Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1438 ggr
senna
0

Har du någon gång..

Har du någon gång blivit retad/kallad taskiga saker bara för att du gillar kaniner, eller djur överhuvudtaget?

Hur "tog" du det?

senna
0

Nej, det har jag inte. Men endel kompisar brukar skämta med mig om det. Ska jag typ ta sallad eller morötter i skolan så får jag ibland kommentarer som "till kaninerna eller?" eller liknande, men jag har aldrig tagit illa upp för det. :)

Lippo
0

Nej. Men jag kan tänka mig vissa i min klass som skulle kunna göra det om de visste. Men det är ingen utom mina kompisar och några till som vet att jag sysslar med kaniner över huvudtaget så :)

Men en annan sak jag blir förbannad på är vuxna människor som säger saker som tex "Så det blir kaninstek idag" eller "Visste ni att kaninsoppa är jättegott?". Visst, dom bara skojar men det retar jag mig sjukt mycket på.

Emmell
0

Inte för just kaniner, men hästar, när man gick i mellanstadiet.

Exempelvis var nån i klassen allergisk, och sa (ljög!) jämt till våra lärare att jag hade ridkläder i skolan, och att jag inte duschade efter jag varit i stallet. Jag "stank häst", tydligen.

Jag var inte särskilt känslig, så jag brydde mig inte så värst.

thexclub
0

Ja, flera ggr.

Ungarna som bor här i området verkar ha något fel i huvudet, de dyker upp såfort jag ens är utanför tomten med någon kanin. De verkar inte ge upp trots att vi har sagt åt de att sluta försöka dra och skrika vid kaninerna. Och de är över 14 allihopa så de fattar nog precis vad de håller på med.

Har dock på sistonde börjat ta med en eller två hundar när jag är på promenad med kaninerna. Mina hundar ser ju så sjukt "läskiga" ut ;p

the vanity, it becomes insanity

Moonstrike
0

Nej, inte vad jag kan komma på.

Men att personalen på granngården säger "dom är goda" när man  säger att man har en BJ tycker jag är väldigt respektlöst och inte alls kul :S Många vuxna (bl.a min pappa) gillar att skämta om kaninstek, speciellt när man har en BJ >.<'
När småbarn frågar om jag har Biggles till mat eller kel är inte heller så kul..

ParaKiss
0

Nä. det har jag nog kanske inte just pga djur. Inte som jag minns. Men vart extremt mobbad (psykiskt & fysiskt *misshandel*), utfryst, retad, mm. Pga en massa andra saker. enda sedan lågstadiet och kanske till gymnasiet.  Men har knappt gått i skolan sen 6an då. men när man var i skolan så hände det alltid något. Och lärarna gjorde inget. Plus att en massa jobbiga saker hände även utanför skolan. Mensom jag kan minnas så har inget handlat om att jag har djur eller håller på med olika slags djur.

Lans
0

Nepp. inte vad jag vet :b Fast jag kan ju tänka mig att folk inte tycker att det är så coolt med kaniner. haha (: 

Mamma säger dagligen att jag måste sluta "leka med kaninerna". SÅNT HÅLLER SMÅUNGAR PÅ MED! Är man 20 år är man visst för gammal. haha (: Brukar säga till henne att hon får skylla sig själv eftersom jag aldrig fått en hund som "normala" människor har (:

Mitt ex tyckte att det var helt sjukt att det fanns "kaninföreningar" när jag drog med honom när jag var på hopptävling. Och min nya kille tycker väl att jag är lite småknäpp som har så många kaniner. Han tycker det är rätt jobbigt varje kväll när han måste följa med mig ut och mata dom. Fast sen när jag matat färdigt och ska gå in, så håller han ändå på å klappar och grejjar med dom :b

Mina grannar tror defenitivt att jag är knäpp när jag hela tiden är ute med kaninerna och hoppar och såntdär.^^

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

aliciia
0

ja , typ dagligen >.< och det är sjukt jobbigt

å om ja skiter i mina "kompisar" som säger det så säger dom typ blev kaninen sur nu ? eller liknande ><

Michiis
0

Nä, jag har inte blivit retad eller såå :) Bara blivit typ jaa.. Haha, många har blivit sur på mig för att jag är med min kaniner jämt och bara snackar om djur, för det mesta.. xD (mest min family xP) ..  Så många säger, för att kunna snacka med "mig" som måste man snacka om djur.. Annars så snackar man inte typ om något.. Fast jag kan visst snacka om annat.. >.< Hehe.

// Michis

Creation
0

Min syrra retar mig för att jag gillar marsvin så mkt.
För att jag tar upp mina grisar typ 2-3ggr/dag och pratar om dem (och marsvin i allmänhet) ganska mycket. ;) Samt skämmer bort dem lite… Oskyldig

Annars har jag inte fått några pikar alls. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Feliciaa
0

Nepp.

