Underlag åt uttråkad kanin ?
Ska iväg & köpa nytt underlag i buren åt Irma imorgon. Hon stökar & skitar ner alldeles för mycket med halmen nu på sommaren, och jag tror att hon tycker att det blir för varmt. Har tänkt köpa spån, eller har ni andra ideér ? :] Måste finnas i nån Zoo-affär i Sthlm, inte på Granngården.
Not your mom, not your milk.
*putt. :)
Spån, eller sån där som ser ut som pellets fast ljusare.. vet inte vad det heter men det används ibland till katt lådor.
#2 - Toa-lätt ? Näe, blir nog för hårt för Irmas känsliga baktassar.
Var kan man få tag i torvmix ?
jag tror spån blir bra.

Spån.
Fast det är ju inte meningen att dom ska leka med underlaget utan saker…?
//Wizy
#6 tror hon menar att hon är uttråkad och leker därför mycket med underlaget x)
- Mvh Emma
Jag använder torv nu när det är sommar.
Torven håller sig mycket svalare än spånet och man slipper flugor.
Plus att kaninerna verkligen älskar det!
De tycker det är skitkul att gräva runt bland torven, samt ligga och svalka sig på det.
Nackdelen är att kaninerna ser ut som *pip*
Torvströet är ju lite fuktigt när man öppnar en ny bal, så då kan kaninerna bli såhär fina.
Kan tillägga att Pelle verkligen rullade sig så mycket det bara gick i torvet.
Som tur är, så går det att borsta bort väldigt enkelt.
Fick mig iaf ett gott skratt. =P
#8 - Var köpte du ? :D
#9: På granngården. =)
Heter torvströ och är väl främst till hästar.
Det är iaf en häst på förpackningen (vit). =P

#10 kostar ;D ? och hur mycket är det i typ ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#11: Vet faktiskt inte exakt hur mycket det är i.
Den väger lika mycket som spånet jag köper på vintern, som väger ca 25kg.
Det räcker iaf 1 månad till alla kaninburarna (5st). =)
Kostar 87kr.

#12 oo, det ska jag köpa snart ;D
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#12 Attans att man har långhåriga kaniner annars hade jag testat det, blir galen på flugorna!

#8 - det är ju det som är problemet. att hon borde fixa mer den får roa sig med, så den inte behöver aktivera sig med spånet.
//Wizy

Torv.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Bara jag hade haft korthåriga..
Fast det förstås, jag har ju Ping Å Loll… Ska nog skaffa mig en torvsäck :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Kan inte åka till Granngården, för långt bort. :/ Men tror det blir perfekt med spån. :D Sen måste jag köpa hö & pellets åt matvraken. xD Speciellt Irma som äter TONVIS med hö, hon är beroende. xP
Jag använder pressade sågspån, det ser ut som pellets fast ljusare och det finns i 2 olika varianter .. Det ena kan man köpa på en djuraffär (iallafall här där jag bor heter det Djurmagazinet) som är biologiskt nedbrytbart så det smular sönder sig när de kissar på det och så det andra från Granngården som är bra ! Det suger upp men smular sig inte, det är även damm -och luktfritt ! Funkar perfa på Långhåriga kaniner som jag har men även på korthåriga !
#19 var bor du då (a) ?
Jag har sagt att jag inte kan åka till Granngården. Det suger verkligen, dom har ju Rosa 110, som jag vill ha oxå. T-T
#20 - Norr om Sthlm, i Älvsjö.
#22 men det är väl inte speciellt långt mellan älvsjö och södertälje? :)
- Mvh Emma
#22 Älvsjö är ju inte norr om stan? Så lånt är det inte till Sädertälje därifrån eller till Frihamnen.
Aja. xD Spela roll. Pappa säger ändå att vi inte kan åka dit. Vi har ändå köpt nu. :)
Hon grävde inte alls mkt, utan bara i bodelen. Fast iförsig, det gör hon alltid. xD Skänt att hon inte skvätter så mkt nu. :)
Hon går i hagen nästan hela dagarna & den hagen är stoor, men oftast så gräver hon när höet tagit slut innan jag kommit hem från skolan, men nu kmr hon ju ha hela tiden eftersom att det är sommarlov. ^^
#27 Jaha men då har hon ju att göra :) Det blir säkert kanon, skönt för henne att du har sommarlov och kan vara med henne mer :)