Havanna löwen - så ovanligt?
Jag upplever att Havanna är den mest eftertraktde och godkända färgen på Lejonhuvade kaniner. Men det är otroligt få som föder upp denna ras med denna färg, det behövs verkligen fler!
Jag tänker börja föda upp Havanna färgade Löwen kaniner, men utbudet på avleskaniner är minimalt! Har ni några tipps på kaniner som säljs eller uppfödare här i Sverige? Hör gärna av dig.
Kaninen ska vara Havanna, brunögt och hällst inte ha anlag för blåögt. Fullständig stamtavla, Öronmärkt, registrerad och gärna tidigare utställd. Det låter kanske som höga krav, så hör av er med alla tipps ni har! Kram. Martina <3
MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se
saharahs föder upp havanna med stamtavla :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Min kompis har fått fram två havannalejon i sin förra kull.
Har också märkt att det är en ovanlig färg.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#1 Saharahs känner jag till, riktigt fina :)
#2 Har de någon hemsida, eller hur kommer man i kontakt med dem? :)

Sonadills brukar väl få havanna? Vet dock inte om hon föder upp lejon… Men du kan väl kolla! :) Tror att det här är rätt länk:

Sonadills föder upp lejonhuvad dvärgvädur i havanna :)
Okej.. :) Näe Lejonhuvad Havanna, och hällst ska det vara u. Havanna e. Havanna eu. Havanna ee. Havanna uu. Havanna ue. Havanna men så välavlad är inte Havanna färgen, det är oftast slumpvis man får Havanna färgade ungar har jag märkt.. :/
Putt
Med vänlig hälsning,
Jenny

#6 Min teddyvädur har bara havanna/havanna mantlat på sin pappas sida ;) Så det finns välavlade havannor :)
Sen går det ju alltid att importera, om man inte hittar det man söker efter i Sverige. =)
#8 Vad kul! :) Jag har inte sett några bra exampel på det, men förhoppningsvis hittar jag någon underbaring om jag bara fortsätter leta.
#9 Ja nu vet jag inte vad det kostar, men det är säkert jättedyrt så det är inte något jag överväger just nu..
#10: Det beror ju på om man tänkt åka själv, eller kolla ifall det är någon annan som ska åka. =)
#11 känns lite fel att be kompisar dra med sig kaninen hem och det lär bli välldigt krångligt.. :)
www.sabelpoot.se Föder upp havanna. Just nu är alla Havannor tingade men du kan höra när nästa kull kommer?

Nej det finns inte många lejonhuvade med stamtavla, Sagornas Kaniner (www.sabelpoot.se) har nästan bara släktingar med mina (en imp hane som inte är)
Vet ej om det finns någon uppfödare i Sverige som har någon annan havanna stam..
Min Hasselbos sweet like Honey var nog den första?! som fick fram havanna ungar med stam =)
mamma till bla: Saharahs Saga och Saharahs Lova reg 94p, som i sin tur fått fram bla Västrabos Iza reg 93p, Västrabos Ikaross mm
#14 Nej vad roligt, grattis! :)
Jag ska kika där. :)
putt
#17 ja juste hade glömt att han va till salu! han ska ha stamtavla också vet jag ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!