Majsbecka
0

Har blivigt lite retad för att jag har ridit och gillar att fota hästar. Och ibland för att jag typ skrivit "Leona <3" i mitt slåp och i mitt skrivhäfte kan nån "kompis" komma och kasta åt en lite skit. Men man ska inte bry sig :)

Tina-A
0

Nej, aldrig

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

sputtnick_plexus
0

Nej, tror inte det :)

Jetaime
0

Nja, asså folk tycker bara jag är konstig som orkar hålla på med kaniner och har så många kaniner.. Får typ konstiga komentarer/frågar som "kaniner är för småbarn" "vad ska du med så många till?" os.v

flikkan
0

#8  Vad jobbigt ;/

Fnyan
0

Japp det har jag, av jätte många, för att jag älskar hästar & kaniner ''/  En gång skrek jag åt dom då blev dom tysta (det är några som är äldre än mej)  Men dom har fortsatt igen, dom har hotat också, och en gång när jag var 7 år sa dom att dom täänkte döda våra hundar, å eftersom jag var liten så sprang jag hem å grät så åkte min farsa å sa åt dom x) Senaste gången var på Onsdag dom retades för att jag höll på med kaninerna ''/ Många av mina kompisar kan åxå säga; Hur orkar du ha dom där kaninerna?? :O

aliciia
0

#16 mm ><

[Wera]
0

Jag har på sett och vis varit lite så där retad för jag gillar hästar och rider.. >.> Nu på min nuvarande skola (de håller typ på att säga så där "Rider du på din häst Rocky" - Rida.. ni fattar ?? Typ ha sex.. :S och håller dom på med sånt. Men jag har inte varit retad för kaniner.

Wigge
0

Kille på 20 år som har kanin, hum har väl hänt några gånger att folk "ifrågasätter" :D

Men dirket retad eller så kan jag ju knappast säga att jag blivit, bara töntar som retas, och dom är säkert avis iaf =)

senna
0

Kom på en sak nu: folk som tror de är coola som röker och dricker är ju lika töntiga som "vi som gillar djur" eller? :P

Hellre gillar jag djur än förstör mitt liv genom att röka och dricka varje dag. ;)

Wigge
0

#21 Word!

Frida-L
0

Ja, typ varje dag.. Men dom tycker ju bara att det är roligt eftersom jag tar åt mig.. Om någon kille säger elaka saker om mina kaniner så brukar jag svara typ: "Aa, men min kanin har större kuk än vad du har i alla fall".. Brukar resultera i att dom är tysta..

Frida-L
0

#23 Lite överdrivet kanske, men blir så trött på att dom alltid ska hålla på…

flisan93
0

Inte´vad jag vet, men det är många som skämtar om att jag borde släppa ner Frallan så man kan ha harjakt(hon är en  viltgrå hermelin)….det är inge kul fast jag tar det inte så hårt.

thexclub
0

#23: "Aa, men min kanin har större kuk än vad du har i alla fall", haha klockrent

the vanity, it becomes insanity

flisan93
0

#23 haha, smart^^

Noa-Nisse
0

nej, ingena har sagt något. dom som vet om honom och har setthonom tycker han är söt. men dom brukar reagera typ:
Har du en kanin :S :O? helt förvånade. precis som om jag inte ser uat att ha en? äsch, jag vet inte :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Lans
0

#21  Nej, folkt som tror att dom är coola för att dom dricker och röker är TÖNTIGARE än sånna som gillar djur (:

(Jag var själv inte direkt mogen när jag var yngre. Att hålla på med sånt när man är 15-16 är ingen smart idé.)

Priser och info:

aliciia
0

#29 nej, folk som dricker å röker är töntar, inte sånna som gillar djur :D !

lomsen
0

#7 Jag är 44 och "leker" fortfarande med kaniner! Fortsätt du tycker jag!

ParaKiss
0

#30 Då är jag en tönt då? =) Jag brukar festa och fest röcker ibland. Och nu ikväll så kommer det bli en hemma fest. Brukar även gå på krogen då och då. Och ibland så dricker jag för att varva ner. Men ja, jag dricker och röcker då. Det gör mig till en tönt då?

Lans
0

#31 Ja precis. Det är som att säga att alla hundägare "leker med hundar".

Priser och info:

Frihetens
0

Nja, inte direkt retad. Men lite konstigt tycker de väl att det är å så. Kan ju förstå dem till viss del. Förhoppningsvis slipper jag detta nu när jag börjar en gymnasielinje med djurntresserade.

Frihetens
0

#32 Men du är ju 22? Jag tror hon syftar på de som är minderåriga som röker, dricker o.s.v.

[Niike]
0

#32 Ja, du är nog det! Näe jag skojade bara ;) En tönt är varken dom som dricker, röker eller pysslar med kaniner. Dricka och röka är onödigt, för vad får man ut av det? Lungcancer, det luktar fan rent ut sagt (egen åsikt), och så är det inte bra för kroppen på något vis. Man väljer själv om man vill förstöra sin kropp eller ej, men tönt kan jag inte direkt säga att man är…
Vad får man ut av kaniner? Kärlek, en kompis och massa annat. :)

Nej, jag har inte direkt blivit retad. Det är mest min familj som larvar sig lite och kan lägga in någon pik ibland.. T ex om att jag sitter inne på "kaninsidor" :P Kaninstek har man väl också fått höra.. Men men, det får man ta.. Jag tar inte åt mig så mycket.

