Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1290 ggr
Kawaiih
0

Söker kaninunge =)

Igår sa min mamma och pappa äntligen ja till en kaninunge :) Jag är överlycklig de blir min första kanin :) Vi ha skaffat de saker som vi behöver och allt idag men nu letar jag efter en kaninunge :) Jag är inte så duktig på vad alla färger på kaniner heter och därför för att de inte ska bli nå missförstånd skriver jag så som jag tycker att de ser ut. Jag kan tänka mej två olika sorters kaniner :) Dom två är:

- En helorange/brun som bara har en färg de ska inte va viltgrå utan mer gulligt orange/ljusgul. Dom kaniner som jag har fasnat för och som har den färgen har de stått att den färgen heter "Isabelle". och den färgen är jag kär i.

- Den andra färgen jag kan tänka mej är att de är vit färg som grund sen så är de lite större fläckar som går ihop med varandra på ryggen och huvudet. Jag tror de hette brokad eller nå liknande. :) Dom är så söta och dom är jag också kär i.

Jag har möjlighet att hämta kaninungen imellan dalarna-stockholm. De är ungefär den sträckan som mamma och pappa är villiga att åka. Vist om de är nå mil hit och dit utanför så gör de ju inget men ni förstår vad jag menar. Jag bor en bit utanför Uppsala. :)
Skriv om ni vet nån som säljer eller om ni själva gör det :)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

[Wera]
0

Har inga men vet en tjej som har en bra hopp kanin till salu (dock ingen unge).. hon är brokad, typ minns inte riktigt men röd aktig ^^

Kawaiih
0

Okej, =D för jag letar efter en hopp kanin, hadde tänkt att börja med hoppning sen när jag och kaninen känner varandra bra :)

Hanna, 22år, Uppsala

[Wera]
0

Peach Girl- hopphona  sök på det ;D

Kawaiih
0

#3 Vart? här i forumen eller på nån annan sida eller? =D

Hanna, 22år, Uppsala

[Wera]
0

Ja här, tryck bara på "SÖK" ;D

Kawaiih
0

okej, :) tack :D

Hanna, 22år, Uppsala

[Wera]
0

;D Skriv gärna när/om du hittar någon eller om du kanske ska ha Peach Girl :D:D

Kawaiih
0

Okej, :) Jag kommer hitta nån :) Jag har ju lixom köpt allt de ända som är kvar är hö och halm och de ska vi åka så snart som möjligt och köpa av min faster som har det. :)
Jag älskar kaninen Peach Girl :D:D SÅÅÅÅ UNDERBAAR!!! jag visade henne för mamma och pappa men dom tyckte inte att jag skulle ta henne dom vill ha en liten kaninunge, Men som första kanin så tror jag att de är bra och ta en kanin som ändå inte är jätte pytte liten…. Vill värkligen ha Peach Girl älskade henne…. De gäller bara att få mamma och pappa att förstå…

Hanna, 22år, Uppsala

[Wera]
0

#8 Ah hon är fin ;) Lycka till iaf. hör annars med en uppfödare. Kan tipsa dig om hopp uppfödare om du vill, om jag hittar någon, vet en i Örebro iaf. Kan iaf. tipsa dig om att dvärgharar brukar vara duktiga på hoppning (typ den minsta rasen, men kanske ingen bra första kanin, de brukar vara sprattliga och mkt livliga) ;D Dvärgväduren är annars en bra första kanin, bde lugn men också en bra hopp kanin. Vet i Uppsala att det finns endel kaninuppfödare dock satsar de nog inte på hoppning men det går ju endå att träna den ^^

Skobykaniner har dvärgvädurar i färgerna blå, svart och svart/gul japan.

MariaGårdens kaniner har dvärgvädur i madagaskar (röd/brun typ).

Cecilia Sjögren har dvärgvädur i madagaskar färg också samt brokad (mantel) i samma färg.

Finns många i Stockholm också samt Dalarna (bor där) ^^

Kawaiih
0

#9 okej :) Men en liten fråga bara, teckningen/färgen japan, kan du beskriva den? vet inte riktigt exakt hur den ser ut….

Hanna, 22år, Uppsala

PaaatyPalm
0

#10 google

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Kawaiih
0

#11 okej, kan jag se det där`?

