Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1407 ggr
flisan93
0

Teddydvv eller Teddy-löwen SÖKES:)

Som kanske alla vet så har jag en hermelin. Jag har under ett tag nu blivit sugen på att skaffa en teddydvv eller en teddy-löwen. Har tittat runt lite här inne på "Köp och sälj" men inte hittat mycket. Har även kollat på blocket och funnit en kaninunge som jag har blivit kär i, men problemet är att uppfödaren bor i skåne. Skulle gärna vilja ha hjälp att hitta uppfödare med någon av de raserna. Jag bor i Skellefteå så om någon vet någon i västerbotten eller norrbotten är det ett +. Det är inte säkert att jag får skaffa en till kanin. Det är ett stort KANSKE. Vill ändå få så många uppfödare på kroken så jag kan få lite att välja mellan:)

Ps. Jag vill ha en unge

Miiah
0

Transport från skåne är ju inte så svårt, bara till att gå in på drjutransport :)

matilds
0

www.pysselgårdenskaniner.se finns i skellefteå, har dock bara wiener, vilket är ite synd, men men ;)

Sedan tycker jag inte att du ska ta "första bästa" bara för att det är nära. Transport fixar sig nästan alltid! Båda mina kommer från Skåne :)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Miiah
0

Skåne - Sthlm är jättelätt. Mina kaniner är från sthlm förutom en som är ifrån hässleholm (skåne) :)

Jojsan
0

#4 Men hon bor ju i skellefteå inte sthlm ;)

Pysselgården är ju i skellefteå (som matilds redan skrivit). Jag tycker dock det är synd att de slutat föda upp teddylöwen och numera bara föder upp teddydvv..

Tina-lin
0

Jag föder upp teddydvärgvädur i sthlm men transport till Skellefteå är inga problem, har några ungar som ska dit nu i sommar :)
Har en kull på gång och eventuellt blir det någon till, har inte lagt upp det på kullplaneringen ännu så är man intresserad finns det stora chanser att få en :)

Åsgränden's Kaninuppfödning 

Miiah
0

Rekommenderar verkligen Tina-Lin, helt underbar tjej med underbara kaniner och ungar :) du lär inte bli besviken iaf,

matilds
0

Om du orkar vänta till hösten/vintern har jag en, ev. två kullar då. Havanna, kanel & svart/vit japan är vad jag tror kommer komma i de kullarna. Min hemsida är inte särskillt inforik just nu, men ja. Du kan ju Pm:a. Eller mejla.

frihetenskaniner@hotmail.com

[Wera]
0

En fråga bara (: Vilken kaninunge har du blivit kär i på blocket :D ??? Jag vet iaf. inte några uppe i Skellefteå, vet endast i Skåne och i Örebro.

Hanna-
0

Jag själv ska få upp en kanin från Skåne. Så transport är absolut inte något problem. Om du är intresserad, maila då mig för att få telefonnummer. :)

Pysselgården finns ju här i Skellefteå. De har teddyvädurar. Jättefina kaniner!

flisan93
0

#9 Länk: www.freewebs.com/thewrestlerskaniner " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.freewebs.com/thewrestlerskaniner  

Heter Kenzo

Pinacoladas
0

Junez var underbart söt <33

flisan93
0

#12 Jag vet, men det är bara Kenzo som är till salu;) Tycker även att Kajsa är otroligt söt:D

flisan93
0

Tack för all hjälp. men det verkar inte som det är så många som har någon till salu. Älskar Pysselgårdens kaniner men alla är ju tingade.

matilds
0

#14 Det är ofta så. Alla teddyuppfödare har kölistor man får ställa upp sig på, då intresset ofta är ganska stort. Står man inte uppskriven får man oftast inte någon kanin..

flisan93
0

#15 Jo, förstår det;)

matilds
0

#16 Mitt tips? är att du skriver upp dig på någon kölista. Gärna många olika, så du har lite att välja på.

Miiah
0

#14, du kan ju ställa dig på kö på hennes nästa kull? Så är du ju garanterad en teddy därifrån ju.

ciss
0

#18: Man är aldrig garanterad ju. Det kanske kommer 5 ungar & så är det 7 pers på kölistan .. Men det är ju MYCKET större chans att man får en unge om man står på en kölista :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Miiah
0

#19, det var så jag menade. kanske fel o säga garanterad, men du/ni förstår :)

flisan93
0

putt:)

kastanjen
0

#15 inte alla . . .

matilds
0

#22 Inte? Alla jag varit inne hos och köpt hos har haft kölistor ;)

kastanjen
0

#23 jag har fyra honor till salu och ingen kölista.. .. .. Har haft några på kö men de har visat sig inte vara seriösa när det blev aktuellt…

matilds
0

#24 Har du kvar honorna!?!?! Men gud vad konstigt .. Så många här på KIF som vill ha teddyvädurshonor och ingen som visat intresse? Hm ..

