Säljas vid 7 veckors ålder?
ÄR det vanligt att kaninuppfödningar ibland säljer sina kaniiner även fast de bara är 7 veckor? Tar de någon skada av det i sånnafall'?

nja vanligt och vanligt vet jag inte…
Men jag säljer en unge vid 7v om det är något särskilt tex om dom bor långt bort och har bara tillfälle att hämta den när den är 7v..
Tror inte det är många uppfödare som säljer ungarna vid 7 veckor.
De allra flesta säljer inte tidigare än 8 veckor.

Jag tror däremot att det är vanligare än man tror…. även om det står på hemsidan att de inte gör det så gör nog många gånger det ändå.
själv skulle jag precis som #1 endast göra det under speciella omständigheter och endast i undantagsfall

Jag fick Tindra när hon va 7 veckor, så nån gör iaf de (:
Tkr personligen inte att man ska göra det, men finsn ju säkert rätt många som gör det. Min bästa vän fick sin kanin när hon var SEX veckor bara ! ;o
Not your mom, not your milk.

#5 Oj då, då va den kaninen väldigt liten.. :/
#5 jag fick min första kanin när den var 6 veckor :( den hade inga syskon eller någon mamma i buren heller… (visste inte så mycket om kaniner då)
Emma
Jag säljer ingen kanin under 8 veckor.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jag har också blivit erbjuden att hämta en kanin när den var sex veckor men valde själv att vänta tills den var 8
När kaninungen är 6 veckor har den inte bildat sin egen tarmflora än (via modersmjölken). Efter sex veckor fungerar de själva och äter etc utan problem. DÄREMOT så behåller man ungarna någon/några veckor efter detta för att kaninen ska lära sig allt socialt av mamma/syskon.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
En tjej i vår skola,köpte en kanin vid 4 veckors ålder!! Hon frågade nog om inte det var för tidigit,med säljarna sa att det var bra.Fy! b(kaninen dog ca 2 dygn efter hämtiningen)
Med vänlig hälsning,
Jenny

Jag fick två av mina kaniner när de var mellan 5-6 veckor (ägaren visste inte exakt när de var födda). Men då visste jag inte heller så mkt om kaniner.. länge sen.
Jag säljer helst vid 8 veckor, men 7 är inga problem.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jag säljer inte kaninungar under 8 veckor, helst väntar jag en vecka till.
Skulle väl kanske kunna sälja en kanin under 8 veckor ifall det verkligen endast var då den kunde hämtas
the vanity, it becomes insanity
På zoo affärer är många ungar bara 6 veckor, jag säljer precis som #1 :) Men jag fick min kanin i mallorca när den var 4 veckor :O
Lagen säger tidigast 6 veckor, jag vill att den höjs till 7.
8 veckor är att rekomendera.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jag fick Mulle när han var 6 veckor.
Visste inte så mkt då.

Djuraffärer vill ha ungar som är 5 veckor, inte äldre…
Det är väl lättare att sälja då antar jag, för då är de som sötast, iaf en Dvv,…
Mina ungar ska vara över åtta veckor innan dom säljs..
// Michis
#19 Ja, det är så i dom flesta fallen, helt sjukt tycker jag.. dom rekomenderar att man ska lämna bort sina ungar till djuraffären när dom är 4 veckor, iaf den djurafären dom finns här där jag bor. Helt j*vla sjukt! Konstigt så många ungar dör då.. ?!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#19 Har precis sålt en kull ungar till en djuraffär. De var 6.5 veckor när de flyttade dit. Inte 5.
När våra ungar varit omkring 5 veckor har jag vägt de fram tills de har flyttat för att se att de går upp i vikt som de ska. Jag lämnar ungarna tidigast när de är 6.5 veckor.

om man tar en kanin kring 7 veckors ålder tycker jag inte det är så stor deal liksom men tidigare än det?! Det är jju bara idiotiskt
pontus va 9 veckor :)

Säljer mina vid 8 veckors ålder. Men jag tycker att de beror mycket på hur ungen har utvecklats, vissa är tidiga och vissa är sena. Brukar behålla en del tills dem är 9-10 veckor för att dem ska få extra tid med sin mamma om dem är små eller ynkliga på något sätt.
Kommer nog att sälja mina vid 8 veckors ålder