Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1381 ggr
[Wera]
0

Lillan har ett brutet ben :(

Igår upptäckte jag att Lillan inte vela sitta upp, bara låg hela tiden.. trodde det var för värmen.. men idag såg jag det igen och då var det svalt ute, dessutom när jag puttade på henne för hon skulle gå.. då bara släpade hon med ena bak benet och kunde knappt gå :( Jätte orolig.. hon är bara 8 veckor gammal och ganska liten.. pratade med uppfödarn och hon sa att hon inte skickar väg skadade djur och hon var inte så när hon lämmnade henne, jag fick henne i Onsdags men hon åkte i Söndags från Uppfödarn..

Ska ringa och boka tid hos vetten på Måndag..

vet ni något om kaniner som har brutna ben och om det går att "laga" och hur mkt det brukar kosta ?

matilds
0

Skulle tro att det är ganska svårt att laga, med tanke på hur sköra ben de har :/

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Micis85
0

Nej vad tråkigt :( Hoppas det går att laga! Håller tummarna för er <3

Clariiz
0

Det brukar vara väldigt svårt att laga en kanins ben. De flesta kaniner måste tyvärr avlivas, annars kan man ju i vissa fall amputera.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KvirrZ
0

Min kanin bröt bakbenet, fick avliva henne.

- Mvh Emma

[Wera]
0

Okej.. men jag hade tänkt ta en kull på henne när hon blivit äldre.. och det går väl inte om hon bara har 3 ben ? :( Usch.. allt ska hända mig, min förra kanin dog för han blev sjuk.. alla mina kaniner jag köper blir det ju fel på.. :/ Utom Nalle <3 Iaf. så verkar benet ha gått av vid låret.. :'(

kastanjen
0

Usch vad trist … tyvärr så är det nog inte mycet att göra om det är brutet..

Tozzla
0

Måste nog göra dej besviken men om det är bakbenet så är det helt omöjligt att "laga" det. Jag hade en Hermelin Fuch (stavning?) som bröt bakbenet och enligt Vet så är det helt omöjligt. Dom hade bara avlivning som alternativ. Tyvär :(. Däremot så om det var frambenet så hade de kunnat lagas. En hona som jag har nu bröt av benet helt (vänster fram) och det läkte jätte fint helt utan gips osv. Vetten sa vila och att hon skulle ha så lite som möjligt som hon kunde stöta till benet i. Så när jag städade buren så fick hon vara i en transportbur som hon ej kunde röra sig så mycket i. Hon är helt återställd nu. Konstig vet men de funka.

Så tyvär är nog avlivning det enda alternativet :(. Beklagar verkligen. Hoppas verkligen att den där uppf säger sanning. Annars bör du anmäla tycker jag.

repekka94
0

det behöver inte vara brutet =(

kaniniz1
0

Lycka till med lillan hos vetten på måndag…

lovekaniner
0

ÅÅ..vad trisktLedsenHåller tummarna för dig!<3