Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 487 ggr
Kawaiih
0

Vad föredrar ni? angående Hage.

Jag ska göra en Hage till min kanin som kommer hem på måndag (15-16 Juni). Men jag vet inte om jag ska ha kompostgaller och sen ha transportburen som hus i den, (transportburen är en katt transportbur). Längst ner på gallret måste jag nog sätta dit nå nät av nå slag så hon inte kryper imellan. eller om jag ska köpa en begagnad som har tak/väggar/golv av nät och sen ett trähus som följer med.
Vad tycker ni?
Vad föredrar ni?
Eller har ni någon annan idee?
(Hon är 8 veckor då jag får hem henne så hon är rättså liten)(Vi har 2 katter också, vet inte hur dom kommer reagera av en kanin)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Kristall
0

Skulle nog köpa den begagnade, byggda hagen med golv/väggar/tak av nät. Beror iofs på hur stor den är, man kan ju bygga en själv också. Håller själv på att bygga en sådan, tycker att det känns lite säkrare/bättre och så. Men det är väl helt upp till en själv, om man vill ha en Hage som man efter hand kan bygga större och ändra på så är kompostgaller bra, medan en mer stabil bur kanske är lite säkrare att ha om man har katter och så.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kawaiih
0

#1 jo, de kan ju va bra och börja med en sån kanske. Sen kan man ju ha kompostgaller senare om man köper. :) Då kan man ju ha flera hagar.

Vi har en gräsmatta som vi inte har till något. Den ville jag ha galler runt om men pappa va inte riktigt med på den ideen. Och i den kan man ju bara ha henne om man själv är där. Eftersom man måste holla koll alla andra djur i närheten :)

Hanna, 22år, Uppsala

Kawaiih
0

-putt-

Hanna, 22år, Uppsala

Thumper-KG
0

Ju större frihet man ger kaninen, ju "vildare" blir den, tänk på det…

Kawaiih
0

#4 okej, men vad tycker du att jag ska skaffa?
De är lixom min första kanin :)

Hanna, 22år, Uppsala

Retzina
0

Jag tycker kompostgaller är toppen, men man får hålla kaninerna under uppsikt. Då kan man enkelt flytta den och bygga på den med tiden.

Om man vill ha kaninen ute hela dagen/dygnet är det bra att ha en betesbur till den med galler på alla sidor.

Första tiden med kaninen kan du ha den i en mindre rastgård så ni lär känna varandra bra. Men när den sedan har fått förtoende för dig  så tycker jag det är bra med en stor rastgård.

Jag har en rastgård på 40 kompostgaller och mina kaniner är hur goa som helst, ju större desdå bättre ;)

Thumper-KG
0

#5: Börja med en normal bur, ha den i sele när du är ute med den…sen kan du utvidga med en Hage av kompostgaller typ..