Hur fastande du just för "din" ras ?

Köpte Myran och blev frälst. Teddyvädur föralltid <3
Såg en artikel om Holländsk kanin i djurklubben MASKOT's tidning. Sedan var jag fast, och det dröjde inte så länge innan jag hittade en uppfödare (som tyvärr inte var så seriös märkte jag senare…) och fick hem mitt första avelspar (deras barnbarn Brimi är på bilden).
Och det är närmare 4 år sedan nu.
Vet inte, det bara blev så, och det ångrar jag inte.
Kommer inte att sluta med holländarna.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jag hade två dvvkorsningar, och fick tillåtelse att köpa en (mwahaha x)) kanin till. Jag ville ha en långhårig, och var sugen på alla möjliga, Lejonhuvad, teddyvädur, hermelin/dvvfuchs.
Iaf. blev det Lejonhuvad jag åkte för att hämta, ca 11 mil åkte vi :) Under resan bestämmde jag mig för två, mamma hade inte så mycket att säga till om. Det blev lille pojken Molle och fickan Rutan. Jag blev kär direkt. De är så lugna, mysiga och keliga, tillskillnad från mina andra kaniner som är som vilddjur (typ, fast tama då).
Efter det har det rullat på, och det har bara blivit flera och flera :)
Nu har jag en uppfödning, och tänker aldrig sluta med Lejonhuvad, helt underbar ras! <3
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Ååw , jag har verkligen fastnat för Teddyvädurar ! Älskar dom .. <3
Jag hittade nämligen mina första på nätet när min första kanin gick bort .. :)
Har ju hermelin och hollänadare :) Har inte precis fastnat, är jättesugen om jag kunde skaffa fler kaniner att skaffa andra raser :D
Dvärgvädurarna fastnade jag för pga deras underbart söta utseende och temperament.
Belgiska jätten mest för utseendet och att det jag hört om deras temperament enbart var bra. =)
Vilket jag sedan fick bekräftat flera gånger om.
Lilla Tysk Vädur fastnade jag pga utseendet och storleken.
Dvärgvädurarna börjar nästan kännas lite små, så då passade lilla tysken in.
Samma kramgoa utseende, men +2kg i vikt ungefär. ^^

Jag kollade på djur på blocket, kollade runt på några annonser, Jo visst söta kaniner men så plöstligt klickade jag på ''jappos'' annons och fastnade direkt :) Tjatade och Tjatade på mamma, en hel sommar! Skrev ut bilden på Jappo och sätte upp i mitt rum med texterna, ÄLSKAR DIG! ÄNGELN :) Jo iaf jag kollade på henne och älskade hennes man och ja hela henne :)
Sen så fick jag henne:)<33 och när jag hämtade henne, å gud vad jag smälte! Grät av tårar, hon var verkligen fin! Så valde jag ras ;)
Har inte prevcis fastnat för någon ras som jag själv äger.. Har dock fastnat för holländare (även fast jag adrig haft någon) pga en viss uppfödare som visar bilder och berättar om underbara hollisar 
Någon som känner sig träffad? ;D
#10; Du är Medarbetare, kan du inte låsa dig själv från att lägga in bilder? (A) *smart*
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#10 nej! Sluta jag svimmar ju snart så söt som den är xD
Emma
#10 Haha, helt rätt ;)

9# Vem kan det vara? (A)
10# *suck* Martina nu får du ge dig att lägga upp bilder på dessa ''fula''
holländare *suck*
Jag fastnade på min ras, dvärgvädur. Haha, har alltid setat fast för den rasen.. DEN ÄR BÄST tycker jagg :D :P men sen så tycker jag att BJ, är oxå väldigt snygga kaniner.. Men Dvv är bäst :D <3
// Michis
Min första egna kanin var dvv, och trots att jag inte haft egen kanin på många år nu så är jag fast för rasen fortfarande. De flesta jag haft kontakt med har varit så himla trevliga, helt enkelt. Rasen är ju bara så… fulländad. ;) Har precis börjat leta kanin igen, och det blir med stor säkerhet en dvv. :)
Fast om jag ska vara ärlig är jag rätt så nyfiken på holländare också.. :)
det va rent tillfälle att det vart dom jag har den ena skulle blivit gryta o den andre skulle avlivas så jag tog dom fast det är 1 år imellan jag tog dom.

Nej jag fastnar för ögon, täckning och färger :P

#19 och det är :P ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
fick ju då ett antal kanin av min granne som slutade med sin kanin hobby. så hade jag 1 kanin + ungar från tidigare..
så fick jag då en hane och en hona med ungar i rasen rysk kanin och vart käär =) de här rasen är underbar så personliga asså <3 en kanin som Zlatan får man leta efter =) jag förstår han och han förstår mej =) <3
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Har alltid gillat dvärgharar. Tycker att det är en jätte vacker ras som, enligt mig, ser rätt naturlig ut (om man jämför med t.ex dvv och hermelin som ser väldigt framavlade ut). Sen är dom rätt livliga och smidiga, iaf är Tryggur det, så det passar utmärkt för hoppning. Iofs är han aningen sprattligare än mina andra kaniner, och sitter sällan still i mer än 5 sekunder, men jag är inte så mkt för att sitta och gulla hela tiden, så det är inget jag stör mig på (:
Sen är dom lagom stora också (tycker dvärgvädurer är STORA, förstår inte alls hur dom kan räknas som en "dvärgras". dom är ju bauta stora^^). Skulle vilja skaffa nån belgisk hare också, men dom är ju rätt så stora och kräver mer plats, så de får nog vänta ett tag (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#10 Men Martina, skämtar du med mig eller?! <3
Dvärgvädur (korsning) - har haft fleeera dvärgvädurar, och så ville jag ha en svart mantlad och det blev Niike, dock var han en korsning men underbar för det;)
Lejonhuvad - var ute efter en hona, och hittade på något vis en liten dam vid namn Fia, som vi åkte och kollade på.. Och hon fick följa med hem, sötplutta' =)
Fransk vädur - Ville prova på en större ras, och hittade en annons på frassar bara en liten bit från mig. Så jag bestämde mig för dundersöta Alpha vilket jag inte ångrar<3
Teddyvädur - Fick jag här från KIF, då jag både sett bilder och att t ex Tilda lyckats få in i min hjärna att rasen är underbar. Jag kan ju inte direkt neka till det.. Ballis den charmtösen, jag är redan helt såld.. <3

Putt :9
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Hermelin fuchs: Köpte Engla i tron om att hon var en hermelin, men med tiden fick hon mer och mer päls och det visade sig att hon var fuchs. Det var bara ett glädjande besked, hade egentligen velat ha en långhårig kanin. Engla är helt underbar på alla sätt och vis, och de andra fuchsar jag har träffat har också varit jättetrevliga. Lättskött päls, bra temperament, lagom storlek och otroligt vackra!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
dvärgvädurer är bäst:) de är så söta när de hoppar runt och sniffar:P..

Dvärgväduren Nisse fick jag, men jag skulle bara låna honom (A) Men jag ville inte lämna tillbaka honom så jag fick behålla honom! Han är mysig och lugn kanin (:
Belgiska haren Eris, har alltid tyckte att harar är vackra! Och så nämnde jag det för Louise och hon letade upp en uppfödare till mig då :P
Och blandrasen Dior fick jag, för jag tycker om hennes päls och färg (:
Fastnade först på hermeliner, efter att min syrra köpt en jätte liten söt hane, men hittade ingen snygg kanin, så jag fastnade på en liten dvärgvädurs unge (vit blåögd). Så nu har jag en teddy dvv som jag fastnade för också, och en vit blåögd dvv.