flisan93
0

#24 har du någon hemsida?

kastanjen
0

#25 jo det är några som visat intresse men de har dragit sig ur . . . ingen som varit seriös när det väl kom till kritan. Tycker själv att det är märkligt att alla är kvar. Har ju även en kull med teddylöwen till salu så jag börjar tycka att det känns lite tungt nu.

kastanjen
0

#26 har skickat pm

matilds
0

#27 Vad jobbigt :( Önskar jag kunde ha fler kaniner, för Bessa är urfin! Jag tycker det är synd att alla vill ha blåögt hela tiden, när det oftast finns bättre avelsmaterial i tex. japaner, svarta osv.

kastanjen
0

#29 Jo jag vet, funderar själv på att försöka få in lite blåögt just nu för att få sålt ungarna i fortsättningen.

Nu är ju jag lite partisk men jag är själv mycket nöjd med mina ungar, fin, tät, lång päls i fina färger och så är de ju kanon i temperamentet precis som sina föräldrar.

Jag får väl helt enkelt ha väldigt många kaniner. . . tyvärr så har man ju inte plats till hur många som helst, nu har jag ju 8 osålda ungar, tur att jag bor på en gård iaf, så det är väl till att börja bygga ut kaninstallet ;o) Men det är sånt som händer och än så länge har jag ju lite tid på mig.

matilds
0

#30 Du har inte satt ut några annonser? På zoonen fick jag flera svar på min annons. Sen finns ju blocket också. Det är ju riktigt fina ungar, så jag förstår inte vad folk tänker med xD Hursomhelst, lycka till! :)

flisan93
0

#30 Är intresserad. Vi PM:sar så kan vi prata lite mer.

kastanjen
0

#31 mina teddylöwen har jag verkligen annonserat ut överallt! på blocket, abc, eniro, zoonen, bukefalos, annonsdirekt m.fl och bara fått en tingad.

mina teddydvv har jag än så länge bara annonserat ut på blocket. Får väl slänga in en annons på zoonen oxå nu då.

Som sagt så är det sånt här som kan hända och det får man vara beredd på om man tar en kull. Jag älskar alla mina ungar så egentligen är det ingen förlust att behålla dem Glad

Clariiz
0

#33; Riktigt konstigt! :/
Mina ungar tog slut direkt, det ringde säkrt 2-3st olika familjer om dagen.
Och de ringer fortfarande >.<

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Bejja
0

# 33 Här i skåne finns det ju mkt kaninungar ute.. så dte blir svårare =/ förstår helt vad du menar!

matilds
0

#33 Okej, men lägg in fler, mejla uppfödare xD Haha, jag får typ panik om inte mina blir tingade. Kanske för att jag inte har så mycket plats :P

#34 Du kan ju hänvisa till Kastanjens om de ringer? :)

kastanjen
0

Nu ligger det annons ute på zoonen på bägge kullarna. Håll tummarna för att jag lyckas hitta bra hem till dem Kyss

ciss
0

#36: Håller med, det är en bra idé att hänvisa till andra som har ungar till salu :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

flisan93
0

putt

matilds
0

#37 Håller tummarna!

#39 Varför inte från Kastanjens? :)

Taci
0

Jag tittade faktiskt urlänge på din kull o funderade på om jag skulle dra iväg ett PM om intresse :) Jag letade runt överallt, men snubblade över en unge som jag blev totalfäst i, annars hade jag lugnt tagit en av dina.. dom är ju helt bedårande. Skulle vilja ha den jag tingat, plus en av dina, haha ;D Lite svårt dock ;D Lycka till verkligen med dom iaf! Du kommer ju absolut hitta bra hem till dom!

Jetaime
0

#37 Gud vad kostigt du inte fått sålt dina ungar, även när jag hade brunögda ungar, scheckar och manteltecknade gick dom åt som smör i solen, det va till och med folk som ringde låångt efter fast dom redan va sålda, och då hade jag ändå ungarna som va lev klara i augusti och januari…

kastanjen
0

#42 ja jag begriper heller inte det. . .

Jetaime
0

#43 Men om någon söker bla. japantecknat och brunögt m.m så ska jag rekomendera dig, då jag inte har det, pluss mina kölistor är så långa nu…

kastanjen
0

#44 Tack Glad ska så småningom försöka få in lite blåögt i min Avel, då det är lite mer eftertraktat just nu. Kommer kanske och köper en kanin av dig så småningom Skrattande

Jetaime
0

#44 Ja det får du ta och göra :) kan rekomenderar dig att ställa upp dig på kö redan nu (a) har kö-listor på alla vårkullar redan.. **,