Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 527 ggr
BuffaloHorizon
0

OT- Tele2 = god service = my ass.

Måste bara skriva av mig.

Jag och min man hade planer på att skaffa en hemtelefon för en gångs skull i samband med att sänka internet hastigheten genom att byta till tele2:s internet men ICKE. Eftersom vi har bredbandsbolaget som internet leverantör så har dem råkat kopplat in bredbandet på både telekabeln och bredbandskabeln och för att vi ska kunna få telefon är det bara för Tele2 att koppla om kablarna till bredbandet så dem får telekabeln. Vad får man för svar från tele2 då? Jo, "Vi har inte den kompetensen att koppla bredband och telefon", så det man fick göra var att avbryta avtalet från tele2 och enbart sänka hastigheten via bredbandsbolaget.

Där förlora dem en kund pga deras "inte kompetens".
ALDRIG mer Tele2 = god service = my ass.

Tixy
0

Haha! Klart som fan att dom kan, dom har varit här och kopplat om en massa, om det var i vintras tror jag. Dom kopplade då om så internet gick genom telefonen eller något skumt, det var tydligen något som dom hade billigare.

BuffaloHorizon
0

#1 Här var det tydligen totalt omöjligt. Dem vägrade och sa att det är bredbandsbolagets jobb och inte deras. Bredbandsbolaget sa att dem sammarbetar med Tele2 så dem ska kunna göra det men Tele2 sa att dem inte sammarbetar med Bredbandsbolaget och har aldrig gjort. Skit service.

Tixy
0

#2 Ja, det är bra att dom har en kommunikation mellan varandra, som då kan jämföras med att tala med döda. ^^

Mkarlsson
0

haha :)!

Salladshataren
0

Jag hatar allt som har med Telia att göra Ledsen

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Wera]
0

Jag tycker iaf. telia är gaska bra, iaf. när det gäller mobiler XD

[Zoie]
0

dåligt .. :)

Thumper-KG
0

Jag vill igentligen inte tipsa dig om det här företaget, för de är puckon allihopa, men det kan kanske vara ett alternativ om ni vill ha "VoIP"

"Inkompetent företag"

DodeN
0

Vi hade bredband hos bredbandsbolaget men sen bytte hyresvärden til tele2 så vi var tvugna att byta för att behålla samma höga uppkopplingshastighet, det skulle vara samma kvalliete och lägre pris. Vi tog även IP telefoni… det har bara varit strul. Tog 2 månader innan vi fick fast telefon, varje gång vi ringde fik vi nya svar. Dem hade skickat telefonboxen till en adress vi aldrig bott på eller hade uppgett, dem skickade ingen ny box förrens den första skickats tillbaka från posten, vi kunde inte hämta ut den och alla skyllde på oss.

DEm hade inte lagt in någon beställning helt plötsligt trots att vi i god tid innan hade beställt, tillslut fick vi prata med en chef som gav oss 200kr i kompensation till mobilen. 200kr i mobil är ju inget, vi har många myndighetskontakter vi behövde ringa osv.

Bredbandet skulle kopplas in på ett dygn var vi lovade, en vecka senare så funkade det för vissa men inte för andra. Svärmor som bor i samma område hade inget internett p å3 veckor men telefonbox.

Och varje gång vi ringde så skyllde kundtjänst på allt möjligt.

Så dem är inte smidiga någonstans. Vi ska byta så fort vi är klara med bindningstiden… är om någon månad.

Bredbandsbolaget var det aldrig någora problem med, dem kunde man prata med och få vettiga svar.

Kompensationen hyresvärden förhandlade till oss hade tele2 "glömt" att sätta upp på fakutran så vi fick ringa 3 gånger, och hyresvärden ringde 2 för att dem skulle ge oss den utlovade kompensationen.