Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 595 ggr
flikkan
0

Tindrah har blivit mamma!

Det gick otroligt snabbt. Idag förstog jag att Tindrah vah med ungar. För en timme sedan fick hon egen bur och bolåda och började direkt att boa. 30 minuter senare ligger det en massa korvar i boet!

Hon är så duktig. Allting har gått jätte bra änsålänge.

Förlåt om jag rört till det för er men enligt almenackan så ska Rozett få sina ungar nästa helg.

Men iafl Tindrah är otroligt lugn och sköter ungarna perfekt!  Är så otroligt glad för henne!! Villle bara att ni skulle veta :)

flisan93
0

Så roligt:) Bildbomba oss!:D

flikkan
0

#1 kan du tro att jag ska göra sen :) 

Man är ju så stolt ^^

flisan93
0

Förstår det;) Lycka till:)

flikkan
0

#3 Tack :)

KvirrZ
0

ursäkta, vill inte förstöra glädjen, vill bara förstå ^^ Grattis till ungarna iaf :)

men din kanin fick alltså levande ungar när hon varit dräktig i över 39 dygn?

- Mvh Emma

flikkan
0

#5 Jag skrev i inlägget att det blivit lite rörigt med datumen. Tydligen så är detta i 29-32 dagar.. eller hmm hur ska jag säga.. Ungarna kom iafl i vanlig tid.. Jag var en vecka tidig.

Så nästa helg ska Rozetts ungar komma.. Tindrahs ungar kom i perfekt tid :)

Ber om ursäkt så mycket för detta röriga.. Hoppas du förstår nu iafl.  Kram <3

emms
0

Grattis! Och vad bra att allt gick bra :)

Emma

KvirrZ
0

#6 men då måste du ju ha släppt ihop hanen och honan "planerat"? eftersom att du visste att han var en hane då? :S

- Mvh Emma

flikkan
0

nej jag visste inte att det var en hane.. Men eftersom att han parade sej med henne en viss dag så särade jag på dom och kollade honom och då var han en hane. Dom skulle som sagt bo i samma bur.. När jag köpte Texas ( När han fortfarande var en hona ) Så var det meningen att Texas och Tindrah skulle bo i samma bur.  Så jag visste ju när det hade parat sej! Förstår du?

flikkan
0

#7 tack så mycket! :)  

Kan även skriva att ungarna ser ut att bli ganska mörka i teckningen :)  En hade en vit prick i pannan precis som den stolta pappan Texas har :)

smillan
0

Grattis till de små :)

KvirrZ
0

#9 men den 4 maj visste du att det var en hane, och från den 4 maj och till idag har det gått 39 dagar.

- Mvh Emma

flikkan
0

#12 har jag sagt att jag viste det den 4 maj eller?

PaaatyPalm
0

#13 ja,

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

flikkan
0

#14 var står det?   Tindrah har varit i samma Hage med Texas när min syster tog hand om dom så de kan ha parat sej då.

Tina-lin
0

#15 Lite läskigt om du lät din syster ha Tindrah i samma hade som en hane, för att kaniner gör kaniner är ju inte så svårt att förstå. Men tur att hon klarade sig i alla fall!

flikkan
0

#16 lite läskigt?  Hon var hemma och tog ut kaninerna.

Tina-lin
0

#17 Nej du har rätt, väldigt läskigt eftersom hon släppte ihop en hane tillsammans med en hona som var över ett år och överviktig. Det hade kunnat innebära döden för din hona och vem vet hur jobbig förlossning hon hade…

kastanjen
0

#18 kan inte annat än hålla med . . .

Rafflan
0

Suck vad alla klagar

Aja, jag ville bara säga grattis å vad skönt att allt gick bra med Tindrah :D

Å lycka till med bebbarna ;)

Nu hoppas vi bara det går lika bra med Rozett´s förlossning :D

flikkan
0

#20 Tack!!  Det var skönt att höra något mer än klagerier.

Alla andra som har något att säga om hur gammal hon är, eller hur dåligt jag är eller något annat. Ni kan väl tänka det istl?
Alla kan väll göra misstag?`Även era systrar?

Visst jag är inte bäst på kaniner, inte min syster heller men ni behöver inte klaga så otroligt mycket ändå? Det skulle vara snällt av er om ni bara kunde skriva något  som gör en lite gladare.  Det spelar väll ändå ingen roll nu om hon var överviktig eller ej och om jag har räknat fel med dagarna. Huvudsaker är väll ändå att ungarna och mamman är friska och glada?

Så var snälla och bara skriv lite … glada saker om ni förstår vad jag menar.

Tack iafl.

Sashhi
0

Gud va kul att hon klarade sig ! :D

Not your mom, not your milk.

annaforsgren
0

grattis till ungarna:) måstekännas helt underbart att ha små kaninungar<3 längtr värkligen tills jag får ta min första kull<3

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Zvintos
0

Vad kul! =)
Eller tja, både och kanske.
Det var väl inte det smartaste att sätta in en hane till en hona som passerat 1 år, och inte var i direkt bra hull, vems fel det än var.
Men det enda man kan göra nu, är att lära sig utav det.
Det går inte att få det ogjort.
Den här gången gick det ju bra. =)
Men det hade lika gärna kunnat gå riktigt illa.
Så var glad att allting gick bra; att mamman lever och ungarna är friska.

KvirrZ
0

#13 ja, den 4 maj skrev du ett inlägg på KIF om att du skulle döpa om din kanin som visat sig vara en hane..

#21 Det är ingen som klagar, men man undrar ju när du endast sagt att de träffats innan du visste att det var en hane, du sa aldrig något om att din syster satt ihop dom, hur ska vi då kunna veta det?

- Mvh Emma

KvirrZ
0

men som jag sa i #5 Grattis till ungarna iaf. tur att mamman klarade sig :)

- Mvh Emma

lomsen
0

GRATTIS!!!