Tid med din kanin
Ungefär hur mycket tid lägger ni ner på varje kanin varje dag?

Jag har ett helt gäng teddyvädurar vilket gör att man måste borsta varje kanin ungefär varannan dag för att hålla pälsen i trim. Men jag skulle gissa att jag ger alla mina 2-2,5 timmar varje dag, borstning inräknat.

#1 ok =) det är ungefär lika mycket tid som jag ger min också =) brukar bli ca 2 timmar om dan :P
4-6 timmar per dag för varje kanin med olika aktiviteter så som hoppning, kel, boll, skogspromenader osv. Mina kaniner kan samsas oerhört bra utan några komplikationer så jag umgås med alla samtidigt.
Det varierar. Mina får va ute mycket själva i hagarna så tid som jag klappar varje kanin och ev städar bur blir nog max 20min om dagen. Men de får ju klart vara ute och springa mycket mer än så :) Och jag är nog ute vid burarna och i trädgården vid hagarna flera timmar om dagen.

Hm, det blir väl kring 2 h om dagen här också , ju mer tid man har ju roligare blir det =)
Jag har faktiskt ingen aning. Mina är ju lösa inomhus, halva dygnet var. Så de är med när jag gör olika saker, lagar mat osv. Så om man räknar in allt sånt så blir det ju en hel del såklart ;P Annars så vet jag inte, är svårt att uppskatta i tid :)

#7 oj dom får mycket tid dom :P
jag har min kanin i ett stall ca 4 km hemifrån så blir svårt att vara där hela dagarna ;P som jag skrev tidigare så är jag hos honom ca 2 timmar om dan, men jag skulle ha tid att vara där längre men han har inte blivit tam fortfarande (haft han ca 1.5 månader) och då är det ju inte så kul att vara där länge heller. Det blir som en ond cirkel.
#5: Samma här. =)
Mina kaniner spenderar i princip hela eftermiddagarna i hagarna, då det är skugga där.
På förmiddagarna, är de i sina burar, som står på kortsidan av huset.
Anledningen är att det då är skugga där och väldigt svalt.
På eftermiddagen börjar solen komma på kortsidan och kaninerna flyttas då ut i skuggan i hagarna istället.
Ligger ute på gården och läser någon timme/dag, och sitter med i hagarna någon/några timmar på eftermiddagen.
Tid för klapp och kel, samt matning/städning blir väl i snitt 30min/dag.
Så mycke som möjligt.
Jag kommer hem ungefär vid 15.00 och tar ut dom i hagen. Och så får dom va där i 2-3 timmar. Sen så gosar jag med dom i ungefär 30 min sammalagt varje dag. Så det blir typ 4 h varje dag. :)

1-3timmar brukar de bli på sommaren :) vinterna lite mindre :P kanske 1timme :P vet inte helt :P

Olika i bland får de 1 h var och i bland får en 30 mijn coh den andra 20 min
Mycket varierande! Beror helt på om det är mycket med skolan, vad jag är på för humör, vädret mm. Det där lät skumt^^ Och så beror det på kaninen med, Niike t ex föredrar att skutta ute i stället för att mysa.
Beror på hur man tolkar det. Brukar sitta i hagarna och lyssna på musik en stund, ge mat, vatten etc. borsta, kela. Kan inte säga hur länge för det varierar så mycket =)
typ från klockan 15.00/16.00 till 20.00

Ingen aning faktiskt, de är ju ute i hagar och så flera timmar… Sen tar jag ut några kaniner varje dag i sele och så gosar jag självklart med de.
Men ungefär ½-1 timme med varje kanin, sen så blir det ju mer tid när jag står i kaningården och bara pratar med dem
the vanity, it becomes insanity
vet ej …….men det blir lite mer i sommar 

I snitt 2h/dag. Sen är dom ju lösa och i hagarna och så utan att jag är där. Men Tryggur och små karlarna måste man ha koll på än så länge. Så går ju åt minst 1h till det. Ägnar nog ca 30min/dag till att fixa i burarna, ge mat/vatten och sopa/städa.
Vissa dagar blir det ju mer, andra mindre. Men en timme/dag blir det minst i alla fall. Sen beror det på vädret. Är det dåligt väder måste jag motionera inne i garaget, där jag inte kan ha alla samtidigt, så då blir det 2-3h. Är det fint väder är man ofta ute hela dagen. Och "halvtaskigt" så blir de väl mest att dom får roa sig själva.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

typ 4-5 timmar (A) xD
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

nästan ingen ting vet inte vad jag ska göra! mina kaniner bara springer i väg!