Hanna, 22år, Uppsala

Feliciaa
0

#12 Om det är teckningen japantecknat du menar så kan du kanske gå in på MarHai's sida :)
www.solbackenskaniner.se

Hon föder upp holländare i bla. japantecknat :)

Kawaiih
0

#12 Men alltså jag har inte planerat en japan tecknad. Jag undrade bara hur själva teckningen ser ut… :)

Hanna, 22år, Uppsala

galaxens
0

Jag har 4 ungar till salu ;)

www.freewebs.com/kometenshoppkaniner/

Kawaiih
0

#15 mjo, jag vet… Jag har varit inne och kollat på dom många gånger. Dom är jättesöta och har varit påväg att skriva till dej men du bor vell långt nere i Sverige? Jag bor lixom mitt i. Sen så för tillfället så har inte du den färgen som jag skulle vilja ha på en kanin. Men ungarna är super söta :)

Hanna, 22år, Uppsala

[Wera]
0

#14 Japan är svart/gul eller blå/gul eller annan färg som typ är streck eller i rutor. Kolla på http://www.zoonen.com/res/forum/1448924/gibson10.jpg den här länken, det är en bild på en hermelin svart/gul japan. Bilden är inte min men jag tog den från google för att visa bara (om man får??)

Thumper-KG
0

JAG har en "Isabella" Dvv, kolla min tråd "B-kullen"..

Kawaiih
0

Okej för att göra en kort sammanfattning av en kanin som jag söker:

Färg: Isabelle, brokad eller mantelfärgad.
Typ av kanin: Hoppkanin
Kön: Spelar ingen roll
Betende: Va lugn när man holler på med h*n. Men när man är ute i sele/koppel så ska den va lite nyfiken och pigg på att kolla in nya saker. Sen så att den gillar att gosa :)
Leveransklar: Så snart som möjligt, Längtar så efter en kanin :)

och som sagt så kommer de bli min första kanin, och jag kommer börja på hoppning med h*n och förmodligen tävla när vi har blivit bättre :) Den kaninen som flyttar hit till mej kommer jag att erbjuda en stor gård och möjlighet att gå i skogen på små utflykter, Den kommer ha en normalstor sommarbur till att börja med men direkt i början av sommarlovet så kommer jag bygga en stor bur som den kommer ha sen och på vintern. På vintern kommer kaninen få va inne i ett rum i ett av husen om de blir för kallt så har pappa lovat att sätta in ett element. Sen kommer vi bygga ute hagar av kompost galler med nät över. och eventuellt en bur som är 3x3 meter som de är möjlighet att jag kan va i också så man kan sitta och gosa med kaninen ute utan att den är i hoppel…. :) Tycker du jag skulle va en bra ägare av kaninen och att den stämmer in på beskrivningen ovan, eller nästan stämmer in på beskrivningen så skriv :) Tacksam för svar :D <3

Hanna, 22år, Uppsala

Kawaiih
0

#17 nu hängde jag inte riktigt med, har du en kanin som ser ungefär ut som den på bilden?

#18 Åhhh, de ska jag kolla direkt… Isabella är så himla fina <3
Kommer de bli en bra hoppkanin tror du?

Hanna, 22år, Uppsala

[Wera]
0

#20 Nej, har ingen sådan kanin.. xP Bara visade hur japan teckning såg ut. Du undrade väl ? ;)

Kawaiih
0

#21 ja justea! Är de så sånna ser ut? :) Va gulligt. Men jag föredrar ljusa kaniner. Men japan tecknade dom kan vell va ljusa också eller?

Hanna, 22år, Uppsala

[Wera]
0

#22 Ja det finns svart/vita japan dom är ljusare ^^ Hade en svart/gul japan hermelin som var ganska ljus gul typ ;D

Clariiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10; Här är en g/s japantecknad :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Kawaiih
0

#23 #24 Aha, :) vad söta, men jag har nog ändå bestämt mej för att skaffa en isabella eller manteltecknad…

Hanna, 22år, Uppsala

Zvintos
0

Lonlys Kaniner har 3 isabella-hanar till salu (finns i Dalarna).
Dock tror jag inte dessa har några hoppkaniner i stammen och är snart 1 år.
Men de kan nog bli hoppkaniner, bara man tränar dem. =)
Jättesöta är de iaf!
Köpte en av mina kaniner där förut, som tyvärr avled i februari iår.
Skulle fyllt 4 år i maj.
Mer underbar kanin får man leta efter!

