Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 497 ggr
Tarja
0

Rödaktigt kiss ..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Teddybebis Cornetto som jag fick hem i Söndags verkar kissa rödaktigt .. Såg det nu när jag skulle städa buren att han gjort det ..
Är det nåt farligt ? Är bara lite orolig så det inte är något allvarligt !

Hoppas ni kan svara :)

[Caaassie]
0

Har du gett honom morot?

Sashhi
0

Det beor OFTAST på att när äter mkt morot, så färgar det av sig i kisset, så du behöver troligen inte oroa dig, men är det blodrött eller mer orangeaktigt ? Om det är blodröt så är det nog Urinvägsinfektion. :/

Not your mom, not your milk.

flisan93
0

Säger som de andra.

Är bara tvungen att säga att han är gudomligt söt:D Varifrån har du köpt honom?:)

Tarja
0

#1 Nej, har inte gett honom några grönsaker över huvud taget ..

#2 Hoppas innerligt att det inte är Urinvägsinfektion .. Det är mer orangeaktigt .. Inte alls mkt rött .. Vad ska man göra om det nu skulle vara Urinvägsinfektion ? :'/

Tarja
0

#3 Åå, tack ! Ja, han är supersöt och har ett otroligt bra och trevligt temperament ! ;) Har även hans brorsa här hemma, har köpt honom hos en uppfödare i Örebro, Mella's Kaningård ! <3 En otroligt trevlig tjej, lika gammal som jag ! :)

flisan93
0

#4 Ring till veterinär om du är osäker. Frallan har haft orangeaktigt kiss i en stor del av hennes liv, hon har inte blivit sämre.

Sashhi
0

#4 - Man ser lätt skillnad på det. Det är nog bara att kaninen käkat mkt morot. :) Kanske, innan han kom till dig fick han morot ?

Not your mom, not your milk.

Tarja
0

#6 Ok, tack för tipset . :) Det var skönt att höra .. Jag ska hålla honom i uppsikt, har inte haft honom så länge men om det blir sämre (har mår inte dåligt för det) så ringer jag vetten imorn .. Hoppas att jag inte behöver dt ..

Em--ma
0

Wilma har också det.. Men det hade hon sen många år tbx.. Har aldrig tänkt på  det… hmm får titta närmare på det

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Tarja
0

#7 Ja, det kan ju vara så .. Ska fråga uppfödaren om han ätit morot innan han kom .. (: Hoppas att det är så ! :)

Tina-lin
0

Han kan ha ätit maskrosor också, det får mina ibland rött kiss av :) Morot brukar de konstigt nog inte få rött kiss av…

malinroth
0

det behöver inte alls vara farligt, det kan som sagt bli det av bla morot och maskrosblad. Mina kainer kissar rött rätt ofta men dom får ganska ofta morot och så också. Men det kan ju också vara nåt värre…svårt att säga vad det är bara såhär