett lager halm :) Bara för de tinte ska fastna massa spån i pälsen på dom ;)

[Niike]
0

#1 Man ska ha spån under, halm suger i stort sett inte upp någonting av kisset.

Jetaime
0

Haha alla samtidigt xP

Em--ma
0

Har halm i Inkas bur.. Det fasnar men borstar henne morgon och kväll.. XD Hon blir bara lite halmig

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Em--ma
0

Och i bajs lådan har jag spån . hon går aldrig och bajsar i den. Så hon får inte spån på sig :P annars kan du ha Toa-lätt.. Det suger upp kisset ( i bajslådan)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Caaassie]
0

Jag har spån och halm över :)

Keligast
0

tack allihop :) ska lägga ett lager halm ovanpå nu..<3

Miiah
0

spån + halm. har även pratat med vissa som använder sig av toalätt :)

Tarja
0

Jag använder pressade sågspån (sågspånspellets), fungerar superbra på långhåriga kaniner ! Det finns att köpa på Granngården (då det heter Majsan Remiss) och det kan användas till katter, marsvin eller kaniner .. Och sedan finns det ett annat som man kan köpa på vissa djuraffärer, där jag bor heter det Djurmagazinet och det är gulaktiga, ser ut som pellets och smular sig när de kissar i det .. :) Fungerar superbra, har även lite halm .. (: Prova det !

[Niike]
0

#12 Majsan Remiss har jag använt till mina marsvin, verkligen superbra!! Det känns mjukare än träpellets (typ toa-lätt) tycker jag, och borde alltså vara skönare att gå på ^^
Dock är det ganska dyrt har jag för mig? Men det är som sagt bra, och miljövänligt, för den som vill tänka på det :)

emms
0

Använder först ett lager spån och sen ett lager halm till brossan ^^ funkar fin fint. Han skulle vara helt täckt med sågspån annars x)

Emma