Min familj gillar btw kaninerna ganska mycket, mamma brukar ge dom mat och så ibland när jag har mycket läxor/prov att plugga till, och pappa stannar gärna och gosar med dom ibland :) Han har ju även ställt upp och byggt kaninburarna <3

ParaKiss
0

#35 Japp jag är 22. Verkar som att hon inte gjorde det =)

ParaKiss
0

#32 Alla är ju olika och gör precis va dem vill ja. Som jag själv tycker så tycker jag det finns "töntar"/"idioter" på de flesta ställena. Vare sig man håller på med djur eller ej.

emmsaaan
0

Jag blir "mobbad" så gott som varje dag..

Denna kommentar har tagits bort.
Clariiz
0

Nix..
Dock kallar dom mig för kaninnörd, fast på skoj då :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Devin
0

Nej. Om nån gjorde det skulle jag inte bry mig. Varför ta åt sig?

ciss
0

Nja, folk tycker väl att det är konstigt & så. Oftast blir dom rätt paffa när jag förklarar att jag tävlar med dem, att det finns olika raser & sådär.

Om någon säger något elakt, typ att jag är omogen som håller på med kaniner, så ger jag alltid tillbaka i stuk med #23, haha ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

emms
0

Njae, har blivit för att jag tycker om djur men det var i min förra klass. Men i denna klassen har typ alla djur. Men man får väll typ höra att man är kaninnörd. Men då brukar jag säga typ: kaniner är mitt intresse och (t.ex.) hästar är ditt. Så det är väl samma sak? Då brukar de bli tysta ^^. Annars säger jag nåt elakt xD. Det funkar oftast…

Emma

Naaathaaa
0

Nej det tror jag nog inte. Klart att folk undrar ibland men om man då förklarar varför och sådär så tycker de bara att det är skoj.

PaaatyPalm
0

Nej inte för kaninerna :P , har inte blivit "retad" så överhuvudet taget igentligen, men jovisst vissa komentarer om snäckorna & råttorna kommer ju rättsom det är :P , men tar inte åt mej alls :P ,

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Lans
0

#32 Nu skrev du inte till mig. Men jag syftade iaf på minderåriga som super och röker osv. Fast jag måste erkänna att de är rätt omoget att göra det hur gammal man än är. Röka är ju totalt onödigt. Och supa sig full? Hur coolt är det liksom? (ja visst dricker jag själv ibland, 2-3gånger om året typ. För att det är hyftat kul. Men jag tycker iaf att det är töntigt och omoget.) Har nästan mer förståelse för 15 åringar som dricker, än 20 åringar. När man var 15 visste man inte bättre. Det borde man göra nu. Men visst det är kul osv. Så jag tkr att det är rätt okey att göra det ibland, när det är nyår eller ngt annat speciellt. Men att bara festa en helt "vanlig" helg är ju helt onödigt. Det finns vettigare saker att göra.

Priser och info:

ParaKiss
0

#47 okey ;/ Men alla människor är ju olika. Varför hoppa på människor som är olika? Och säga att man är töntig/omogen pga man gör något som du ev. inte gör? Vad har du för rätt till det? Då blir du precis som dem som retar/mobbar och slänger komentarer till människor som håller på med kaniner och djur att dem är töntiga.  Och vem säger att man super sig full varje gång det är fest? Jag gör typ nästan aldrig det. och har jag sagt att jag "super" för att det är "coolt", "tufft" ? Människor är olika, roar sig olika osv. och det är upp till var och en vad och hur dem gör det. Och man ska inte behöva bli kallad tönt/omogen pga det bara för att du inte tycker man ska göra det!

Emmell
0

#48, det hon skrev i #47 räknas väl knappast som 'påhopp'. Det är ju fakta att rökning och drickande är direkt ohälsosamt -- att tycka att det är korkat att medvetet insupa gift på ett eller annat sätt, klassas knappast som mobbing; hon har bra argument bakom sin åsikt.

Och hon skrev ju att hon tycker det är ok vid speciella tillfällen… Om du nästan aldrig super dig full, som du skrev, så behöver du väl inte ta åt dig? :)

ParaKiss
0

För mig så kändes det som påhop allafall. 

"Fast jag måste erkänna att de är rätt omoget att göra det hur gammal man än är." 

"Men jag tycker iaf att det är töntigt och omoget."

Jo självklart äre ohälsosamt. Men det vet ju alla? Men det är ju då ändå upp till var o en om man ni vill förstöra sin kropp på detta vis eller ej. Man får ju göra som man själv vill!

Jo jag tog åt mig eftersom det kändes riktad mot mig som är 22år. som tönt & omogen eftersom jag dricker och fest röker ibland.

ciss
0

Håll er till tråden!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Denna kommentar har tagits bort.