Färg på denna kaninen?
För ca en vecka sen fick jag hem en av mina egenuppfödda kaninungar, som jag skulle passa i 3 veckor, så nu ska han bo här i två veckor till.
Har börjat funderar lite på vad han igetligen är för färg (inte teckning för han har brokad/manteltecknad, vad man nu vill säga).
Jag frågade Arnes mammas uppfödare (Amanda som hade lyktan innan) Hon sa att han helt klart var röd. Och eftersom jag inte visste bättre då så trodde jag på det. Men nu har jag fått höra att röd inte finns..
Kan han möjligtvis vara bougougne? Tycker iallafall han är för "röd" för att vara madagaskar?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
En bild på honom när han är ca 4 veckor också.
Säg till om ni vill se fler bilder ;)
Jag är inte så bra på färger, men bougogne (stavning?) låter ganska troligt.. riktigt söt va han iaf! :) Otroligt fin färg :)
Viltgul eller bourgonge.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#3 juste det finns ju viltgul också.. hm.. svårt. Ska jag lägga upp fler bilder?
Förästen så är han mer "viltfärgad" runt nosen, det har han vatt sen han va liten.

Jag skulle tro Bourgonge.

Bourgogne :)

tror också bourgonge. men gud vilken sötnos! :D
Ingen som är helt säker?
Han ser för mörk ut för att vara viltgul, och för orange ut för att vara madagaskar.
har aldrig sett en bourgougne färgad kanin på riktigt heller så vet inte riktigt hur dom ser ut, för bilderna lurar en lite ibland..

Bourgogne, helt säker.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#15 mjo trodde det själv okej :) men du är helt säker då (a)

Haha, japp. En viltgul kanin ser inte ut sådär, inte heller en madagaskar ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
okej :) viltgul vet jag inte så mkt om men madagaskar är han iaf inte ;P