#20 ha dem i en Hage och sitt i den du också (?)
20 årig djurgalen moder*

oki jag har en Hage på 10 kompostgaller så ska jag sitta i den ?

jag brukar gå ut till hoom ett tag o sen gårjag in igen o sen ut..så det varierar..

oki asså jag vill sälja mina kniner men vågra inte säga dett till min mamma

#22 japp
ville inte du köpa nu nyss (?) eller tänker jag på en annan ?
20 årig djurgalen moder*

jooo et ville jag

#26 men varför sälja sina nuvarande kaniner då S: ?
20 årig djurgalen moder*
Brukar borsta min ena kanin varannan dag, kela och gosa varje dag typ.. vet inte hur länge sammanlagt.. de får även skutta mkt i gården och ibland innomhus..
kanske 1 h eller nåt, brukar se på tv med dom, eller sitta i hagen hos dom å plugga, dock är dom ju inte så kel sjuka, så vissa dagar bara sätter jag dom i hagen å låter dom leka lite å sen på kvällen tar jag in dom igen ;)
Varför tvinga dom att gosa var enda dag om dom ändå inte vill?! ;)
Det är väldigt olika!
När jag går i skolen hinner jag ju inte mycket eftersom det är läxor och sånt som ska göras. Men jag släpper ju ut de i hagarna, så får de skutta där i några timmar. Ca 1½ timmes kel sammanlagt med alla 6 kaninerna brukar det bli.
När jag är ledig blir det en massa mys.
Nu på sommaren bor kaninerna ute dygnet runt. Jag brukar ha minst en kanin inne på mitt rum (mitt täcke och filt/handduk ligger på golvet så de kan skutta på dem.) i taget och myser med.
Jag brukar också ha dem lösa och själv ligga och sola, då kommer de fram och lägger sig bredvid mig :).
Annars tar jag någon promenad eller så.
Så lediga dagar blir det i stort sätt hela dagarna jag är med dem på ett eller annat sätt. Minst 2-3timmars mys sedan är de i hagarna hela dagarna (och nätterna).
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Varierar väldigt men mellan 1-4timmar per dag :)
Ibland mer…
2-4 timmar

1h högst

Det är så olika. Svårt att sätta en viss tid på det.
2 tímmar typ

2h ^^ fast de va typ 5h ida ^^
För det mesta blir det så mycket som de vill. Jag brukar finnas tillgänglig för dem ca 20 timmar/dygn då de även är lösa på natten i vardagsrummer (jag sover där). Har faktiskt haft sällskap av November i sängen :)

4- 5 timmar per dag:)

Nu när det är sommarlov så ( måste tänka ) 7-8 h per kanin. Fats oftast brukar jag ligga och snarka i hagen :P gills det ändå 
Kanske 2-3 h till båda två
( men dom får vara ute från kl 9 till 9 på kvällen om jag inte åker ngn stans .. Ska bygga ett kryp in som dem kan ligga i :) )
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Nu när det är sommarlov så får dom va ute i hagarna 7-8 timmar *stolt* och så får dom gosa 30 min, :)
Nu på sommarlovet, tja.. ungefär var tionde minut när dom är ute i hagarna, vilket är nästan hela dan. :P & så gosar jag med varje i ca 30 min, och borstar Irma i 10. >< (Hon är dvv, korthårig. xD Hennes päls blir jättelätt tovig)
Not your mom, not your milk.

Nu på sommarlovet är jag med dem hela tiden, om jag inte är iväg. Men sammanlagt +5 h/dag
Ungefär 2 timmar eller mer ^^ :D

det varierar men iaf mins en timme per dag eller mer…
Vet inte hur länge, svårt att sätta tid på. Men när jag är ledig är jag med dem i princip hela dagen.

kanske 2 h/dag. (:
Beror på vilken tid jag slutar skolan, men jag är med dem så mycket jag kan.

hela dan <33 ^^ nej men ca 6timmar kanske (A)
20 årig djurgalen moder*

Varnadag (skol dagar) : 2-3 timmar
Helg: runt 6-7 timmar
Sommarlov: Hela dagen..

kanske mellan 1-2 h :)

Ganska så mycket, men 5-6 timmar. det varierar…