Hoppkaniner: Retzina<3Amos
Epadalens Hoppkaniner har…
…en kull mellan Jump'n Joy's Accidental Spy by Egmont och Retzina planerad till våren/tidig sommar, parningsdatum är inte bestämt ännu.
Vi tror det blir mycket trevliga och sociala kaniner, med mycket hoppvilja och kapacitet till de högsta klasserna.
Amos (isabella) är en väldigt mysig, duktig kille som alltid hoppar. Han har lagom tempo på banan. Han har precis blivit Elit även i krok. Han har bland annat vunnit Påskcupen och är den 4:e bästa poängsamlaren 2007 i Skånes Kaninhoppare.
E: Laylock's Egmont
U: Jump'n Joy's Full of Surprices
Klassning:
Rak: Elit
Krok: Elit
Höjd: Elit
Längd: Ej Elit
Retzina (blå zobel) är en genomsnäll kanin som älskar att bli ompysslad och få uppmärksamhet. När hon är på humör hoppar hon hinderna med marginal. Hon brukar ha bra fart genom banan.
Retzina har haft två kullar tidigare med jättefina ungar. En av dem (Epadalens Zera) är svårklassad och en annan (Epadalens Brusan) är msvklassad.
Retzinas härstamning är okänd.
Klassing:
Rak: Svår 1 pinne
Krok: Svår
Höjd: Ej startad
Längd: Ej elit
Ungarna blir besläktade med Skåningen och Out of Nowhere
Väntade färger är isabella och blå.
Planerat pris: 400 kr
För mer info kolla hemsidan: www.epadalens.kaniner.se
eller mejla mig: heiahanna@hotmail.com
Välkomna att lämna intresse!
putt

Kommer nog bli jättefina kaniner =)
putt

putt ;)
putt ;P

Det kommer bli farliga ungar på banan men bra temperament tror jag!? ;D Lycka till!

#6 Tror jag med hihi :D
putt

Jag vill ha en, men mamma och pappa gillar inte hur jag tänker, de säger att 2 st räcker -.-' ^^,

#9 föräldrar brukar inte göra det, men de brukar ge med sig med tiden hehe ;P

Ungrfär hur stora tror nu ungarna kommer bli?? :P

#11 Jag tror dem blir normalstora eftersom båda föräldrarna är det om man jämför med andra hoppkaniner. Kanske svårt att avgöra vad "normalstor" är men de blir nog större än en renrasig dvv i alla fall :)

okej :)

Måste bara säga att jag tror det kan bli ricktigt coola ungar ;)
Jag har träffat båda, och även sätt dem tävla. Och de är grymmt snygga!
Lycka till med kullen! Blir säkert super ungar :)

#15 Tack! :D

Kullen är inställd… En annan kull håller på att planeras så håll utkik!!!
Mejla vid frågor!!

ohh du det här kommer att bli bra kaninungar tror jag ! riktigt bra på banan tror jag med ! :)