Kawaiih
0

#26 Aha, jo jag ska kolla där då :)

Varför dog din kanin?

Hanna, 22år, Uppsala

Zvintos
0

#27:Det vet vi faktiskt inte.
Antagligen var det dags för honom.
De sista 2 dagarna åt han i princip ingenting, fick försöka få i honom vatten.
Men han dog i mina armar.
Som tur är har vi en dotter efter honom, som är hur mysig som helst och ska paras i augusti (förhoppningsvis). ^^

Kawaiih
0

#27 Okej, va synd. De kanske va nå fel som han inte visade(?), alltså som inte syns.

Va roligt med en kull sen i sommar/början av hösten… De måste vell kännas bra? :)

Hanna, 22år, Uppsala

kaninsnobben78
0

jag har kaninungar till salu

Kawaiih
0

#30 Har du? :)

Stämmer dom in på något sätt med de som jag beskrev att jag skulle vilja ha? :)

Hanna, 22år, Uppsala

kaninsnobben78
0

är färgen  det är lejon huvade,hermelin

Kawaiih
0

Okej, men tror du de kommer bli en bra hoppkanin? är inte hermeliner lite för små för att kunna bli bra hoppkaniner?

Hanna, 22år, Uppsala

kaninsnobben78
0

mer()

kaninsnobben78
0

det blir bra hoppkaniner

här pappan

Kawaiih
0

okej, hur stora blir dom när dom har vuxit klart?

Vart finns dom?

Har du nån hemsida?

Hur gammla är dom?

När är dom leveransklara?

Hanna, 22år, Uppsala

Zvintos
0

#29: Ja, det vet man ju aldrig.
Vissa dör tidigare än andra av ålder.

Jodå, det ska bli kul. =)
Men först ska jag få en till kull, som är beräknad till den 5-7 juni. ^^

Sen ett tips? Kawaiih, gå inte enbart efter stam och om de påstås bli jättebra.
Sånt kan man aldrig veta. =/
Även om kaninen har en superbra hoppstam, kanske ungen blir jättedålig eller helt enkelt vägrar hoppa.
Välj en kanin med rätt temperament, som passar dig, samt de egenskaper du anser en bra hoppkanin ska ha.
För man kan få alla kaniner (som vill och har kapacitet) till bra hoppkaniner, med rätt träning. =)

kaninsnobben78
0

är mamman  mina kaniner kan hoppa

pappan kan hoppa  30-40-50 cm  högt   mamman kan hoppa till 30 25 -40 cm jag lär henne det

kaninsnobben78
0

dom finns på tjörn ca 7 mil om göteborg i höviknsäs kaninerna ungarna kommer bilr lika stora som sin mamman pappa

annansen finns  på enrio.se och annnonsdriekt.se

Kawaiih
0

#38 #39

Okej, jag har fått för mej att hermeliner är typ inne och mysa kaniner, och alltså mys kaniner :) Som man gosar med.

Hanna, 22år, Uppsala

kaninsnobben78
0

nej mina är ute kaniner dom bor ute året runt

Kawaiih
0

Okej :) och dom är bra på att hoppa?

Hanna, 22år, Uppsala

Kawaiih
0

-putt-

Hanna, 22år, Uppsala

Kawaiih
0

-putt-

Hanna, 22år, Uppsala

kaninsnobben78
0

ja dom är bra hoppkaniner

kaninsnobben78
0

mina kaninungar är viltgul brun 3st en silvergrå

Kawaiih
0

Okej, men jag har tingat en annan kaninunge nu, ska hämta den den 15-16 Juni. :)

Hanna, 22år, Uppsala

kaninsnobben78
0

okej! vad blir för kaninunge?

Kawaiih
0

De är en av dom som memsan säljde… Heter Crysler…. sök på forum om du vill se. Eller så kan du se på min sida :)

Hanna, 22år, Uppsala