Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1055 ggr
repekka94
0

dör kanin ungarna?

nu är det så att jag har tagit med mig en hona som ska ha ungar till min mommo och moffa ca 4 mil bort

men jag är delägare på honan för jag och min kompis har en kanin uppfödning. och när honan har fött så vill hon (såklart) titta på dom men kan inte komma ´dit var ungarna är.

skulle det var skadligt för nyfödda ungar att åka med bil efter en ganska dålig väg 4 mil?

tacksam för svar!!!

breidablick-kaniner
0

Om jag har förtått det rätt så vill du köra de nyfödda ungarna till uppfödaren så att hon kunde få se dem?

Jag tycker faktiskt inte att du ska utsätta ungarna för det. Uppfödaren kommer ha gott om tid till att få se ungarna när dem blir större. När dem är nyfödda så ska dem bara vara ifred med sin mamma.

Elino
0

tror inte dom kommer att må så bra av det! men jag vet inte utan jag tror det iaf

lycka till och hälsa dom kommande ungarna ^^

repekka94
0

bra då vet jag det!!

BlackTear
0

Du ska helst inte flytta dem förrän tidigast 3-4 veckors ålder.

Fnyan
0

Bajs Åxå! men Jossans kaninungar överlevde flera mil! :O

repekka94
0

ja men inte dom här XO  …..XD

[chriistina]
0

Jag skulle adlrig våga ta den risken att flytta så små kaninungar, och ännu mindte åka bild med dem som är en så pass stor påfrestning på honan.

#5 De hade kanske en J*kla tur!

Tina-lin
0

Ungarna ska alltså bo hos din mormor och morfar i åtta veckor framåt nu?

Tina-A
0

Jag skulle helst inte flytta ungarna innan 8 veckor.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

repekka94
0

det skulle vara lite tråkigt för delägaren men kan man flytta dom vid 2 veckor om man gör det super försiktigt honan är van att åka bil..

Taci
0

Spelar väl ingen roll om det blir tråkigt för delägaren? Ungarnas överlevnad o hälsa står väl bra mkt högre.

MarHai
0

Det är väldigt själviskt och oseriöst att göra så.
Man ska alltid sätta djurens välmående först!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Tina-lin
0

#10 Nej inte om du inte vill riskera att honan lämnar eller biter ihjäl sina ungar. Vill du ungarnas bästa flyttar du inte på dem.

Bor honan med ungarna hos din mormor och morfar nu?

repekka94
0

ja det blir dom nog eallafall tills jag måste åka tillbaks för då måste dom ju åka hem =/

Tina-lin
0

#14 Hur gamla är dem när du ska åka igen då? För det var inte så smart av dig att flyutta en dräktig hona. Och nu kan du ju inte flytta dem på minst sex veckor i alla fall.

repekka94
0

Ehhh  dom är inte födda men jag är här ganska länge typ….4-5 veckor

Tina-lin
0

#16 Så kaninhonan med ungarna ska sen bo hos din mormor och morfar? När beräknas honan föda?

Aourora
0

Varken honan eller ungarna bör utsättas för någon stress i det läget.

repekka94
0

#17 hon ska föda ons-sön vecka 11

Tina-lin
0

#19 Om en vecka alltså, då kan du inte flytta på henne nu innan ungarna kommer och inte efter heller på ungefär 5-6 veckor.

repekka94
0

japp så får det bli =)

delägaren kunde komma när hon föder

det kan vara idag =)

Trasdockaa
0

Vill bara påpeka att det enligt lag är olagligt att transportera en hona under dräktighetens sista femtedel.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Fnyan
0

daah "de är olagligt" att ladda ner musik, hur många gör inte de? xd

Jennie104
0

23# Det är en STOR skillnad mellan kaniner och musik! Rent utsagt tycker jag du verkar oseriös!!

KvirrZ
0

#23 Herregud! Hur kan du visa så lite omtanke mot honan så du jämför henne med musik! Hon är en levande varelse som kan ta skada av det hela!

- Mvh Emma

emms
0

#24 håller med du verkar oseriös…. läste lite i din gästbok med…

Emma

Jennie104
0

23# Så du jämnför din hona med musik?

Din hona är en levande varelse som kan skadas under en resa vid dräktighet, man ska heller inte vänta tills ungarna kommit då ungarna är mycket för små för att resa och kan inte flytta ifrån sitt bo!!

Nilam
0

#23 Det va en riktigt dålig jämförelse. Det är helt skillda saker. Anser du att det är rätt med djurplågeri?

Hatasallad
0

Jag undrar hur musik kom in i denna tråd….

Zvintos
0

#29: Läs inlägg 22 och 23 så förstår du.

Hatasallad
0

#30 Uhm… jag tror att jag gör inte det Generad

KvirrZ
0

#31 hon jämför att köra en hona i slutet av dräktigheten med nerladdning av musik..

- Mvh Emma

Nilam
0

#31 Nej, musik hör inte in här, det kom in pga en dålig jämförelse.

BlackTear
0

HHAHAHAH xD

Hatasallad
0

#34 HAHAHAHA Make my day, det var faktiskt roligt att jämföra olika saker :D

BlackTear
0

#35: Hahah, ja, men jag kunde inte förmå mig att faktiskt svara seriöst på det xD

Fnyan
0

:O

Rafflan
0

#28 lägg av. Bara för att hon jämför musik med en dräcktig kanin hona behöver du inte börja babbla om djurplågeri För F*N
shit asså

Så fort någon gör mista fel på den här siden är det typ djurplågeri :@

Aja tillbaka till saken, Grattis till bebbarna, vi ser fram emot bilder ;)
å jag antar att du fått ditt svar nu ;)

KvirrZ
0

Varför dra upp en så gammal tråd bara för detta? Hon har fått sitt svar.

*låsa*

- Mvh Emma

Inlägget är låst för nya kommentarer